Kargul Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Witam :) No właśnie. Tym razem mi biega o zapisanie zmiennej. Jaśniej? Proszę bardzo: - W każdym roomie mam zmienną: gold = 0 No i jak duchem zbieram monety to +10 golda... I tu pojawia się moje pytanie. Załóżmy: Przechodząc level zdobyłem 20 monet, czyli gold wynosi 200. No i jak wchodzę do następnego levelu to gold = 0. Czy dało by się jakoś zapisać zmienną tak, aby w następnym levelu wynosiła tyle ile w poprzednim? Proszę o pomoc :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Zmień ją na zmienną globalną - global.gold Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Albo w roomie >> settings zaznaczyć persistent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Albo w roomie >> settings zaznaczyć persistent. Wtedy w następnym i tak będzie miał zero. Po pierwsze - zmienna globalna. Po drugie - nie resetuj jej w każdym nowym etapie (bo nieraz ludzie zostawiają w create gold = 0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Zmień ją na zmienną globalną - global.gold czekaj... mam 2 roomy w których jest ten sam obiekt. Oto jego informacje: create: GML global.gold = 0 draw: GML draw_text(200,200,global.gold) spacja: GML global.gold+=10 I strzalka a: przenosi do roomu drugiego. I przenosi i tam jest zero! I co teraz? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Czytaj uważnie! Nie resetuj jej w każdym roomie. Tylko w pierwszym roomie masz ją ustawić na 0 :P Możesz sobie zrobić nowy obiekt ktróy ją tworzy i ustawić go tylko w pierwszym roomie, albo tworzyć ją w Game Start, albo dać warunek if(room=0), albo warunek że jeśli zmienna nie istnieje (nie pamiętam jak wyglądała funkcja sprawdzająca czy istnieje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Zaczyna sie nowy room, a zmienna jest ustawiana na 0 w create obiektu. Nie widzę nic niezwykłego w tym, że jest zerowana, w końcu taki kod stworzyłeś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Czytaj uważnie! Nie resetuj jej w każdym roomie. Tylko w pierwszym roomie masz ją ustawić na 0 :P Możesz sobie zrobić nowy obiekt ktróy ją tworzy i ustawić go tylko w pierwszym roomie, albo tworzyć ją w Game Start, albo dać warunek if(room=0), albo warunek że jeśli zmienna nie istnieje (nie pamiętam jak wyglądała funkcja sprawdzająca czy istnieje) Aha, czaję :D Stworzyłem drugi obiekt który był taki sam, jednak nie miał create. Temat uważam za zamknięty i dzięki wszystkim za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Możesz też użyć room creation code, albo przed pierwszą planszą dać room w którym ustawiasz zmienne i dajesz room_goto_next(); Ja uzywam tego ostatniego sposobu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi