Bosu Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 mam sobie 2 obiekty i z każdym mam akcje. Ale są one na siebie "nałożone" i chcę żeby gdy obiekt1 jest na wierzchu to z nim była wykonywana akcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 co znaczy na wierzchu? chodzi o depth? to je porównaj :) w mouse_Button dla obiekt1: GML if ( place_meeting( x, y, obiekt2 )) { if ( depth <= other.depth ) show_message('jestem na wierzchu' ) } else show_message( 'nie koliduja' ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 nie z tym na wierzchu chodzi po prostu o to że jeden jest w roomie od początku a drugi tworzy się później więc jest nałożony na ten pierwszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ten bardziej na wierzchu będzie miał wyższy numer id. Porównaj je w sposób jak ja powyżej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 To może zrób jakiś obiekt kontrol i w kliknięciu globalnie: GML if(place_meeting(mouse_x,mouse_y,obj1)) { akcja obj1 } else if(place_meeting(mouse_x,mouse_y,obj2)) { akcja obj2 } Obj1 to ten co na wierzchu jest :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ojojojj! GML (EventMousePressed) if ( place_meeting( x, y, object)) { if ( id > other.id ) show_message('jestem na wierzchu' ) } else show_message( 'nie koliduja' ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 other działa tylko w zdarzeniu kolizji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ino jo. pomyliłem, bo pierw miałem inną idee. GML if ( place_meeting( x, y, object)) { if ( id > instance_position(x, y, other )) show_message('jestem na wierzchu' ) } else show_message( 'nie koliduja' ); PS zaraz sprawdzę argumenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Ale other masz nadal dziadu xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 a on nie działa w tym przypadku na wszystkie obiekty zza wyjątkiem tego wykonywującego? :P to wstaw tam all ewentualnie object0 czy jak tam masz.. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Z tego co mi wiadomo other odwołuję się tylko i wyłącznie do obiektu z którym obiekt koliduje i tylko w zdarzeniu kolizji z nim działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 co znaczy na wierzchu? chodzi o depth? to je porównaj :) w mouse_Button dla obiekt1:GMLif ( place_meeting( x, y, obiekt2 )) { if ( depth <= other.depth ) show_message('jestem na wierzchu' ) } else show_message( 'nie koliduja' ); nie dużo dało. klikam na obiekt2 pojawia się "jestem na wierzchu" i dalej pojawia się akcja z obiektu1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Może zamiast show_message( 'jestem na wierzchu' ) daj swój kod? I wstaw to do obu obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się