Skocz do zawartości

Znikanie czesci obiektu przysłaniajacego gracza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam następujący problem. Chcę, by obiekt sciana/dach/drzewo znikał w danym miejscu, gdy pod nim znajduje się gracz, tak jak w np. Diablo czy też Falloucie.  Ma wyglądać to mniejwięcej tak:

 

s1.jpg

s2.gif

 

 

 

Jak proponujecie osiągnąć taki efekt? 

Zaznaczam, że z gamemakerem znam sie od bardzo niedawna,

uzywam wersji 6.1.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to zawsze robie tak że w obiekcie który ma znikać daję:

Step:

GML
if (distance_to_object(hero)<1){image_alpha=0.5;}else{image_alpha=1;}

 

Jak zbyt mało znika daj mniejsze image_alpha...

chyba nie o to mu chodzi.. -.-

 

Coś tu jest nie tak z rysowanie surface. Te tryby coś mi nie trybią.. Zaraz popróbuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 2 posciki nabiłeś... Bo nie wierze, że ktoś nie bylby w stanie dobrze zinterpretować załączonych ilustracji ;)

 

Próbowałem, w sumie losowo, róznych kombinacji trybow przenikania w surface_control>draw ale nic z tego. Nie mam pojęcia co innego może być źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...