Don Corleone Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam, Zaczynam przygodę z Game Maker'em dopiero teraz, choć wcześniej miałem z nim styczność aczkolwiek zapomniałem tego czego się nauczyłem :D Będę dodawał tutaj moje pytania proszę o wyrozumiałość :thumbsup: 1) Stworzyłem obraz w gimpie, następnie zrobiłem przeźroczystość i zapisałem w formacie *.png. Wczytuje go w sprites w GM, szybko dodaję do object i do room'a. Aczkolwiek pokazuje się białe tło, bez znaczenia czy zaznaczę w sprites 'Transparent' czy nie. Stąd moje pytanie jak uzyskać przeźroczystość? :mellow: Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 E... Masz PRO? jeżeli tak to: draw_sprite_ext(argumenty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Don Corleone Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Cześć Roki dzięki za pomoc, aczkolwiek nie wiem gdzie ową komendę przypisać danemu obrazku. Chciałbym też zauważyć, że niektóre są przeźroczyste a niektóre nie, z tym iż robiłem je takim samym sposobem w GIMP'ie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Musisz pamiętać, że transparent bierze za przezroczysty zawsze kolor lewego dolnego pixela. Może tu leży problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Don Corleone Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Tak, to w tym tkwi problem. Ale głupia sprawa bo przez pół dnia robiłem grafiki i teraz każdy muszę otworzyć w paincie przesunąć o 1px w prawo i zrobić przeźroczystość od początku w Gimpie. Pamiętam, że kiedyś przeźroczystym kolorem w GM był taki różowy albo była możliwość wyboru. Na razie dziękuje za pomoc zaraz i tak wyskoczę z następnym problemem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 W GM w edycji sprite'a masz w którejś zakładce opcję Crop. Ona ci przesunie wszystko o ten pixel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 nie crop a opcja shift jest do przesuwania :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 nie crop a opcja shift jest do przesuwania :P Ja to wiem. Ale jemu wcale nie chodziło o przesuwanie. Napisałem tak bo on to nazwał przesuwaniem ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 W spricie kolor w lewym dolnym rogu oznacza kolor tla . Wiec jesli Twoj spr ma np. czerwone tlo to wystarczy do w/w rogu wstawic czerwona kropeczke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 A ja zawsze myślałem, że wystarczy dodać sprite przez funkcję sprite_add_alpha... W gm 8.0 ma być wbudowana obsługa przezroczystości, więc nie będzie trzeba się o to martwić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Jest jeszcze sprite_set_alpha_from_sprite tylko że wtedy trzeba robić 2 sprity, jeden czarnobiały, im bardziej biały, tym bardziej nieprzezroczysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 W create obiektu który ma być przezroczysty: GML image_alpha = 1.0; I powinno działać (jeśli ci o to chodzi) :) . O co chodzi z tym raportem??!! Już pomagać nie można??!! Mam prawo się pomylić!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 image_alpha = 1 znaczy, że obiekt jest nieprzezroczysty. Z resztą on chce częściową przezroczystość uzyskaną np. w Photoshopie. Wtedy dodajesz sprite'y przez sprite_add_alpha lub tworzysz osobny sprite z samym kanałem alpha i używasz funkcji sprite_set_alpha_from_sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się