MZG Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Mam problem, mianowicie robię grę dla 2 graczy z grawitacją. Mam object ----P1 i -----P2. Jednak mają takie same sprity. Sterowanie P1 szczałkami a P2 numpadem. Dobra, odpalam grę i... Wciskam N4 i zamias P2 chodzi P1 (szczałkami też) o.O O co tu chodzi??? PS:Czy ktoś mógłby dać kod na healthbar tak żeby był tak w górnym rogu na równo z tym w lewym (dla gracza P2) Kod na healthbar P1 (żeby można było określić wymiary healthbar P2) GML draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+28,health,c_yellow,c_red,c_green,0,false,true) Wymiary 640x480 żeby ktoś się nie czepiał... Miałem jeszcze ikone bohatera ale z tym to już sobię poradzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Może wyłączony masz NumLock ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 A przepraszam, ja też mam taki problem. Bo ja chciałbym pomóc, ale jakiś gostek nie podał kodu więc nie mogę mu pomóc. Czy mógłby on wstawić kod jaki ma to poszukam błędu? Albo niech ktoś mi da kod na to jak zostać jasnowidzem. Pomocy! :( @Up: Fakt, to może być powód. Nie pomyślałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Może wyłączony masz NumLock ? Dzięki, ale dlaczego wtedy się P1 poruszał? To teraz główny wątek to ten healthbar A tak wogóle to to była dobra odpowiedź ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zobacz że na klawiaturze numerycznej masz pod 2,4,6 i 8 takie strzałki... Jak NumLock jest wyłączony to działają tak samo jak te zwykłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Dzięki, ale dlaczego wtedy się P1 poruszał? To teraz główny wątek to ten healthbar A tak wogóle to to była dobra odpowiedź ;) Poruszał się. Bo jak klawiatura numeryczna jest wyłączona to 8,4,6 i 2 są traktowane jako strzałeczki :) Co do bara: Na równo z czym lewym? Wysłów się jakoś jasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Nie pomyślałeś o graczach, którzy mają laptopy bez klawiatury numerycznej :) A co do drugiego pytania: draw_healthbar( view_xview[0] + view_wview[0] - 148, view_yview[0] + 16, view_xview[0] + view_wview[0] - 48, view_yview[0] + 28, ... ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Healthbar ma być w prawym górnym rogu, żeby było prosto np: ------------------------- -HL-----------------HL- ------------------------- HL-Healthbar POŁĄCZONO: Nie pomyślałeś o graczach, którzy mają laptopy bez klawiatury numerycznej :) To zmienie na WSAD :) Kolejny double post. Ok. Kolejny warn. Dopóki się nie poprawisz. Platyna Edit:Obiecuje że się poprawię! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 GML CREATE: bar_width = 100; //szerokość bara DRAW: draw_healthbar(view_xview[0]+view_wview[0]-bar_width-48, view_yview[0]+16, view_xview[0]+view_wview[0]-48, view_yview[0]+28, health, c_yellow, c_red, c_green, 0, false, true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Nie doublepostuj :P A ten healthbar Ci już wyjaśniłem. EDIT: @Platyna, czy ja już tego nie napisałem? ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Ale ja mu dodałem zmienną, bo chciał żeby można było łatwo wymiar określić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Troche trzeba wymiary dopasować, ponieważ mam jeszcze pasek MP. Ale i tak dam sobie radę... Dzięki Problem Mam coś takiego: GML if (global.P2punch) { health -= 0.05; } else { global.hpP2 } I wywala mi: FATAL ERROR in action number 1 of Collision Event with object P2 for object P1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 8: } at position 2: Assignment operator expected. Kasuje znak i to samo, kasuje wszystko, to samo o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Bez przesady z tą przejrzystością kodu :) GML if (global.P2punch) { health -= 0.05; } else { global.hpP2 } Co to ma robić? global.hpP2 Wklepałeś samą zmienną i nic z nią nie robisz. Co chcesz zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Bez przesady z tą przejrzystością kodu :) GMLif (global.P2punch) { health -= 0.05; } else { global.hpP2 } Co to ma robić? global.hpP2 Wklepałeś samą zmienną i nic z nią nie robisz. Co chcesz zrobić? Już to poprawiłem, dałem global.hpP2 -= 0.05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się