Piczer Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam Chcę zrobić grę MMORPG i mam parę pytań technicznych. Na początku opiszę silnik. Gra składać się będzie z klienta (Game Maker), serwera (39dll), i bazy danych (PHP + MySQL - GMsock). Mapa gry będzie podzielona na części - wchodząc na wybraną cząstkę hostujemy serwer, jeśli na niej nie ma gracza, lub dołączamy do istniejącego, już wcześniej utworzonego przez innego gracza (IP uzyskujemy z bazy danych). Wszystko niby ładnie i ok, ale zauważyłem problem: co się stanie, jeśli na części mapy będą min. 2 gracze, a hoster przejdzie na inną, tym samym wyłączając poprzedni serwer? Gracz 2 przestanie mieć możliwość grania. Macie pomysł co z tym zrobić? Chciałbym jeszcze zapytać, jakie zagrożenia czyhają na gotową grę. Z dekompilacją spróbuję pomęczyć Snake'a, on się może na tym znać bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 A może niech inny gracz "przejmie" ten serwer (lag by był...), ale pomińmy to, co zrobisz jeżeli ktoś będzie się chciał połączyć, nikogo nie będzie - git postawi serwa, ale co jeśli ma router? Ofc. postawi, ale będzie se sam chodził... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Jeżeli gracz nie ma zew. IP to nic nie pohostuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Rzeczywiście. A macie lepsze pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 W ogóle pomysł hostowania gry przez graczy jest beznadziejny... ;| Gracz, który hostuje grę może mieć wolnego neta, może dostać laga, zamknąć nagle grę - a wszyscy inni użytkownicy będą za to cierpieć. Już nie mówiąc o tym, że, jak mówili poprzednicy, może w ogóle nie pohostować... :P Cóż, nie każdy komp nadaje się na serwer. Ed: Co do bezpieczeństwa - cóż, skoro gracz hostuje grę, ma całkowitą władzę nad innymi graczami przebywającymi na niej. Co chyba też nie jest zamierzone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 No to wymyśliłem, że pohostuje się na razie grę na moim/kolegów kompie, a jak gra się mocno rozwinie to się wykupi serwer; I tu się pojawia pytanie: jaki najtańszy serwer na oko trzeba by było wykupić, aby udźwignął grę i nie lagował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panboni Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Crack, gracz nie może przejmować serwera, bo wtedy już graczem nie jest, pomysł kompletnie nieprzemyślany. Gdyby to miało sens, każdy by już na to wpadł :) . Piczer, spraw, aby serwer działał niezależnie od momentu, gdy przechodzimy do innego rooma. Zresztą - serwer się nie powinien rozłączać, bo to nie jest żadna zmienna lokalna, która się kasuje. Jeżeli jednak tak jest - zastosuj się do podanej przeze mnie rady :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się