kapcior7 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 witam robie gre dla 2 graczy i mam pytanie mecze sie z 1 taka rzecza bo mam obj_drzewo które ma 4sprity i one sie zmieniaja jak 1 gracz kolizuje z nimi ale jak w drugim to zrobic mam gml w drzewku: GML if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spri_drzewko1 and global.drewno = 0 alarm[0] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko2 and global.drewno = 0 alarm[1] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko3 and global.drewno = 0 alarm[2] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero1) and sprite_index = spr_drzewko4 and global.drewno = 0 alarm[3] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko1 and global.drewno2 = 0 alarm[0] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko2 and global.drewno2 = 0 alarm[1] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko3 and global.drewno2 = 0 alarm[2] = 2 if place_meeting(x,y,obj_hero2) and sprite_index = spr_drzewko4 and global.drewno2 = 0 alarm[3] = 2 przy czym global.drewno to jest drewno gracza 1 a global.drewno2 gracz 2 a w alarmach mam zmiane spritów a w ostatnim instance_detroy() nic wiecej sry ze nie napisalem o cco mi chkodzi ;D ale noi gracz 1 kolizuje z drzewkiem wszystko jest dobrze ale jak gracz 2 kolizuje to sie sprity nie zmieniaja ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 może zacznij od ułożenia i posegregowania kodu... np. GML if ( place_meeting( x, y, obj_hero1 )) { if ( global.drewno = 0 ) { if ( sprite_index = spr_drzewko1 ) alarm[0] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko2 ) alarm[1] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko3 ) alarm[2] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko4 ) alarm[3] = 2 } } if ( place_meeting(x,y,obj_hero2 )) { if ( global.drewno2 = 0 ) { if ( sprite_index = spr_drzewko1 ) alarm[0] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko2 ) alarm[1] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko3 ) alarm[2] = 2 if ( sprite_index = spr_drzewko4 ) alarm[3] = 2 } } powiedz teraz czy działa i co jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Marku, przy okazji mogłeś użyć switcha skoro już tak segregujesz kod :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 e. cztery proste warunki, zależało mi na estetyce kodu. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 nadal jest tak samo gdy hero1 kolizuje to sprity sie zmieniaja a jak 2 to nie ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 czy masz zmienną global.drewno2? Czy jest ona poprawnie zainicializowana (w sensie czy ma odpowiednią wartość) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 phi. no kod zadziała tylko wtedy gdy zmienna global.drewno będzie równa 0. Pewnie po pierwszym zebraniu drewna ją zwiększasz i warunek zwracaja false :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 No popatrz wlasnie NIE bo moge miec max 3 drewna macie przyklad : http://www.speedyshare.com/628219666.html ;p jaki przyklad to co robie alez zakrecony jestem jest do game mkaera 6 niebieski to hero1 a czerwony to hero2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 mógł byś wytłumaczyć o co mniej więcej chodzi w tym przykładzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 po 1 to nie przyklad pomylilo mi sie xD po 2 chodzi w nim o to ze to jest tak jagby poruszanie do siatki ze zbieraniem drewno i ograniczona iloscia ruchu klikniesz na "next Tura" a bedzie kolej gracza 2 lecz mnie zatrzymaly wlasnie te drzewa glupie moze lepiej bedzie tartak zrobic ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się