Kargul Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Witam wszystkich! Od jakiegoś czasu uczę się GML z dolnej ramki, która podpowiada mi co mam wpisać. Chciałbym zrobić kilka rzeczy ze zmiennymi i nie wiem jak. Oto one: 1. Mam dwa obiekty. Obiekt "jajo" i obiekt "jajo2". (Tak na przykład.) Obiektowi "jajo" dałem w create: GML jajo = 1 A jajo2 dałem w create: GML jajo2 = 3 Na pewno zauważyliście że jajo2 ma większą zmienną. I teraz pojawia się moje pierwsze pytanie. Jak zrobić obiekt, który po naciśnięciu np. litery "P" porównuję zmienne w tych dwóch obiektach i ten obiekt który ma większą wykonuję jakąś akcję? 2. Jak zrobić show_message który np. pokazuję tekst a w nim jest zmienna? Oto przykład: Kura znosi 3 jajka... liczba 3 jest zmienną jajo2. Jak chcesz mi pomóc to napisz numer pytania i daj odpowiedź :P Pozdrawiam i proszę o pomoc! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 1. Zrób obiekt i tam, że jak naciśniesz "P" to: GML if jajo > jajo 2 { //tu jakieś akcje } else { //tu akcje jeśli nie jest większe } Spróbuj tak powinno pomóc :) Ale nie daje gwarancji bo nigdy tak na zmiennych nie pracowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Dzięki. Na to drugie także znalazłem rozwiązanie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jeżeli jakiś obiekt nazywa się jajo2 to nie można nazywać tak zmiennych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi