Skocz do zawartości

multiple definition error, first defined here


Jaklub

Rekomendowane odpowiedzi

próbuję przenieść swój projekt z C na C++ żeby móc używać Zoidcoma.

 

ale, kiedy próbuję wszystko skompilować, mam ciągle błędy:

  multiple definition of `bufor' 
  first defined here 
  multiple definition of `terrain' 
  first defined here 
  multiple definition of `gówno nie chce mi się dalej tego wymieniać'
  itp itd

 

wie ktoś, co z tym zrobić?

przykładowe pliki nagłówkowe wyglądają u mnie tak:

global.h (powycinane kawałki)

#ifndef _global_h_
#define _global_h_

#include <allegro.h>

BITMAP *load_a_pcx(const char* filename);
[...]
BITMAP *bufor;
[...]

#endif

global.cpp (też powycinane kawałki)

#include <allegro.h>
#include "global.h"
#include "worms.h"

[...]
// load_a_pcx
BITMAP *load_a_pcx(const char* filename) {
     [...]
}
[...]

gameplay.h (cały)

#ifndef _gameplay_h_
#define _gameplay_h_

#include <allegro.h>

void Gameplay();

#endif

gameplay.cpp (wycięta zawartość void Gameplay())

#include <allegro.h>
#include "worms.h"
#include "global.h"
#include "ingame_graphics.h"
#include "objects.h"

void Gameplay() {
[...]
}

w C wszystko działa.

gdzie w ogóle można znaleźć jakieś informacje na temat pisania plików nagłówkowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...