Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam robię grę podobną do gta 2. Teraz ostatnio się zabrałem za zrobienie przechodniów. Tyle że mam jeden obiekt a w evencie Create mam kod który losuje sprite dla przechodnia. Teraz chciałbym aby po przejechaniu przechodnia pokazał się trup w tym samym miejscu gdzie go przejechalem i to samo z pieniędzmi. A problem jest taki że jak przejade człowieka to kasa i trup pokazuje się na innym przechodniu :/ Jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ehh...pomógł bym...naprawdę...ale to gra pewnie od 18lat...mam 16 xD Skorki... kod daj ;] Co ma za znaczenie od ilu lat jest gra? Nie chcesz pomóc to się nie udzielaj.! Marek.S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Ustaw depth. Na minusie to najbardziej na wierzchu. Na plusie to wepchnięte w środek. Edit: Źle zrozumiałem, ustaw "other" po zamienięciu się sprita/obiektu. GML with(other) { .. } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 collision with samochod: instance_create(x,y,trup) instance_create(x,y,zloto) instance_destroy() to są przecież podstawowe funkcje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Właśnie mam na instance_create ale każdy przechodzeń to jeden obiekt i tworzy się nie na tej pozycji co trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Nie chodzi mi o depth. Problem polega na tym że mam kilku przechodniów w roomie, przejade jednego to zamiast tworzyć się trup i kasa na tym którego przejechałem to tworzy sie na innym :/ I moje pytanie jest: co zrobić żeby trup i kasa zawsze tworzyła się przy tym przechodniu ktorego przejade? Trup jest obiektem i pieniądze tak samo. Już ci odpowiedziałem, najwyraźniej pisałeś posta w tym czasie. Edit: GML with(other) { instance_change(x,y,trup) instance_create(x,y,zloto) } To w obiekcie samochodu po zetknięciu się z przechodnim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ehh...daj plik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Wszyscy pisaliśmy w tym samym czasie xD GML if( sprite_index == sprite196_e ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop03_dead ) instance_destroy() } if( sprite_index == sprite187_f ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop04_dead ) instance_destroy() } if( sprite_index == sprite188_g ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop01_dead ) instance_destroy() } ja mam taki kod napewno to jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 https://gmclan.org/up3078_12_asdasdasd.html Sorry że trochę na klockach, na szybko pisałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Pisząc obiekt.zmienna_lokalna odwołujesz się do zmiennej pierwszej instancji tego obiektu. Wystarczy samo X i Y, a nie peop_... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Dziwne jak go rozjezdzam to potem mój trup jeszcze łazi po roomie xD Nie wiem o co chodzi :/ A tak wogule to za co odpowiada to instance_change? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Dziwne jak go rozjezdzam to potem mój trup jeszcze łazi po roomie xD Nie wiem o co chodzi :/ A tak wogule to za co odpowiada to instance_change? Zmiana obiektu. A żeby nie łaził to speed=0 na koniec daj ;d GML with(other) { instance_change(trup,0) instance_create(x,y,zloto) speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Dzięki działa! Tylko że kasa czasami sie tworzy tam gdzie nie trzeba :P Ale to bardzo żadko EDIT: Zeby nie zakładać nowego tematu wie ktoś jak zrobić żeby przechodzeń nie wpadał pod zaparkowany samochód?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 a powiesz nam jaki masz kod na poruszanie przechodniów? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zrobić, żeby omijał obiekty... (mp_potential_step) Albo go tam nie prowadzić ;d Albo jakieś zmienne, np. przy wsiadaniu. Create samochodu: GML dupa=0 // nie wsiadł</span> (tutaj jakiś tam event, tam gdzie masz wsiadanie do samochodu): GML dupa=1 if dupa=1 { dupa=0 } I collision ludzik -> samochód GML if dupa=1 { with(other) { instance_change(trup,0) instance_create(x,y,zloto) speed=0 } } Wiem, strasznie noobski kod, ale nie mam pomysłu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ja bym przy poruszaniu sprawdzał czy w następnej pozycji, do której ruszy się ludzix nie ma żadnego auta przez place_meeting ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ja bym przy poruszaniu sprawdzał czy w następnej pozycji, do której ruszy się ludzix nie ma żadnego auta przez place_meeting ;) Albo nie, sprawdzać speed. GML with(other) { if samochod.speed>=0.1 // sprawdzanie, czy auto stoi czy sie porusza { instance_change(trup,0) instance_create(x,y,zloto) speed=0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zrobić, żeby omijał obiekty... (mp_potential_step) Albo go tam nie prowadzić ;d Albo jakieś zmienne, np. przy wsiadaniu. Create samochodu: GML dupa=0 // nie wsiadł</span></span></span> (tutaj jakiś tam event, tam gdzie masz wsiadanie do samochodu): GML dupa=1 if dupa=1 { dupa=0 } I collision ludzik -> samochód GML if dupa=1 { with(other) { instance_change(trup,0) instance_create(x,y,zloto) speed=0 } } Wiem, strasznie noobski kod, ale nie mam pomysłu :P Tutaj nie pasi mi ten kod bo jak bede siedział w samochodzie a samochód bedzie stał i człowiek go dotknie to sie zabije :/ Kod na poruszanie się przechodniów mam bardzo prosty: Event Create: GML alarm[0]+=100 Event Alarm 0: GML image_angle = direction direction = random(360) alarm[0]+= random(300) Event Step: GML image_angle = direction speed = 1.5 @Up pisałeś w tym samym czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 spróbuj: GML if ( place_meeting( x + lengthdir_x( 5, direction ), y + lengthdir_y( 5, direction ), obj_auto ) alarm[ 0 ] = 1 jeżeli przed przechodniem pojawi się jakieś auto, ten uruchomi alarm0 i zmieni sobie kierunek chodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 spróbuj: GML if ( place_meeting( x + lengthdir_x( 5, direction ), y + lengthdir_y( 5, direction ), obj_auto ) alarm[ 0 ] = 1 jeżeli przed przechodniem pojawi się jakieś auto, ten uruchomi alarm0 i zmieni sobie kierunek chodu To wtedy go rozjechać się nie będzie dało :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 będzie efekt, ze ucieka przed pędzącym autem :D skoro porusza się z prędkością 1.5 to auto ni będzzie miało problemów z dogonieniem go. Poza tym w tym przypadku wystarczy porównać speed jadącego nań auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 On nadal umie wpasc pod zaparkowany samochód a z tym sprawdzaniem speeda to jakoś nie wychodzi bo zawsze nadal go zaparkowany samochód "rozjeżdża" :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Błąd w kodzie, wielkie sorry :P Powinno być tak: GML with(other) { if samochod.speed<=0.1 // sprawdzanie, czy auto stoi czy sie porusza { instance_change(trup,0) instance_create(x,y,zloto) speed=0 } } Zły znaczek. A nie, było dobrze. I powinno działać oO Pokaż jaki błąd ci wyskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Właśnie żaden nie wyskakuje i dobrze miałeś bo coś mi tu nie pasowało. Probowałem już chyba na wszystkich znaczkach to albo wpadał pod zaparkowany samochód albo nie i wogule nie szlo go z max speedem przejechać: GML if ( car_parent.speed >= 1 ) w kolizji z samochodem Przy takim kodzie nie szło go rozjechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 other.speed a nie car_parent.speed! Już dziś o tym mówiłem i to nawet w tym temacie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Dzięki! Nie zwróciłem uwagi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się