trolu122 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 co mógłbym zrobic aby moja gra chodzila jak najszybciej? zastanawiam sie również nad kilkmowa sprawami 1. jesli przez całą długosc rooma przebiega podłoga to lepiej zrobić ją z jednego długiego obiektu, czy szeregu mniejszych o wymiarach 32x32? 2. to samo z grafiką, czy lepiej narysowac cały poziom jako 1 background, czy poskaładać go z elementów? 3. lepiej stować backgroundy czy tilet sety? 4. kiedy przeciwnik dostanie z bazooki rozrywa go na kawałki, kawałki wirują w powietrzu a gdy upadną na ziemie to lezą sobie i nic nei robią, mimo to zauwazyłem ze gdy na ziemi znajdzie sie kilka takich kawałków, gra strasznie spowalnia, a przy większej sieczce to nie da sie grac, jak to rozwiązać? i w ogóle jakie sztuczki stować aby gra śmigała? jakich kodów używać a jakich nie itd? licze na waszą pomoc, bo wcale nie znam sie na gm od tej strony :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Wydaje mi się, że lepiej używać backroundów niż titlesów. Obiektów stosować jak najmniej a jak największe jeśli chodzi o podłoże. I zaznacz w opcjach Global Game Settings >> Other >> Game Proces Priotity zaznacz to na High a jak masz dobrego kompa to na Highest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 a co znaczy ta ostatnia opcja? własnie kompa mam słabiutkiego i chciałbym aby na słabych kompach gra chodziła jak najlepiej :) i lepiej jako poziom jeden bardzo długi room zrobic czy podzielic go na jakies krótsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Raczej lepiej podzielić na krótsze. Ta opcja oznacza poziom ważności gry dla procka. Czyli im dasz większe to procesor będzie wydajniej pracował. Zaznacz na High jeśli masz słaby komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 1. Jak najmniej grafiki rysowanej na ekranie na raz (jeżeli masz draw poza ekranem, to też się liczy). 2. Jak najmniej aktywnych obiektów, dezaktywuj wszystko co jest poza rozmiarem okna. 3. Stosuj duże tła i tilesety. narysowanie zapętlonych graficzek 32x32 wymaga kilkaset razy więcej obliczeń niż 512x512 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 sprawdzałem tą opcje, ale jest beznadziejna, można sobie rownie dobrze w manadżerze zadań ustawić priorytet a nawet lepiej sie to sprawuje a czy różnorodnosć obiektów tez ma znaczenie? np jesli bede budował poziom z tylko jednego rodzaju platform to bedzie lepiej niz bym budował z dwóch lub wiecej czy to juz nie ma znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Użyj draw_set_alpha żeby ukryć obiekty poza roomem(nie widocznych na ekranie), cięższe obrazki wczytuj z zewnątrz, używaj plików midi o niskiej wadze, tak jak gnysiu wspomniał używaj dużych tilsetow :) E: Możliwe aczkolwiek mogą się różnić rozmiarem (KB) i wolniej się wczytywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Damian: GM nie rysuje poza oknem. Najprostsza metoda:GM w Editorze Roomów się zapyta czy usunąć obiekty które są poza roomem i nacisnąć Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 chodzi mu o poza viewem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Użyj draw_set_alpha żeby ukryć obiekty poza roomem(nie widocznych na ekranie), cięższe obrazki wczytuj z zewnątrz, używaj plików midi o niskiej wadze, tak jak gnysiu wspomniał używaj dużych tilsetow :) E: Możliwe aczkolwiek mogą się różnić rozmiarem (KB) i wolniej się wczytywać. draw_set_alpha żre pamięć :) Obiekty poza viewem należy dezaktywować i to bezwzględnie, albo gra będzie mulić prędzej czy później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 napisales ze gosci rozrywa na kawalki 1 kawalek = 1 obiekt wiec jak zabiejsz np 20 gosci a w kazdym bedzie 5 kawalkow to bedziesz mial 100 obiektow wiec ja bym w kazdym kawalku dal w step image_alpha-=0.1 i if image_alpha=0 instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 no własnie chciałbym zeby zwłoki zostawały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 To nie masz innego wyjścia jak dezaktywować je, żeby mięso które jest 1000 x za tobą nie spowalniało gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Tak, jak wracasz, to aktywujesz obiekt i zwłoki dalej leżą. Zauważ, że w Almorze jest 60 000 x 60 000 room, a na raz masz na ekranie około 100 obiektów (zobacz w ostatnim trailerze, jest w moim podpisie, to jest zmienna pod FPS opisana jako IC). Widzisz, żeby tam coś znikało? Nie. Bo działa dezaktywacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się