Skocz do zawartości

maly problemik...


Rekomendowane odpowiedzi

witam robie gre dla 2 graczy i mam pytanie mecze sie z 1 taka rzecza bo mam obj_drzewo które ma 4sprity i one sie zmieniaja jak 1 gracz kolizuje z nimi ale jak w drugim to zrobic mam gml w drzewku:

 

GML
if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spri_drzewko1 and global.drewno = 0

 

 

 

alarm[0] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko2 and global.drewno = 0

 

 

 

alarm[1] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko3 and global.drewno = 0

 

 

 

alarm[2] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko4 and global.drewno = 0

 

 

 

alarm[3] = 2

 

 

 

 

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko1 and global.drewno2 = 0

 

 

 

alarm[0] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko2 and global.drewno2 = 0

 

 

 

alarm[1] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko3 and global.drewno2 = 0

 

 

 

alarm[2] = 2

 

 

 

if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko4 and global.drewno2 = 0

 

 

 

alarm[3] = 2

 

przy czym global.drewno to jest drewno gracza 1 a global.drewno2 gracz 2 a w alarmach mam zmiane spritów a w ostatnim instance_detroy() nic wiecej

 

 

 

sry ze nie napisalem o cco mi chkodzi ;D

 

ale noi gracz 1 kolizuje z drzewkiem wszystko jest dobrze ale jak gracz 2 kolizuje to sie sprity nie zmieniaja ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zacznij od ułożenia i posegregowania kodu...

 

 

np.

GML
if ( place_meeting( x, y, obj_hero1 ))

{

if ( global.drewno = 0 )

{

if ( sprite_index = spr_drzewko1 ) alarm[0] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko2 ) alarm[1] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko3 ) alarm[2] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko4 ) alarm[3] = 2

}

}

 

if ( place_meeting(x,y,obj_hero2 ))

{

if ( global.drewno2 = 0 )

{

if ( sprite_index = spr_drzewko1 ) alarm[0] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko2 ) alarm[1] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko3 ) alarm[2] = 2

if ( sprite_index = spr_drzewko4 ) alarm[3] = 2

}

}

powiedz teraz czy działa i co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...