Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Czy jest jakiś sposób na to, żeby podwiększyć swoje FPS-y? Czy czekać na nowego GM-a? A może jest to wina mojej dupnej karty graficznej? :( Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 nawwalałeś obiektów, tilesów, particli i innych dupereli i teraz się dziwisz. 1. GM krztusi się przy dużej liczbie obiektów - deaktywuj obiekty spoza viewów 2. ogranicz liczbę particli i tile'ów 3. zoptymalizuj kod w obiektach możliwe też, że to wina twojej dupnej karty graficznej, ale najpierw zoptymalizuj grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 zastosować podstawowe metody optymalizacji gry. sama dezaktywacja daje dobre rezultaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 A jakiś kod na deaktywację plax? ;p Znaczy wiem, instance_deactive_object... Ale jak te spoza viewa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Niezbyt się znam, jestem nieoptymalny ;p Weź zrób coś a'la GML if distance_to_object(gracz)<700 { instance_deactivate_object } else { instance_activate_object } PS. w opcjach ustaw Game Process Prioryty na High, podwyższy troszkę moc :) reszta się może ciąć, ale jak tworzysz to reszta w zasadzie cię nie interesuje Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Pousuwałem niepotrzebne obiekty, zrobiłem Game Process Prioryty na High, a ten kod nie wypali, bo wtedy wszystko znika. FPS-y już do 20 dochodzą :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 W takim razie zmień znak :) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Niezbyt się znam, jestem nieoptymalny ;p Weź zrób coś a'la GML if distance_to_object(gracz)<700 { instance_deactivate_object } else { instance_activate_object } PS. w opcjach ustaw Game Process Prioryty na High, podwyższy troszkę moc reszta się może ciąć, ale jak tworzysz to reszta w zasadzie cię nie interesuje Fervi Tylko to twoje ala nie jest taki proste po pierwsze kod jest całkowicie zły i nie ma prawa działać,dlatego że obiekt zdezaktywowany nie wykonuje kodu , czyli sam się nie może aktywować po dezaktywacji ,następna sprawa zapomniałeś dodać argumentu w nawiasach , a jeżeli byś się miał upierać co do tego kodu to nawet jakbym go wstawił do kontrolera gry (obiektu zajmującego się różnymi stałymi funkcjami),to też nie zadziała najpierw sam przetestuj zanim zaczniesz wprowadzać ludzi w błąd masz tu przykład kodu który prędzej zadziała (z GM'owego helpa) w stepach np. gracza GML { instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0], view_wview[0],view_hview[0],false,true); } edit: Hmm dwie nowe odpowiedzi w poście coś za długo mi zeszło to pisanie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Tylko to twoje ala nie jest taki proste po pierwsze kod jest całkowicie zły i nie ma prawa działać,dlatego że obiekt zdezaktywowany nie wykonuje kodu , czyli sam się nie może aktywować po dezaktywacji ,następna sprawa zapomniałeś dodać argumentu w nawiasach , a jeżeli byś się miał upierać co do tego kodu to nawet jakbym go wstawił do kontrolera gry (obiektu zajmującego się różnymi stałymi funkcjami),to też nie zadziała najpierw sam przetestuj zanim zaczniesz wprowadzać ludzi w błąd masz tu przykład kodu który prędzej zadziała (z GM'owego helpa) w stepach np. gracza GML { instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0], view_wview[0],view_hview[0],false,true); } edit: Hmm dwie nowe odpowiedzi w poście coś za długo mi zeszło to pisanie :P Hm, no wiesz... Niby działa, ale np. spawny się nie spawnują, czat "zanika"... Na dodatek to jest multiplayer :P Więc zostanę tylko przy tamtym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 instance_activate_object( spawn ); I tak do wszystkich obiektów, które ciągle mają być aktywne. Wrzucić po instance_deactivate_all(); GML { instance_deactivate_all( true ); instance_activate_region( view_xview[0], view_yview[0], view_xview[0] + view_wview[0], view_yview[0] + view_hview[0], true, true ); instance_activate_object( obiekt ); ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 instance_activate_object( spawn ); I tak do wszystkich obiektów, które ciągle mają być aktywne. Wrzucić po instance_deactivate_all(); Nie, to nie idzie, bo i tak instance_deactivate_all będzie wykonywane pierwsze. Próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 To do funkcji instance_deactivate_all daj warunek notme = true? Zedytowałem wcześniejszy post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 To do funkcji instance_deactivate_all daj warunek notme = true? Zedytowałem wcześniejszy post. A co z depthami? Wszystko jest byle jak poukładane wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 To ustaw odpowiedni depth. Jak wszystko ma taki sam, wtedy na wierzchu są najświeższe obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się