Ghost Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 GML with(other) { if distance_to_object(demon) > 800 { instance_deactivate_object(demon) } if distance_to_object(demon) < 800 { instance_activate_object(demon) } } with(other) { if distance_to_object(object144) > 800 { instance_deactivate_object(object144) } if distance_to_object(object144) < 800 { instance_activate_object(object144) } } Ten kod mi dezaktywowuje te 2 obiekty (object144 i demon). A jak się zbliżę to ich dalej ni ma :( Halp me plaX! Btw. Nauczyłem się formatować kod!!!!!!11111111111one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 bo jak nie ma obiektu, to jak chcesz sprawdzić odległość do niego ? Obiekt dezaktywowany dla game makera nie istnieje, tak długo, az coś go nie aktywuje, wiec żaden inny kod go "nie widzi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 bo jak nie ma obiektu, to jak chcesz sprawdzić odległość do niego ? No jak nie ma, są :( W roomie, ok. 9000 px ode mnie. Edit: Ten kod mam w osobnym obiekcie, obj_draw (główny obiekt kontrolujący) i jak to aktywować z powrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 ja widzę w kodzie, że dezaktywujesz obiekt, a potem chcesz go aktywować, jak się zbliżysz - problem w tym, że skoro go nie ma bo jest dezaktywowany, to nie można też sprawdzić odległości do niego poza tym, jak jest ich kilka, to distance_to_object zadziała na ten stworzony jako pierwszy, a nie najbliższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 ja widzę w kodzie, że dezaktywujesz obiekt, a potem chcesz go aktywować, jak się zbliżysz - problem w tym, że skoro go nie ma bo jest dezaktywowany, to nie można też sprawdzić odległości do niego poza tym, jak jest ich kilka, to distance_to_object zadziała na ten stworzony jako pierwszy, a nie najbliższy. A można to inaczej zrobić? Potrzebuję tego, mapa ma ok. 20k px i FPS-y spadają do 10/30 :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 tak, dezaktywować wybrane obiekty, a następnie aktywować region który masz na ekranie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 tak, dezaktywować wybrane obiekty, a następnie aktywować region który masz na ekranie :) Można prosić o kod? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Leń śmierdzący. Pod F1 masz pomoc do GM i tam masz opisane funkcje do aktywacji i dezaktywacji. GML instance_deactivate_object(objCostam); instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],1024,768,true); a jak chcesz te nieco poza granicami ekranu to będzie tak: GML border = 200; instance_activate_region( view_xview[0]-border, view_yview[0]-border, 1024+(border*2), 768+(border*2), true ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Leń śmierdzący. Pod F1 masz pomoc do GM i tam masz opisane funkcje do aktywacji i dezaktywacji. GML instance_deactivate_object(objCostam); instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],1024,768,true); a jak chcesz te nieco poza granicami ekranu to będzie tak: GML border = 200; instance_activate_region( view_xview[0]-border, view_yview[0]-border, 1024+(border*2), 768+(border*2), true ); Dzięki leniu pachniący, koffam cie! Zrobie jeszcze jakiś fake taki jak w mojej sygnaturce :* (był) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się