Skocz do zawartości

Aktywowanie i odwrotnie.


Ghost

Rekomendowane odpowiedzi

GML
with(other)

{

if distance_to_object(demon) > 800

{

instance_deactivate_object(demon)

}

 

if distance_to_object(demon) < 800

{

instance_activate_object(demon)

}

}

 

with(other)

{

if distance_to_object(object144) > 800

{

instance_deactivate_object(object144)

}

 

if distance_to_object(object144) < 800

{

instance_activate_object(object144)

}

}

Ten kod mi dezaktywowuje te 2 obiekty (object144 i demon). A jak się zbliżę to ich dalej ni ma :( Halp me plaX!

 

Btw. Nauczyłem się formatować kod!!!!!!11111111111one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

bo jak nie ma obiektu, to jak chcesz sprawdzić odległość do niego ? Obiekt dezaktywowany dla game makera nie istnieje, tak długo, az coś go nie aktywuje, wiec żaden inny kod go "nie widzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak nie ma obiektu, to jak chcesz sprawdzić odległość do niego ?

No jak nie ma, są :( W roomie, ok. 9000 px ode mnie.

 

Edit: Ten kod mam w osobnym obiekcie, obj_draw (główny obiekt kontrolujący) i jak to aktywować z powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

ja widzę w kodzie, że dezaktywujesz obiekt, a potem chcesz go aktywować, jak się zbliżysz - problem w tym, że skoro go nie ma bo jest dezaktywowany, to nie można też sprawdzić odległości do niego

 

poza tym, jak jest ich kilka, to distance_to_object zadziała na ten stworzony jako pierwszy, a nie najbliższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widzę w kodzie, że dezaktywujesz obiekt, a potem chcesz go aktywować, jak się zbliżysz - problem w tym, że skoro go nie ma bo jest dezaktywowany, to nie można też sprawdzić odległości do niego

 

poza tym, jak jest ich kilka, to distance_to_object zadziała na ten stworzony jako pierwszy, a nie najbliższy.

A można to inaczej zrobić? Potrzebuję tego, mapa ma ok. 20k px i FPS-y spadają do 10/30 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Leń śmierdzący. Pod F1 masz pomoc do GM i tam masz opisane funkcje do aktywacji i dezaktywacji.

 

GML
instance_deactivate_object(objCostam);

instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],1024,768,true);

 

a jak chcesz te nieco poza granicami ekranu to będzie tak:

 

GML
border = 200;

instance_activate_region(

view_xview[0]-border,

view_yview[0]-border,

1024+(border*2),

768+(border*2),

true

);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leń śmierdzący. Pod F1 masz pomoc do GM i tam masz opisane funkcje do aktywacji i dezaktywacji.

 

GML
instance_deactivate_object(objCostam);

instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],1024,768,true);

 

a jak chcesz te nieco poza granicami ekranu to będzie tak:

 

GML
border = 200;

instance_activate_region(

view_xview[0]-border,

view_yview[0]-border,

1024+(border*2),

768+(border*2),

true

);

Dzięki leniu pachniący, koffam cie! Zrobie jeszcze jakiś fake taki jak w mojej sygnaturce :* (był)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...