Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 New Idea Studio poszukuje drugiego programisty cpp do gry top down pisanej z użyciem bibliotek SDL i guichan. Gra nad, którą aktualnie pracujemy to RPG. Nie będę tu opisywać za bardzo tej gry, bo chyba nie o to chodzi. Na razie nasz team liczy 23 osoby, a grę robimy od ponad miesiąca. Na razie mamy grafika, programiste cpp i pisarza dialogów oraz opisów. Myslisz ze sie nadasz? Napisz funkcje liczaca kat rotacji obiektu wzgledem danego punktu oraz zaprogramuj droge do tego punktu (idz do niego) Chodzi tu o sytuację, w której np. w grze RTS klikasz na mapie, a jednostka musi się obrócić w tym kierunku i pójść do tego miejsca. Mile widziana znajomość LUA. O grze: Gra jest tworzona z użyciem SDLa i GUIchana do GUI. Jej nazwa kodowa to również nazwa systemu - Illeyan Poemic. Gra będzie RPGiem po części top-down, a po części od boku (o tym zaraz). Mechanika gry jest na podstawie prawdziwego systemu RPG (takiego kartkowego, turlanego, czy jakbyście to nazwali). Czyli mechanika i system walki itp. są już gotowe. Z tymi rzutami to jest tak, że poruszamy się po świecie w widoku top-down, a gdy zaczyna się walka to przechodzimy do widoku z boku sth like Final Fantasy. Walka będzie turowa. Grywalne rasy to: -Człowiek -Elf -Krasnolud -Hobbit Wiem, wiem, zaraz powiecie, że to standard, żaden oryginał, itp. Co prawda w oryginalnym systemie jest bodajże 9 grywalnych ras to ustaliliśmy, że na potrzeby gry ograniczymy się do tych 4. Dużo broni, pancerzy, czarów, umiejętności, talentów, przeciwników itp. Teraz troszkę o fabule: Grę zaczynamy jako niewolnik-gladiator na nielegalnej arenie. Po kilku walkach odkrywamy, że pozostali więźniowie planują bunt i ucieczkę, a więc dołączamy się do nich dobierając sobie 3 z nich jako członków drużyny, których oczywiście będzie można w przyszłości zmieniać. To na razie tyle na temat fabuły, żeby coś zostało do odkrywania przy grze. Oczywiście jest to dopiero początek. W sumie to jesteśmy początkujący i przyjmiemy każdego, kto zna dość dobrze cpp oraz matematykę i fizykę na poziomie liceum. Gra jest robiona głównie 4fun i myślimy nawet nad open source. Zależy nam, żeby mieć skończoną chociaż jedną grę, bo już kilka projektów wcześniej zaczynaliśmy, ale z różnych powodów nie zostały dokończone. EDIT: uwaga, nasz team liczy już sobie 3 osoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Miła znajomość LUA. Moja też być miła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Bez offtopa proszę. Administrator, takie rzeczy... :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Napisz funkcje liczaca kat rotacji obiektu wzgledem danego punktu oraz zaprogramuj droge do tego punktu (idz do niego) Chodzi tu o sytuację, w której np. w grze RTS klikasz na mapie, a jednostka musi się obrócić w tym kierunku i pójść do tego miejsca. Kocham teksty w stylu "no nie wiem jak to się nazywa ale ma to działać jakoś tak" to doskonale świadczy o poziomie grupy(szkoda, że nie każda grupa w jednym zdaniu potrafi przekazać swój poziom). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Kocham teksty w stylu "no nie wiem jak to się nazywa ale ma to działać jakoś tak" to doskonale świadczy o poziomie grupy(szkoda, że nie każda grupa w jednym zdaniu potrafi przekazać swój poziom). E, raczej chodziło o łatwe przekazanie tego co jest do zrobienia, a nie żeby przyszpanować swoim poziomem :) No i gwoli ścisłości - doskonale wiemy jak to zrobić, kwestia sprawdzenia kandydata ;) @down Ej, nie używaj takich trudnych słów, bo pan @up jeszcze nie zrozumie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 To tak zwane ZOBRAZOWANIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Heh, wiecie, ja bym na przykład wolał raczej Was sprawdzić, zanim bym miał zdecydować czy się do Was dołączyć. Can I ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Heh, wiecie, ja bym na przykład wolał raczej Was sprawdzić, zanim bym miał zdecydować czy się do Was dołączyć. Can I ? :) Możesz, kwestia po co - skoro chyba team masz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Sprawdzaj, ale w jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 wiesz, bo mi raczej nie chodziło głównie o mnie, lecz o to by inni mogli sprawdzić co Wy potraficie, taka jest niestety zasada podczas połowu, musisz zaprezentować swój najlepszy wabik aby rybki zechciały oddać bezwiednie swoje mięsko :P Zaraz Wam coś wymyślę, aby nie było za trudne ani za łatwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Niech zaintersowani się zgłaszają na PW i tyle, prywatnie będziemy omawiać :) @down Nie wiem co chcesz tym udowodnić, ale mogę to napisać ;) I nie, nie w 5 minut :P Dopiski typu "@down" są zabronione. To już kolejny twój wybryk tego typu. Warn Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 ok, zapewne gra którą robicie jest 2D, a więc zaprezentujcie algorytm drzewa czwórkowego z przykładem rysowania w przypadku testu pozytywnego (może być jako pseudo-kod), oraz prostą świadomość globalną (dajmy na to odbieranie informacji ze świata zewnętrznego przez jednostkę i przekazywanie ich reszcie, ale tylko tej, która jest w pewnym zasięgu tamtej jednostki, podpowiem że może to być przykład zaatakowanej jednostki, bądź sapera, informującej resztę o tym co zaszło i reszta ma odpowiednio reagować; to też może być w postaci pseudo-kodu). Akurat nadające się do RTSów :) @UP: chcem tym udowodnić innym że mają po co się starać do Was :P a że w 5 minut tego nie zrobicie to mi nie przeszkadza, ważne aby w ogóle to zostało zaprezentowane przez Was. Najlepiej jak byście to kodem c++ rozpisali to byśmy zobaczyli jak piszecie :) a póki co poczekam :P I nie downuj ("@down:"), bo tego regulamin zabrania, po prostu napisz nowego posta :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 @UP: chcem tym udowodnić innym że mają po co się starać do Was a że w 5 minut tego nie zrobicie to mi nie przeszkadza, ważne aby w ogóle to zostało zaprezentowane przez Was. Najlepiej jak byście to kodem c++ rozpisali to byśmy zobaczyli jak piszecie a póki co poczekam Również chętnie spojrzę na dzieło. Czekam z niecierpliwością na kod no i koniec projektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Z tym końcem projektu to na pewno to trochę zajmie i pisząc "trochę" nie mam na myśli miesiąca, czy dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 I chyba ich zagięło... Nie sądzicie? Edit: Dobra cofam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Eh, na prawdę nie musicie się odnosić do nas jak do jakiś dzieciaków, którzy przyszpanili nazwą. Kod wkleje, spokojnie - ale jeżeli chcecie go ujrzeć tylko po to, by wytykać błędy i z tego powodu szykanować, no cóż...to chyba mija się z celem ;) Ale jak mówiłem - kod dostarczę. @up Chyba napisałem, że nie potrwa to 5 minut, dzisiaj na pewno tego też nie zrobię :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Jezu, nie wiem co wy wszyscy jesteście tacy negatywnie nastawieni na kogoś kto chce znaleźć osobę do teamu. Will szczególnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Dzięki Kofel. Oto mi chodzi, aż wylewa się z waszych wiadomości "lol wut, jakieś dzieciaki które ledwo umieją pritnnąć Hello World chcą pisać gierkę huehue". Aż strach cokolwiek napisać, bo cię zlinczują za... no właśnie, jaki jest powód takiego podejścia? Ale ok, nie ważne. Odezwę się z kodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Gra jest tworzona z użyciem SDLa i GUIchana do GUI. Jej nazwa kodowa to również nazwa systemu - Illeyan Poemic. Gra będzie RPGiem po części top-down, a po części od boku (o tym zaraz). Mechanika gry jest na podstawie prawdziwego systemu RPG (takiego kartkowego, turlanego, czy jakbyście to nazwali). Czyli mechanika i system walki itp. są już gotowe. Z tymi rzutami to jest tak, że poruszamy się po świecie w widoku top-down, a gdy zaczyna się walka to przechodzimy do widoku z boku sth like Final Fantasy. Walka będzie turowa. Grywalne rasy to: -Człowiek -Elf -Krasnolud -Hobbit Wiem, wiem, zaraz powiecie, że to standard, żaden oryginał, itp. Co prawda w oryginalnym systemie jest bodajże 9 grywalnych ras to ustaliliśmy, że na potrzeby gry ograniczymy się do tych 4. Dużo broni, pancerzy, czarów, umiejętności, talentów, przeciwników itp. Teraz troszkę o fabule: Grę zaczynamy jako niewolnik-gladiator na nielegalnej arenie. Po kilku walkach odkrywamy, że pozostali więźniowie planują bunt i ucieczkę, a więc dołączamy się do nich dobierając sobie 3 z nich jako członków drużyny, których oczywiście będzie można w przyszłości zmieniać. To na razie tyle na temat fabuły, żeby coś zostało do odkrywania przy grze. Oczywiście jest to dopiero początek. W sumie to jesteśmy początkujący i przyjmiemy każdego, kto zna dość dobrze cpp oraz matematykę i fizykę na poziomie liceum. Gra jest robiona głównie 4fun i myślimy nawet nad open source. Zależy nam, żeby mieć skończoną chociaż jedną grę, bo już kilka projektów wcześniej zaczynaliśmy, ale z różnych powodów nie zostały dokończone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Jezu, nie wiem co wy wszyscy jesteście tacy negatywnie nastawieni na kogoś kto chce znaleźć osobę do teamu. Will szczególnie. Nie chodzi o: samo szukanie, ich umiejętności, wiek itp. Chodzi o styl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 A co z nim nie tak? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Styl pisania? Nie każdy nie potrafiący dobrze sformułować to co chce przekazać jest idiotą i, że nie potrafił by utworzyć dobrej grupy programistów, czyż nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Chodzi o pierwszy post. Dopełnienie podaje konkretne i ważne informacje. @up eee zapytać kogoś? posiedzieć trochę? Jeśli szukamy kogoś z kim chcemy coś tworzyć przez kilka miesięcy to na prawdę pasuje się postarać i pokazać, że na prawdę nam zależy. Nie lepiej patrzysz na ich grupę kiedy podali więcej cennych informacji i post rekrutacyjny nie wygląda jak telegram? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Powiedzmy szczerze, co 16 latek wie o organizowaniu zespołu? Na pewno niezbyt wiele. Chłopak musi się nauczyć co i jak, dajcie mu na to szansę. Kofel, Ty hipokryto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 ekhem, że tak powiem czemu mnie nazwałeś hipokrytą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 To sobie przypomnij jak sam po takich jak AntY skakałeś. :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Ja nie zamierzałem z Was się śmiać, nic z tych rzeczy, po prostu chciałem Wam pomóc i dowiedzieć się co możecie zaoferować innym, wtedy bym pewnie Wam osobę odpowiednią polecił, sam bym nawet mógł pomóc co nieco :P no ale pomyłka oceny zamiarów rzeczą ludzką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Napisz funkcje liczaca kat rotacji obiektu wzgledem danego punktu #include <math.h> atan2( y2 - y1, x2 - x1 ) / 3.14 * 180; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Omg tak, raczej chodziło o to żeby wyeleminować ludzi, którzy myślą że są gotowi na programowanie gier, a nie znają podstawowych zasad matmy/fizy. I chyba zresztą masz team :P BTW, zdecydowaliśmy się że wydamy po prostu techdemo z kodem razem. Dlaczego? I tak mamy mało czasu na programowanie, więc szkoda go na robienie czegoś, czego aktualnie nam nie potrzeba. Zresztą i tak chodzi tylko o pokazanie możliwości, więc... może być PsichiX? Edit A teraz opisz dokładnie jak to liczysz, dlaczego tak itd. Żeby nie było że copypasta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Na razie mogę wam pokazać jako, że jestem grafikiem, a nie programistą w tym projekcie trzy różne rodzaje drzew, które będą występowały w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się