Skocz do zawartości

strzelanie w 3d


Klimo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam- moj problem jest taki. Zabralem sie za robienie gierki 3d. (Widze bohatera zza plecow i moge sie poruszac w prawo i lewo) I nie wiem jak przy strzelaniu do zblizajacego się wroga zrobic pocisk,

który będzie leciał na wprost. :crying: :crying: pomożcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi chodzi troche o cos innego.

Gra wygląda tak jak przykład z tej strony (6 od góry) http://www.gamemaker.nl/tutorial.html

(tam gdzie się chodzi między drzewami) :lol:

Zrobilem pare bajerków ale brakuje mi najwazniejszego- strzelania. JAK TO ZROBIC? :crying: (to moje początki w tego typu 3d ).... :death:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co ci chodzi. Ale zmartwię cię. To nie jest 3D. To tylko złudzenie optyczne przypominające 3D. Strzelanie możesz zrobić tylko i wyłącznie prowizoryczne (brak widocznego pocisku, wszystko oparte na obliczeniach). Ewentualnie przejdź na normalny tryb 3D.

EDIT:

Możesz też zrobić pomniejszający się pocisk do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie racja, ale jak zrobic strzelanie prowizoryczne? :blink: (jest jakis inny sposób niz mój?)

Bo ja probowalem sklecic cos takiego ze zamiast kursora myszki jest celownik i nim rozwalam wrogów. (bez pocisku niestety :crying: )

Tylko nie wiem jak zrobic zeby dopiero po kliknięciu myszką celownik zniszczył wroga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzałem i tam jest tylko jak celownik zrobic itp. ale nie ma nic o strzelaniu do wroga..... zresztą na całym forum tego nie znalazłem.. :crying:

(sory ze sie naprzykrzam jakby co)

 

 

 

Juz jest ok - udało mi sie zrobic strzelanie na klockach :lol2: :lol2: :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa dzieki- okazało się że ja patrzylem na inny temat o kurce wodnej,

jednak BP Ultimate mial racje- sorki, zwracam honor :D

 

 

Mam jeszcze jedno OSTATNIE pytanko- zrobilem tak ,ze przy kliknięciu myszką z celownika idzie wybuch.

Ale nie umiem zrobic zeby ten wybuch byl dopieo jak trafie we wroga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelanie

Obiekt o_gracz w Step:

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

if reload<=0
{
   if mouse_check_button(mb_left)
   {
       i.instance_create(x,y,o_pocisk)
       i.direction=direction;
       i.speed=10;
       
       reload=10;
   }
}
else
{
   reload-=1;
}

 

Kolizja kuli z przeciwnikiem

Obiekt o_pocisk w Collision (o_przeciwnik)

with (other)
{
   instance_destroy();
}

instance_destroy();

 

Generator przeciwników

Obiekt o_generator w Step:

if count<=0
{
   instance_create(x,y,o_przeciwnik);
   
   count=50;
}
else
{
   count-=1;
}

Jeżeli się wzorowałeś na powyższym, to zrób tak:

Kolizja kuli z przeciwnikiem

Obiekt o_pocisk w Collision (o_przeciwnik)

with (other)
{
   instance_destroy();
    instance_create(mouse_x,mouse_y,wybuch);
}

instance_destroy();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaaaaa :lol: a jamyslalem ze on zrobi jakis wybuch, ktory jest w efektach w gm.........

czasami moja głupota mnie przeraże, dzięki za oświecenie :D

 

O nie....i znowu klapa- teraz jest wybuch ale powtarza się w kółko, a ma tylko raz wybuchnąć.............(kiedy sie skoncza moje lamerskie problemy...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...