Tadzik Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Robię sobie platformówkę i chcę wstawić prosty system walk. Ma polegać on na pojawieniu się cięcia które przy kolizji z potworem zabija go. Chcę mieć cięcie zależne od kierunku w którym obrócona jest postać. Jeżeli postać obrócona jest w lewo to przy wciśnięciu przycisku ctrl cięcie pojawi się na lewo od bohatera i odwrotnie. Dałem coś takiego i nie działa : W evencie CTRL bohatera : GML if (alarm[0] == 0 ) and global.turn == 1 { instance_create(x+32,y,ciecie); } else if (alarm[0] == 0 ) and global.turn == 2 { instance_create(x-32,y,ciecie); } I w alarmie 0 bohatera : GML alarm[0] = 2 * room_speed; Czy to w ogóle ma szansę zadziałać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Tak jeśli dasz jeszcze w CREATE kod alarm 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Create czego? Cięcia czy bohatera? I jaki dokładnie kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 alarm[0] = 2 * room_speed; to daj do CREATE bohatera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Nie działa ;/ Mam ten kod w create i gdy wcisnę ctrl nic się nie dzieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Lol, za kazdym razem gdy alarm sie skonczy, restartuje sie znowu na 2 sekundy. Woot? PRzeczytaj o Alarmach, bo zle to robisz. Z tego co czytam to rozumiem: gdy alarm 0 rowna sie 0 i global.turn = 1 musze stworzyc ciecie na takiejitakiej pozycji. gdy alarm 0 rowna sie 0 i global.turn = 2 musze stworzyc ciecie na takiejitakiej pozycji. gdy alarm 0 sie skonczy alram 0 ma przejsc na 2 sec. Na pewno nie zadziala. Zrob GML if (alarm[0] <= 0 ) and global.turn == 1 { instance_create(x+32,y,ciecie); alarm[0] = room_speed * 2; } else if (alarm[0] <= 0 ) and global.turn == 2 { instance_create(x-32,y,ciecie); alarm[0] = room_speed * 2; } I nic wiecej : D w ctrl ofc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 warunek powinie byc alarm[0]==-1, bo gdy równa sie 0 to jeszcze sie nie wykonał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Gdy odliczanie alarmu dojdzie do końca, wynosi on -1, nie 0. GML (Ctrl) if (alarm[0] = -1 ) { instance_create( x + 32 - (global.turn-1) * 64, y, ciecie ); alarm[0] = 2 * room_speed; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Kod Maxpayna prawie działa... Wciskam CTRL, bohater uderza zgodnie z kierunkiem w który jest obrócony, ale po pierwszym uderzeniu nie można wykonać kolejnego choćby nie wiem ile się czekało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 GML (Create) can = 1; GML (Alarm0) can = 1; GML (Ctrl) if( can ) { instance_create( x + 32 - (global.turn-1) * 64, y, ciecie ); can = 0; alarm[0] = 2 * room_speed; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Działa! Tylko wprowadziłem korektę. Musi być instance_create( x +32 - (global.turn) * 64, y, ciecie ); Bo inaczej cięcie będzie zawsze po prawej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się