uzu13 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witam :rolleyes: Mam małe pytanka, robię grę widoczną od góry ale: 1. zrobiłem bota który chodzi we wszystkie strony - ale nie wiem jak zrobić żeby jak ten bocik jak jest blisko mnie zaczyna strzelać w moim kierunku, jak odejdę chodzi dalej tylko żeby naboje nie skręcały! 2. na razie (bot) jest kulką, a jak zrobić aby jak idzie w lewo prawo itd. zmienia sie animacja? 3. wiem że to było ale jak zrobic ze np. mam 7kul w magazynku, i jak wystrzele je to nie strzela wogole tylko jest dzwięk (jakis podstawie) przeladuje i mam znowu 7. ( i jak by sie dalo umiescic to na ekranie jako 7 naboi i po kazdym strzale 1 naboj znika ) jak sie nie da tez bedzie goooood. Z gory bardzo dziekuje, przepraszam za bledy (pisane na szybko). To moj 2 post :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Wszystko się da. I nie ważne który to post. Zasady pisowni obowiązują wszystkich. Proponuje się trochę poduczyć. Jest pełno przykładów na GMC które można wykorzystać do rozwiązania tych problemów. Chociażby: https://gmclan.org/index.php?plik=151 Najpierw się ucz, potem rób grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A mógłby ktoś napisać odp na 1? PLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 point_distance(x1,y1,x2,y2) Ta funkcja ci zwraca odległość od punktów (x1,y1) i (x2,y2). Wykorzystaj ją by sprawdzić czy bot jest blisko gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Nie za bardzo to rozumiem... w jakim mam to obiekcie wpisac? i co w miejsce 1,1,2,2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Kolego, ty chyba nie wiesz co to GML. Zajrzyj do dokumentacji i naucz sie podstaw GML'a, bo teraz pewnie robisz na klockach, które mają ograniczone możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Widzę, że nie masz zielonego pojęcia o GML. Tak więc powtórzę: Najpierw się ucz, potem rób grę. Na stronie masz masę artykułów. Poczytaj je, poducz się. Nie masz o tym zielonego pojęcia, a się do tego zabierasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 1. W stepie bota: GML if distance_to_object(gracz) <250 { instance_create(x,y,pocisk_wroga) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 x1 i y1 to współrzędne pierwszego punktu a x2 i y2 to współrzędne drugiego punktu. Gm w tej instrukcji zwraca ci odległość miedzy tymi dwoma punktami (chyba brałeś układ współrzędnych?). Edit: Spóźniłem się :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 ... tylko żeby naboje nie skręcały! w obj_Pocisk kierunek strzału daj w create, nie w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 a jak mam zrobic aby pocisk lecial w moim kierunku? fakt na razie jeszcze robie na klockach ale juz cos lapie na komendach. Darlix komenda dziala dzieki bardzo ale jak mam zrobic aby strzelal tam gdzie ja sie znajduje? Prosze o odpowiedz i zamkne. Dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlSHaR Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Witam w create kuli wpisz: GML move_towards_point(postacx,postacy,predkosc); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Po co jednocześnie create i w step? E: Za co mnie Raportneli? Tylko zwróciłem słuszną uwagę ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 move_towards_point(postacx,postacy,predkosc); ... kod nie działa... chodzi mi o to że jak znajduję się w pozycji x-11 y-11 przeciwnik strzela, pocisk leci w kierunku x-11 y-11. Ja się przemieszczam na pozycję x-12 y-16 pocisk dalej leci w pozycję x-11 y-11!!! bo do tej pory pocisk pojawia sie tam gdzie trzeba ale leci caly czas ze mna, ja skrecam i pocisk tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 GML move_towards_point(x-11,y-11,predkosc); nie ma innego wyjaśnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Lepiej umieść ten kod: GML direction = point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,wrog).x,instance_nearest(x,y,wrog).y) speed = /sam zdecyduj/ Umieść to w evencie Create. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Muuuuuuuuuuuuuuuczek:D dzieki twoja komenda dziala:D:D:D 1000/10:D zamykam:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi