Krysiek911 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam! Mam następujący problem. Chcę, by obiekt sciana/dach/drzewo znikał w danym miejscu, gdy pod nim znajduje się gracz, tak jak w np. Diablo czy też Falloucie. Ma wyglądać to mniejwięcej tak: Jak proponujecie osiągnąć taki efekt? Zaznaczam, że z gamemakerem znam sie od bardzo niedawna, uzywam wersji 6.1. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Używaj wersji 7. Co do problemu - zobacz sobie, jak to działa: http://64digits.com/games/index.php?cmd=vi...ame&id=4530 Na postawie tego robisz sobie to, co chcesz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysiek911 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 A jak zrobić, by surfacowany(?) był tylko objekt "dach", a nie zakres - Wysokosc, dlugosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 1. obiekt. 2. Musisz stworzyć surface o wysokości/szerokości równej wysokości/szerokości sprite'a obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 po prostu rysuj te sprity drzew tylko na surface, a w pozycji gracza (pod nim) biały okrąg w trybie blend_mode :) masz exeampla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysiek911 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Dzięki Marek, bardzo mi pomogłeś. EDIT: Jednak jest mały problem w tym przykładzie. Jeśli tło, będzie innego koloru niżeli biały, przedmioty, ktore maja znikać przybieraja kolor tła: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 ja to zawsze robie tak że w obiekcie który ma znikać daję: Step: GML if (distance_to_object(hero)<1){image_alpha=0.5;}else{image_alpha=1;} Jak zbyt mało znika daj mniejsze image_alpha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysiek911 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Obiekt nie ma zniknąć/zaniknąć, tylko w DANYM MIEJSCU obiektu ma byc przezroczyste kolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 ja to zawsze robie tak że w obiekcie który ma znikać daję: Step: GML if (distance_to_object(hero)<1){image_alpha=0.5;}else{image_alpha=1;} Jak zbyt mało znika daj mniejsze image_alpha... chyba nie o to mu chodzi.. -.- Coś tu jest nie tak z rysowanie surface. Te tryby coś mi nie trybią.. Zaraz popróbuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 aha to źle cię zrozumiałem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysiek911 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ale 2 posciki nabiłeś... Bo nie wierze, że ktoś nie bylby w stanie dobrze zinterpretować załączonych ilustracji ;) Próbowałem, w sumie losowo, róznych kombinacji trybow przenikania w surface_control>draw ale nic z tego. Nie mam pojęcia co innego może być źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się