Skocz do zawartości

Infect Online


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem, nie widziałem jeszcze twoich kodów źródłowych :) Wolę się upewnić.

 

Może razem z x, y i sprite będziesz wysyłał i direction? :P

 

EDIT

Valdi@ Czepiasz się, nie chce mi się wylogować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, nie widziałem jeszcze twoich kodów :) Wolę się upewnić.

 

Może razem z x, y i sprite będziesz wysyłał i direction? :P

A czemu nie!!! :D Jeśli już poprawiasz te tajne kody, to popraw ten błąd do logowania się serwera na początku gry, aby po nie udanym połączeniu nie trzeba byłoby restartować gierki. Szkoda czasu na to. :P Wiesz o co chodzi.

 

PS:

@Tymon wiem, że jesteś przezroczysty, ale i tak Twój cień widzę na forum. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon: Oczywiście że wysyłam direction razem z X Y :) Oto się nie bój, tyle co ja już kombinowałem to się w głowie nie mieści, walczyłem o każdy 0.1 KB/s :)

 

Tylko widzicie, bo problem w tej grze polega/ł na tym, że informacja o strzale jest wysyłana do każdego gracza, ale kiedy np. Gracz 1 strzela, a Gracz 2, ma LAG, to Gracz 2, widzi ten pocisk po lagu, wówczas jego pozycja X Y się zmienia i pocisk go omija, natomiast Gracz 1 na ekranie widzi jak pocisk trafia prosto w Gracza 2 :)

 

Teraz robie to tak, jak być powinno, czyli wszystko idzie przez serwer i Gracze widzą oczami serwera, czyli serwer oblicza czy został trafiony jakiś gracz, ile gracz ma HP itp.

Tak jest w profesjonalnych grach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Właśnie najgorszą robotę mam już za sobą co do kodu sieciowego. Jednak mam jeszcze sporo dłubania :)

Tymbardziej, że chcę zrobić accounts, czyli każdy gracz będzie miał swoje konto, co umożliwi zapisywanie danych - statystyk :)

 

Ponadto chcę zrobić ( mój plan od początku - stąd też nazwa INFECT ), że po mapce będzie latało parę potworków przeszkadzających, coś ala Aliens [ Attack On Colony ], jednak nie będzie ich tak wiele, lecz parę ( może 4 rodzaje )

 

Oczywiście, wybór mapy mam też w planach i ogólne ustawienia serwera.

Przedewszystkim zmieniam kod sieciowy, teraz nie będzie już takiego problemu ustrzelić kogoś jaki jest do teraz, bo wszystko będzie kontrolował serwer, a jeżeli gracz ma laga, albo zwalnia mu gra, to nie utrudnia to gry innym graczom, lecz jemu samemu... Oprócz tego wszystkie dane ( kasa, energia, armor itp. ) będą kontrolowane również przez serwer ( zaletą jest to, że to zawsze jakieś małe zabezpieczenie przed ingerowaniem w pamięć gry, co jest oszustwem )

 

Dodatkowo będą nowe bronie oczywiście, jedna z nich już jest ;) - nie powiem jaka :sp_ike:

+ Zmiana wyglądu postaci ( fryzura, kamizelka i kolory ) - 80% Done

+ Muzyka - pracuję nad nią :P

+ Menu - Zrobione

I jeszcze parę innych, które również są już skończone, ale nie pamiętam...

 

Narazie wszystko idzie OK. Miałem spory problem z identyfikowaniem postaci na serwerze ( ID każdego gracza ), bo jak wiadomo każdy musi mieć osobne, do którego będą przesyłane informacje. Wyrzuciłem stary system, ponieważ był wadliwy przy większym zamieszaniu, a najbardziej w momencie jak wchodziła osoba z dużym pingiem - serwer po prostu wariował i później kiedy sam chciałem się zalogować to logował mnie trzykrotnie :D

 

Cały czas walczę z optymalizacją szybkości wysyłanego i odbieranego transferu. Udało mi się zrobić, że potrzebny jest 1KB/s przy jednej połączonej osobie, każda kolejna to + 1KB/s więcej. Na początku było 2,5KB/s na osobę, to wszystko mogę zawdzięczać temu iż X i Y wysyłany jest co druga klatka w STEP'ie, a ruch jest symulowany odpowiednio ( żeby postać nie skakała :) ).

 

To tyle jeżeli chodzi o postęp pracy. Szczerze mówiąc, to ta gra powstaje po to, aby zrobić Hidden Swords - Online. Muszę dobrze opanować te wszystkie funkcje, "patenty" itp. nie będę się zabierał za MMORPG bez odpowiedniego doświadczenia, bo to jest bez sensu. Problem polega na tym, że Multiplayer GM'owski nie nadaje się na MMORPG, tak więc wypadało by użyć jakiegoś .dll Jest ich trochę na GM Community, grzebałem się w tym trochę, ale jest zakręcone jakieś :)

 

Zobaczymy, tymczasem wracam do Infect Online :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to mi się podoba. Jak widać Borek nie śpi, tylko pracuje nad grą. I to już jest wielki plus dla niego. Fakt, ta wersja zbytnio jest niedopracowana jak już każdy zauważył. Wczoraj chcieliśmy popykać z Hanjuso, ale dupcia te lagi. :( A więc czekamy z niecierpliwością nad nową wersyje i wspieramy Cię duchowo. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ingerowania w pamięć gry, próbowałem już (i nie udało mi się) =)

 

Zapowiada się ciekawie, masz moje błogosławieństwo :P

 

Apel do użytkowników GMC: Niech wskoczy ktoś na serwer od czasu do czasu bo nie mam z kim grać xP Ach, jeszcze coś, ja często stawiam serwer więc próbować możecie dostać się na moje IP =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ingerowania w pamięć gry, próbowałem już (i nie udało mi się) =)

 

Zapowiada się ciekawie, masz moje błogosławieństwo :P

 

Apel do użytkowników GMC: Niech wskoczy ktoś na serwer od czasu do czasu bo nie mam z kim grać xP Ach, jeszcze coś, ja często stawiam serwer więc próbować możecie dostać się na moje IP =]

Wiesz, co się nie da jak się da. Wszystko idzie zmienić, tylko trzeba wiedzieć co i jak to zrobić. Dobrze, że Borek o tym pomyślał. Co do grania, to wieczorkiem około 20.00 przeważnie jestem, tylko że do póki nie wyjdzie nowsza wersja, to se nie popykam (lagi). Jak będziesz aktywny to spróbuje do cię się podpiąć. I jeszcze jedno, może jakieś małe pi**o wirtualne (nie mam takiej emotikony)?

 

@Borek ode mnie też masz moje błogosławieństwo. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok grałem z jakimś Deth Plauge domyślam się ,że to jest bot ? ;P Grałem chwile bo czasu nie mam. No przedewszystkim bardzo ciężko kogoś zabić ;) Rozrzut naboji czasami jest trochę przesadzony, tak mi się wydaje.

No ale gierka spoko, czekam na nową wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hmm gra podobna do takiej super gry na psx jak byłem mały to jechałem w tą grę ale fajie sie grało no te odgłosy sa fajne ale szkoda ze niema serva :( no ale teraz moja ocena...Oczywiscie za same demo :]

(+)[za odgłosy]

(+)[grafika jest dobra]

(-) [za trochę złe sterowanie przynajmniej dla mnie każdy ma inny gust]

Na twoim miejscu pomyslał bym nad własnym wyborem mapy a takrze więcej grafiki np moze sobie łazić szczur...Pozdro :] ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Oooo zapomniałem o tym temacie :)

 

Ten projekt, to był raczej sprawdzający moje umiejętności Mplay, cóż został zrobiony na standardowym GM'owym MPLAY i tutaj boli, ponieważ funkcje GMa odpowiedzialne za NET są do kitu po prostu, wolne i lagujące, musiałbym użyć jakiegoś dlla, ale z racji tego iż obecnie pracuje nad HS, to po prostu nie mam na to czasu. Jedno wiem napewno, że jak skończe HS, to zrobie jakąś mega grę sieciową, ale to napewno nie będzie MMORPG, nie mam ochoty walczyć z zabezpieczeniami i masą danych do przechowywania, po drugie MMORPG to większa para kaloszy, może jestem za słaby na to... ale jakąś team meczówkę na 20 osób chętnie bym zrobił, coś ala Battlefield z widokiem z góry :) Linku do ściągnięcia nie ma, w sumie sam nie wiem dlaczego, zwykle długo nie kasuje plików z serwera. Macie tutaj link do najnowszej wersji gry, jednak nie zwracajcie uwagi na menu i możliwość błędów, bo to jest wersja która miała wyjść jako następna, ale nie dokończyłem jej, z tego co pamiętam to maska gazowa nie działa chyba :) aha no i tutaj wszystkie informacje idą przez serwer, także nie ma cheat'ów, dodatkowo jest trochę nowych rzeczy broń UZI, nowe odgłosy ( chyba ) PING gracza itp. Nie pamiętam dokładnie, dawno temu to było ;)

Postawie serwer testowy to myślę, że do godziny 22:00 możecie wchodzić - IP te co w grze standardowo.

 

Pozdro ! a to link do tej wersji: Infect Online v3c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...