Skocz do zawartości

Zasady tworzenia gier


bartez94

Rekomendowane odpowiedzi

1.Nie karać gracza

Podstawowa zasada jest prosta. Gracz ,a czerpać przyjemność z przesiadywania przy grze. Nie po to włącza grę by się stresować czy irytować. Ważne więc , aby żaden błąd czy zła decyzja zablokowała jakąś możliwość czy dostęp. Niech kazdy gra tak ja ma na to ochotę

2.Najważniejsze 10 minut gry

Opinia o grze jest wyrabiana bardzo szybko, pierwsze chwile decydują o wszystkim. Gra nie może być nudna, ani zbyt długa. Gracz powinien ją ukończyć w ciągu kilku wieczorów

3.Najlepiej aby nie było w grze napisy"gameover"

Patrz pierwsza zasada, gracz powinien czerpać z gry przyjemność, a nie się stresować

Przerobiony artykuł CDA"02/2009

A to już moje podpowiedzi:

Gra powinna mieć ciekawy i estetyczny wygląd nie powinny występować żadne jaskrawe kolory

Powina posiadać zróżnicowane levele i przeciwników. Gracz powinien mieć wplyw na fabułę( wybieranie nacji itp.)

 

Te zasady poznałem po moich latach doświadczenia grania( od 1999r. :jezor: )

Edit: To było porównanie ogólnych zasad producentów a gry Necrovision, i chodziło o gry PC anie Wii czy PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie karać gracza

Podstawowa zasada jest prosta. Gracz ,a czerpać przyjemność z przesiadywania przy grze. Nie po to włącza grę by się stresować(...)

2.Najważniejsze 10 minut gry

Opinia o grze jest wyrabiana bardzo szybko, pierwsze chwile decydują o wszystkim. Gra nie może być nudna, ani zbyt długa. Gracz powinien ją ukończyć w ciągu kilku wieczorów

3.Najlepiej aby nie było w grze napisy"gameover"

 

1247847654647.jpg

1247848966270.jpg

imaginebaby.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielony męczy wzrok? niebieski mówisz że też? o kurfa, to czerwony musi być wyjątkowo łagodny, szkoda że matka natura nie słuchała Twoich wykładów, bo wszystko spierniczyła :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie karać gracza

Podstawowa zasada jest prosta. Gracz ,a czerpać przyjemność z przesiadywania przy grze. Nie po to włącza grę by się stresować(...)

tak, zróbmy z gry film. naciskanie guzików na klawiaturze może wywołać stres ("a jak wcisnąłem nie ten guzik i umrę? :crying: :crying:" )

 

 

 

konsolowe myślenie :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, widzę, że punkt pierwszy został przez towarzystwo kompletnie wypaczony.

 

Gra powinna oferować graczu wyzwanie. Nie znaczy to, że ma być frustrująca.

 

Największym winowajcą, jaki mi tu w tej chwili przychodzi do głowy jest calutka seria GTA. Prędzej czy później kolejne misje zamieniają się w "obym się nie wyrżnął na samochodzie z nikąd" i serię bluzgów, kiedy gracz jednak znowu wpadnie na przeszkodę, której zaistnienia nie dało się przewidzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym winowajcą, jaki mi tu w tej chwili przychodzi do głowy jest calutka seria GTA. Prędzej czy później kolejne misje zamieniają się w "obym się nie wyrżnął na samochodzie z nikąd" i serię bluzgów, kiedy gracz jednak znowu wpadnie na przeszkodę, której zaistnienia nie dało się przewidzieć.

 

Burnout 3.

 

10 sekund do zdobycia złotego medalu.

 

Meta na horyzoncie.

 

Długaśny tir wyjeżdżający znad skrzyżowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od błędów w swoich produktach nie ustrzegają się nawet wielkie koncerny programistyczne

- w miesiąc po kampanii reklamowej produktu A' pojawiają się po

cichu „darmowe" (dla legalnych użytkowników) uaktualnione wersje, które nie

mają wcześniej niezauważonych błędów... Mamy tu do czynienia z pośpiechem

mającym na celu wyprzedzenie konkurencji, co usprawiedliwia wypuszczanie

przez dyrekcje firm niedopracowanych produktów - ze szkodą dla użytkowników."

cytat z książki "Algorytmy Struktury danych i technika programowania" Piotr Wróblewski

to jest najgorsze ściągam/kupuje grę i za chwile muszę na nowo bo są jakieś service paki, to jest chore!!! Lepiej poświęcić trochę więcej czasu nawet o miesiąc a nie dawać co dziennie jakieś łatki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że się aktualizuje oprogramowanie, bo często są wcześniej niewykryte luki błędy, które zauważają sami użytkownicy. A aktualizowanie czegoś tak ważnego jak system operacyjny to PODSTAWA. Swoją drogą, zmartwię Cię Vader. Aktualizacje do XP są wydawane równie często. Do Linuksa również. Ot nawet taki głupi skrypt forum na którym jest GMCLAN postawiony jest aktualizowany regularnie przez swoich twórców. Aktualizacje to jak najnormalniejsza w świecie sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Nie rozumiem w ogóle czemu casuale nagle zdobyli tak dużą pozycję na rynku. W Japonii to rozumiem, tam wszystko jest dziwne, ale na zachodzie Europy? Na szczęście są jeszcze takie gry jak ARMA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie gry są dobre do handheldów, ciężko się skupić na zawiłej fabule gry czy skomplikowanej mechanice grając np. w podróży na malutkim PSP. Z drugiej strony konsola NDS jest wręcz zasypywana takimi gierkami o okropnie niskiej jakości, wliczając różne zdziczenia i zwyrodnienia typu Imagine Babyz (na szczęście to nie dotyczy PSP, choć z drugiej strony konsola Sony generalnie ma dużo mniej gier a takie gry z wysokiej półki jak Little Big Planet czy FF13 dopiero wyjdą).

 

No i ileż można ciągle grać w zbójnicze napadalstwa strzeleckie które ostatnio są podobne do siebie jak chińskie rowery. Dzięki casualom mamy nowe gatunki gier i generalnie są teraz jakoś tak ciekawsze, na przykład World of Goo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
A ja lubię się stresować i dla mnie im gra trudniejsza tym lepsza i przyjemniejsza (na ogół) O_o

Ja też, ale co za dużo frustracji to niezdrowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w ogóle czemu casuale nagle zdobyli tak dużą pozycję na rynku. W Japonii to rozumiem, tam wszystko jest dziwne, ale na zachodzie Europy? Na szczęście są jeszcze takie gry jak ARMA.

Gdybyś zobaczył ile błędów i idiotyzmów miał Arma w dniu premiery to byś się przestraszył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...