Mitheim Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Czelo. Piszę ten temat, ponieważ chciałbym spytać się czy jest możliwe cuś takiego (ofc. postaram się napisać jak najbardziej zrozumiale xd ) Więc, gdy dajmy na to kliknę na dany obiekt, on się niszczy (to wiem jak zrobic xd ) ale co zrobic, gdy po kliknieciu na niego postac będzie skakać wyżej na ustaloną wartość np. do konca gry ? Chodzi mi o to, by nie tworzyć od nowa objektu bohatera, by zająć się wyższym skakaniem :\ Podsumumówując (na 100% błąd ale kij :S ), chciałbym dowiedzieć się jak wygląda kod i czy jest w ogóle taka możliwość. Dodam, że o GM nie wiem zbyt dużo żeby koksować z kodami xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Sprawa jest prosta, tworzysz nową zmienną w której przechowywać będziesz wysokość skoku, po kliknięciu na obiekt wartość zmiennej będziesz odpowiednio zmieniał... i chyba tyle. Przy skoku użyjesz po prostu zmiennej zamiast konkretnej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitheim Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Mhm, no dzia Tymon za odpowiedź. Jak mówiłem nie znam całej "magii" GM'a więc tutaj rodzi się pytanie, czy zmiennymi nie są przypadkiem klocki VAR? Nie bijcie xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 w create GML skok=3; w kliknięciu: GML skok=10 i w twoim skakaniu GML vspeed = -skok; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitheim Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Ahh, dzia Dawka działa jakoś, z tym że nie ma grawitacji podczas skoku... da się coś z tym zrobić? :P Okey, problem z grawitacją zniknął. Dzia all za pomoc. Jeśli macie coś do dodania, skrobać skrobać! edit: aby zapobiec spamu, lepiej zamknę temat. Problem rozwiązałem już dawno, ale dzięki za chęć do pomocy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 CREATE OBIEKTU CO SIE NISZCZY GML global.skok_bonus = 0 EVENT ON DESTROY Ten kod jest ABSOLUTNIE BŁĘDNY gnysek juz nie :( GML global.skok_bonus = 1 W SKAKANIU BOHATERA GML if global.skok_bonus = 1 { vspeed -= skok //jeżeli zrobiłeś tak samo jak powiedział dawka na zwiększanie siły skoku } else vspeed -= 0 Teraz dopóki nie zniszczy się ten jakiś object to bohater nie będzie skakał wyżej, jeżeli się zniszczy to będzie skakał wyżej do końca gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 najgłupsza rzecz jaką widziałem. Nie można napisać if instance_destroy(), bo instance_destroy() niszczy obiekt... do tego jest ecent On Destroy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 kurde rzeczyweiście :( dopiero wstałem jak to pisałem eh :c to w evencie on destroy dac global.skok_bonus = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi