Mucco Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Mam kilka pytań, a żeby nie zakładać oddzielnych tematów - zadam je wszystkie tutaj :jezor: No więc nie owijając dłużej w bawełnę jedziemy... 1. Jak zrobić wybór rozdzielczości i jak tworzyć grę z taką możliwością? - dokładniej: mam notebooka 1280x800, ale chcę aby moje gry działały również pod 1024x768... jak stworzyć możliwość wyboru i zmianę rozmiarów rooma oraz jak w ogóle tworzyć taką grę? skalować obrazy czy wstawiać backgroundy pod 1280x800 i pod 1024x768? 2. Jak zabezpieczać zasoby gry? - otóż by gra działała szybciej słyszałem, że lepiej nie pakować wszystkich plików w jednego exe'ka, lecz stworzyć oddzielny plik data. Nie mam pojęcia jak to zrobić, by było bezpiecznie więc pytam. 3. Tworzę grę pod kilka języków - jak zrobić możliwość wyboru oraz jak wstawiać to w oddzielnym pliku (bo chcę dać również możliwość dodawania własnych)? 4. Jak zrobić efekt poruszającego się logo w losowych kierunkach zostawiającego za sobą ślady, które powoli znikają zmniejszając alphę? No i to na razie tyle. Jak będę miał jeszcze jakieś, to nie omieszkam się was spytać ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Co do rozdzelczości to robisz tak: GML display_set_size(1024,768) //to powoduje że rozdzelczość ekranu zmienia na width-1024 na height-768</span></span></span></span></span> wklej do do objektu w <Left> to spododuje rze gdy klikniesz strzałke w lewo zmienia ci screena. aby zresetować ustawienia do poprzedniego to GML display_reset() resetuje wszelkie ustawienia do takiego jakie są ustawione w .exe wllej to np. do <Right> Co do zabezpieczenia: poszukaj w przykladach tam znajdziesz przyklad jak zakodować to co tam chcesz. Reszte zara rozgryze. :thumbsup: Ludzie ja to wszystko znalazłem w kilka minut. Nauczcie się szukać. :crying: PS. Prosze nie intformować do do ort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Co do 2, to w innych plikach nie jest zbyt zalecane (przynajmniej przeze mnie), gdyż w trakcie gry i tak będziesz musiał załadować je spowrotem. Co spowolni na kilka sekund twoją grę. Jak już tak chcesz to szyfruj Ultracryptem. I naucz się optymalizować kod, pomoże. 3 Nie rozumiem A co do 4. Zobacz do przykładu Kacz De Klałna :D Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Dzięki za pomoc :thumbsup: 3 Nie rozumiem A co do 4. Zobacz do przykładu Kacz De Klałna :D 3 - no robienie kilku języków w grze 4 - tam nie ma śladów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Slady do zwyczjany sprite, ktory zmienia alpha :P Języki? Powstał taki przykład nie dawno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się