Skocz do zawartości

Potrzebny programista cpp do teamu


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

New Idea Studio poszukuje drugiego programisty cpp do gry top down pisanej z użyciem bibliotek SDL i guichan.

Gra nad, którą aktualnie pracujemy to RPG. Nie będę tu opisywać za bardzo tej gry, bo chyba nie o to chodzi.

Na razie nasz team liczy 23 osoby, a grę robimy od ponad miesiąca.

Na razie mamy grafika, programiste cpp i pisarza dialogów oraz opisów.

 

Myslisz ze sie nadasz?

Napisz funkcje liczaca kat rotacji obiektu wzgledem danego punktu oraz zaprogramuj droge do tego punktu (idz do niego)

Chodzi tu o sytuację, w której np. w grze RTS klikasz na mapie, a jednostka musi się obrócić w tym kierunku i pójść do tego miejsca.

 

Mile widziana znajomość LUA.

 

veujnl.png

 

O grze:

 

Gra jest tworzona z użyciem SDLa i GUIchana do GUI. Jej nazwa kodowa to również nazwa systemu - Illeyan Poemic.

Gra będzie RPGiem po części top-down, a po części od boku (o tym zaraz). Mechanika gry jest na podstawie prawdziwego systemu RPG (takiego kartkowego, turlanego, czy jakbyście to nazwali).

Czyli mechanika i system walki itp. są już gotowe.

Z tymi rzutami to jest tak, że poruszamy się po świecie w widoku top-down, a gdy zaczyna się walka to przechodzimy do widoku z boku sth like Final Fantasy. Walka będzie turowa.

Grywalne rasy to:

-Człowiek

-Elf

-Krasnolud

-Hobbit

Wiem, wiem, zaraz powiecie, że to standard, żaden oryginał, itp. Co prawda w oryginalnym systemie jest bodajże 9 grywalnych ras to ustaliliśmy, że na potrzeby gry ograniczymy się do tych 4. Dużo broni, pancerzy, czarów, umiejętności, talentów, przeciwników itp.

Teraz troszkę o fabule:

Grę zaczynamy jako niewolnik-gladiator na nielegalnej arenie. Po kilku walkach odkrywamy, że pozostali więźniowie planują bunt i ucieczkę, a więc dołączamy się do nich dobierając sobie 3 z nich jako członków drużyny, których oczywiście będzie można w przyszłości zmieniać. To na razie tyle na temat fabuły, żeby coś zostało do odkrywania przy grze. Oczywiście jest to dopiero początek.

 

W sumie to jesteśmy początkujący i przyjmiemy każdego, kto zna dość dobrze cpp oraz matematykę i fizykę na poziomie liceum.

Gra jest robiona głównie 4fun i myślimy nawet nad open source. Zależy nam, żeby mieć skończoną chociaż jedną grę, bo już kilka projektów wcześniej zaczynaliśmy, ale z różnych powodów nie zostały dokończone.

 

 

EDIT: uwaga, nasz team liczy już sobie 3 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz funkcje liczaca kat rotacji obiektu wzgledem danego punktu oraz zaprogramuj droge do tego punktu (idz do niego)

Chodzi tu o sytuację, w której np. w grze RTS klikasz na mapie, a jednostka musi się obrócić w tym kierunku i pójść do tego miejsca.

 

Kocham teksty w stylu "no nie wiem jak to się nazywa ale ma to działać jakoś tak" to doskonale świadczy o poziomie grupy(szkoda, że nie każda grupa w jednym zdaniu potrafi przekazać swój poziom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham teksty w stylu "no nie wiem jak to się nazywa ale ma to działać jakoś tak" to doskonale świadczy o poziomie grupy(szkoda, że nie każda grupa w jednym zdaniu potrafi przekazać swój poziom).

 

E, raczej chodziło o łatwe przekazanie tego co jest do zrobienia, a nie żeby przyszpanować swoim poziomem :) No i gwoli ścisłości - doskonale wiemy jak to zrobić, kwestia sprawdzenia kandydata ;)

 

@down

Ej, nie używaj takich trudnych słów, bo pan @up jeszcze nie zrozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, wiecie, ja bym na przykład wolał raczej Was sprawdzić, zanim bym miał zdecydować czy się do Was dołączyć. Can I ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, bo mi raczej nie chodziło głównie o mnie, lecz o to by inni mogli sprawdzić co Wy potraficie, taka jest niestety zasada podczas połowu, musisz zaprezentować swój najlepszy wabik aby rybki zechciały oddać bezwiednie swoje mięsko :P Zaraz Wam coś wymyślę, aby nie było za trudne ani za łatwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zaintersowani się zgłaszają na PW i tyle, prywatnie będziemy omawiać :)

 

@down

Nie wiem co chcesz tym udowodnić, ale mogę to napisać ;) I nie, nie w 5 minut :P

 

 

Dopiski typu "@down" są zabronione. To już kolejny twój wybryk tego typu. Warn

Mimek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, zapewne gra którą robicie jest 2D, a więc zaprezentujcie algorytm drzewa czwórkowego z przykładem rysowania w przypadku testu pozytywnego (może być jako pseudo-kod), oraz prostą świadomość globalną (dajmy na to odbieranie informacji ze świata zewnętrznego przez jednostkę i przekazywanie ich reszcie, ale tylko tej, która jest w pewnym zasięgu tamtej jednostki, podpowiem że może to być przykład zaatakowanej jednostki, bądź sapera, informującej resztę o tym co zaszło i reszta ma odpowiednio reagować; to też może być w postaci pseudo-kodu). Akurat nadające się do RTSów :)

 

@UP: chcem tym udowodnić innym że mają po co się starać do Was :P a że w 5 minut tego nie zrobicie to mi nie przeszkadza, ważne aby w ogóle to zostało zaprezentowane przez Was. Najlepiej jak byście to kodem c++ rozpisali to byśmy zobaczyli jak piszecie :) a póki co poczekam :P

I nie downuj ("@down:"), bo tego regulamin zabrania, po prostu napisz nowego posta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: chcem tym udowodnić innym że mają po co się starać do Was a że w 5 minut tego nie zrobicie to mi nie przeszkadza, ważne aby w ogóle to zostało zaprezentowane przez Was. Najlepiej jak byście to kodem c++ rozpisali to byśmy zobaczyli jak piszecie a póki co poczekam

Również chętnie spojrzę na dzieło. Czekam z niecierpliwością na kod no i koniec projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Z tym końcem projektu to na pewno to trochę zajmie i pisząc "trochę" nie mam na myśli miesiąca, czy dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, na prawdę nie musicie się odnosić do nas jak do jakiś dzieciaków, którzy przyszpanili nazwą. Kod wkleje, spokojnie - ale jeżeli chcecie go ujrzeć tylko po to, by wytykać błędy i z tego powodu szykanować, no cóż...to chyba mija się z celem ;)

 

Ale jak mówiłem - kod dostarczę.

 

 

@up

Chyba napisałem, że nie potrwa to 5 minut, dzisiaj na pewno tego też nie zrobię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kofel. Oto mi chodzi, aż wylewa się z waszych wiadomości "lol wut, jakieś dzieciaki które ledwo umieją pritnnąć Hello World chcą pisać gierkę huehue". Aż strach cokolwiek napisać, bo cię zlinczują za... no właśnie, jaki jest powód takiego podejścia? Ale ok, nie ważne. Odezwę się z kodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Gra jest tworzona z użyciem SDLa i GUIchana do GUI. Jej nazwa kodowa to również nazwa systemu - Illeyan Poemic.

Gra będzie RPGiem po części top-down, a po części od boku (o tym zaraz). Mechanika gry jest na podstawie prawdziwego systemu RPG (takiego kartkowego, turlanego, czy jakbyście to nazwali).

Czyli mechanika i system walki itp. są już gotowe.

Z tymi rzutami to jest tak, że poruszamy się po świecie w widoku top-down, a gdy zaczyna się walka to przechodzimy do widoku z boku sth like Final Fantasy. Walka będzie turowa.

Grywalne rasy to:

-Człowiek

-Elf

-Krasnolud

-Hobbit

Wiem, wiem, zaraz powiecie, że to standard, żaden oryginał, itp. Co prawda w oryginalnym systemie jest bodajże 9 grywalnych ras to ustaliliśmy, że na potrzeby gry ograniczymy się do tych 4. Dużo broni, pancerzy, czarów, umiejętności, talentów, przeciwników itp.

Teraz troszkę o fabule:

Grę zaczynamy jako niewolnik-gladiator na nielegalnej arenie. Po kilku walkach odkrywamy, że pozostali więźniowie planują bunt i ucieczkę, a więc dołączamy się do nich dobierając sobie 3 z nich jako członków drużyny, których oczywiście będzie można w przyszłości zmieniać. To na razie tyle na temat fabuły, żeby coś zostało do odkrywania przy grze. Oczywiście jest to dopiero początek.

 

W sumie to jesteśmy początkujący i przyjmiemy każdego, kto zna dość dobrze cpp oraz matematykę i fizykę na poziomie liceum.

Gra jest robiona głównie 4fun i myślimy nawet nad open source. Zależy nam, żeby mieć skończoną chociaż jedną grę, bo już kilka projektów wcześniej zaczynaliśmy, ale z różnych powodów nie zostały dokończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o pierwszy post. Dopełnienie podaje konkretne i ważne informacje.

 

@up eee zapytać kogoś? posiedzieć trochę? Jeśli szukamy kogoś z kim chcemy coś tworzyć przez kilka miesięcy to na prawdę pasuje się postarać i pokazać, że na prawdę nam zależy. Nie lepiej patrzysz na ich grupę kiedy podali więcej cennych informacji i post rekrutacyjny nie wygląda jak telegram?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zamierzałem z Was się śmiać, nic z tych rzeczy, po prostu chciałem Wam pomóc i dowiedzieć się co możecie zaoferować innym, wtedy bym pewnie Wam osobę odpowiednią polecił, sam bym nawet mógł pomóc co nieco :P no ale pomyłka oceny zamiarów rzeczą ludzką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg tak, raczej chodziło o to żeby wyeleminować ludzi, którzy myślą że są gotowi na programowanie gier, a nie znają podstawowych zasad matmy/fizy. I chyba zresztą masz team :P

 

BTW, zdecydowaliśmy się że wydamy po prostu techdemo z kodem razem. Dlaczego? I tak mamy mało czasu na programowanie, więc szkoda go na robienie czegoś, czego aktualnie nam nie potrzeba. Zresztą i tak chodzi tylko o pokazanie możliwości, więc... może być PsichiX?

 

Edit

A teraz opisz dokładnie jak to liczysz, dlaczego tak itd. Żeby nie było że copypasta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Na razie mogę wam pokazać jako, że jestem grafikiem, a nie programistą w tym projekcie trzy różne rodzaje drzew, które będą występowały w grze.

 

30b00e2f31e8711fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...