Skocz do zawartości

co zrobić zeby gra chodzila jak najszybciej?


Rekomendowane odpowiedzi

co mógłbym zrobic aby moja gra chodzila jak najszybciej? zastanawiam sie również nad kilkmowa sprawami

1. jesli przez całą długosc rooma przebiega podłoga to lepiej zrobić ją z jednego długiego obiektu,

czy szeregu mniejszych o wymiarach 32x32?

2. to samo z grafiką, czy lepiej narysowac cały poziom jako 1 background, czy poskaładać go z elementów?

3. lepiej stować backgroundy czy tilet sety?

4. kiedy przeciwnik dostanie z bazooki rozrywa go na kawałki, kawałki wirują w powietrzu a gdy upadną na ziemie to lezą sobie i nic nei robią, mimo to zauwazyłem ze gdy na ziemi znajdzie sie kilka takich kawałków, gra strasznie spowalnia, a przy większej sieczce to nie da sie grac, jak to rozwiązać?

i w ogóle jakie sztuczki stować aby gra śmigała? jakich kodów używać a jakich nie itd? licze na waszą pomoc, bo wcale nie znam sie na gm od tej strony :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że lepiej używać backroundów niż titlesów. Obiektów stosować jak najmniej a jak największe jeśli chodzi o podłoże. I zaznacz w opcjach Global Game Settings >> Other >> Game Proces Priotity zaznacz to na High a jak masz dobrego kompa to na Highest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

1. Jak najmniej grafiki rysowanej na ekranie na raz (jeżeli masz draw poza ekranem, to też się liczy).

2. Jak najmniej aktywnych obiektów, dezaktywuj wszystko co jest poza rozmiarem okna.

3. Stosuj duże tła i tilesety. narysowanie zapętlonych graficzek 32x32 wymaga kilkaset razy więcej obliczeń niż 512x512

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem tą opcje, ale jest beznadziejna, można sobie rownie dobrze w manadżerze zadań ustawić priorytet a nawet lepiej sie to sprawuje

 

a czy różnorodnosć obiektów tez ma znaczenie?

np jesli bede budował poziom z tylko jednego rodzaju platform to bedzie lepiej niz bym budował z dwóch lub wiecej czy to juz nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj draw_set_alpha żeby ukryć obiekty poza roomem(nie widocznych na ekranie), cięższe obrazki wczytuj z zewnątrz, używaj plików midi o niskiej wadze, tak jak gnysiu wspomniał używaj dużych tilsetow :)

 

E: Możliwe aczkolwiek mogą się różnić rozmiarem (KB) i wolniej się wczytywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Użyj draw_set_alpha żeby ukryć obiekty poza roomem(nie widocznych na ekranie), cięższe obrazki wczytuj z zewnątrz, używaj plików midi o niskiej wadze, tak jak gnysiu wspomniał używaj dużych tilsetow :)

 

E: Możliwe aczkolwiek mogą się różnić rozmiarem (KB) i wolniej się wczytywać.

 

draw_set_alpha żre pamięć :)

 

Obiekty poza viewem należy dezaktywować i to bezwzględnie, albo gra będzie mulić prędzej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak, jak wracasz, to aktywujesz obiekt i zwłoki dalej leżą. Zauważ, że w Almorze jest 60 000 x 60 000 room, a na raz masz na ekranie około 100 obiektów (zobacz w ostatnim trailerze, jest w moim podpisie, to jest zmienna pod FPS opisana jako IC). Widzisz, żeby tam coś znikało? Nie. Bo działa dezaktywacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...