Skocz do zawartości

Problem z prostym systemem walki


Tadzik

Rekomendowane odpowiedzi

Robię sobie platformówkę i chcę wstawić prosty system walk. Ma polegać on na pojawieniu się cięcia które przy kolizji z potworem zabija go. Chcę mieć cięcie zależne od kierunku w którym obrócona jest postać. Jeżeli postać obrócona jest w lewo to przy wciśnięciu przycisku ctrl cięcie pojawi się na lewo od bohatera i odwrotnie. Dałem coś takiego i nie działa :

W evencie CTRL bohatera :

GML
if (alarm[0] == 0 ) and global.turn == 1

{

instance_create(x+32,y,ciecie);

}

else

if (alarm[0] == 0 ) and global.turn == 2

{

instance_create(x-32,y,ciecie);

}

I w alarmie 0 bohatera :

GML
alarm[0] = 2 * room_speed;

 

Czy to w ogóle ma szansę zadziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol, za kazdym razem gdy alarm sie skonczy, restartuje sie znowu na 2 sekundy. Woot? PRzeczytaj o Alarmach, bo zle to robisz.

Z tego co czytam to rozumiem:

gdy alarm 0 rowna sie 0 i global.turn = 1 musze stworzyc ciecie na takiejitakiej pozycji.

gdy alarm 0 rowna sie 0 i global.turn = 2 musze stworzyc ciecie na takiejitakiej pozycji.

 

gdy alarm 0 sie skonczy alram 0 ma przejsc na 2 sec.

 

Na pewno nie zadziala.

Zrob

GML
if (alarm[0] <= 0 ) and global.turn == 1

{

instance_create(x+32,y,ciecie);

alarm[0] = room_speed * 2;

}

else

if (alarm[0] <= 0 ) and global.turn == 2

{

instance_create(x-32,y,ciecie);

alarm[0] = room_speed * 2;

}

I nic wiecej : D

w ctrl ofc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...