Skocz do zawartości

2 Player Game


MZG

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, mianowicie robię grę dla 2 graczy z grawitacją. Mam object ----P1 i -----P2. Jednak mają takie same sprity.

 

Sterowanie P1 szczałkami a P2 numpadem. Dobra, odpalam grę i... Wciskam N4 i zamias P2 chodzi P1 (szczałkami też) o.O

 

O co tu chodzi???

 

PS:Czy ktoś mógłby dać kod na healthbar tak żeby był tak w górnym rogu na równo z tym w lewym (dla gracza P2)

 

Kod na healthbar P1 (żeby można było określić wymiary healthbar P2)

 

GML
draw_healthbar(view_xview+48,view_yview+16,view_xview+148,view_yview+28,health,c_yellow,c_red,c_green,0,false,true)

 

Wymiary 640x480 żeby ktoś się nie czepiał...

 

Miałem jeszcze ikone bohatera ale z tym to już sobię poradzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam, ja też mam taki problem. Bo ja chciałbym pomóc, ale jakiś gostek nie podał kodu więc nie mogę mu pomóc. Czy mógłby on wstawić kod jaki ma to poszukam błędu? Albo niech ktoś mi da kod na to jak zostać jasnowidzem. Pomocy! :(

 

@Up: Fakt, to może być powód. Nie pomyślałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale dlaczego wtedy się P1 poruszał?

 

 

To teraz główny wątek to ten healthbar

A tak wogóle to to była dobra odpowiedź ;)

 

Poruszał się. Bo jak klawiatura numeryczna jest wyłączona to 8,4,6 i 2 są traktowane jako strzałeczki :)

 

Co do bara:

Na równo z czym lewym? Wysłów się jakoś jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałeś o graczach, którzy mają laptopy bez klawiatury numerycznej :)

A co do drugiego pytania:

draw_healthbar( view_xview[0] + view_wview[0] - 148, view_yview[0] + 16, view_xview[0] + view_wview[0] - 48, view_yview[0] + 28, ... );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Healthbar ma być w prawym górnym rogu, żeby było prosto np:

-------------------------

-HL-----------------HL-

-------------------------

HL-Healthbar

 

POŁĄCZONO:

 

Nie pomyślałeś o graczach, którzy mają laptopy bez klawiatury numerycznej :)

 

To zmienie na WSAD :)

 

Kolejny double post. Ok. Kolejny warn. Dopóki się nie poprawisz.

Platyna

 

Edit:Obiecuje że się poprawię! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
CREATE:

bar_width = 100; //szerokość bara

DRAW:

draw_healthbar(view_xview[0]+view_wview[0]-bar_width-48, view_yview[0]+16, view_xview[0]+view_wview[0]-48, view_yview[0]+28, health, c_yellow, c_red, c_green, 0, false, true)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche trzeba wymiary dopasować, ponieważ mam jeszcze pasek MP.

Ale i tak dam sobie radę...

Dzięki

 

 

Problem

 

Mam coś takiego:

 

GML
if (global.P2punch)

 

{

 

health -= 0.05;

 

}

 

else

 

{

 

global.hpP2

 

}

 

I wywala mi:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Collision Event with object P2

for object P1:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 8:

  }

 

at position 2: Assignment operator expected.

 

Kasuje znak i to samo, kasuje wszystko, to samo o.O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tą przejrzystością kodu :)

 

GML
if (global.P2punch)

{

health -= 0.05;

}

else

{

global.hpP2

}

 

Co to ma robić?

global.hpP2

 

Wklepałeś samą zmienną i nic z nią nie robisz. Co chcesz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tą przejrzystością kodu :)

 

GMLif (global.P2punch)

{

health -= 0.05;

}

else

{

global.hpP2

}

 

Co to ma robić?

global.hpP2

 

Wklepałeś samą zmienną i nic z nią nie robisz. Co chcesz zrobić?

 

Już to poprawiłem, dałem global.hpP2 -= 0.05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...