fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 W mojej grze występują około półsekundowe opóźnienia, ale tylko i wyłącznie ze strony dołączającego do gry (joinera), bo u hostera wszystko działa idealnie. Widziałem, że OriPL założył temat z takim samym problemem - było napisane pod koniec, że trzeba w pętlę while(true) {....} wsadzić odbieranie, no to tak zrobiłem - gra się cała zacięła. Pomóżcie. Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Pętla jest po to aby za jednym razem odebrać wszystkie dane. Zawiesza się bo pętlę trzeba przerwać. while ( true ) { wiadomosc = recive_message( ... if ( wiadomosc <= 0 ) break; dalsza czesc kodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ale w jednym stepie wysyłam tylko jedną wiadomość z danymi różnymi. GML /* WYSYŁANIE */ case 0: image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) clearbuffer() if keyboard_check(ord('W')) && place_free(x,y-4) { writebyte(1) y-=4 } else if keyboard_check(ord('S')) && place_free(x,y+4) { writebyte(2) y+=4 } if keyboard_check(ord('A')) && place_free(x-4,y) { writebyte(3) x-=4 } else if keyboard_check(ord('D')) && place_free(x+4,y) { writebyte(4) x+=4 } if mouse_check_button(mb_left) && rd { writebyte(5) var b,xt,yt; xt=x+lengthdir_x(60,image_angle-7) yt=y+lengthdir_y(60,image_angle-7) rd=0 alarm[1]=4 b=instance_create(x,y,o_bullet) b.speed=22 b.direction=image_angle b.image_angle=image_angle } if image_angle!=lang { writebyte(6) writeshort(image_angle) } if buffsize()>0 sendmessage(global.server) /* ODBIERANIE */ var msg; msg=receivemessage(global.joiner) if msg { for(i=0; i<buffsize(); i+=1) { switch(readbyte()) { case 1: y-=4 break; case 2: y+=4 break; case 3: x-=4 break; case 4: x+=4 break; case 5: var b,xt,yt; xt=x+lengthdir_x(60,image_angle-7) yt=y+lengthdir_y(60,image_angle-7) b=instance_create(xt,yt,o_bullet) b.speed=22 b.direction=image_angle b.image_angle=image_angle break; case 6: image_angle=readshort() break; } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 writebyte(1) writebyte(2) writebyte(3) writebyte(4) writebyte(6) ... może wysyłasz je w jednym stepie, ale wysyłasz kikla informacji naraz. I trzeba by było za jednym razem odebrać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 hm.. no ja zrobiłem w switch-u parser który z danym nagłówkiem robi co trzeba, i parser powtarza się tyle razy, ile bajtów było w odebranym pakiecie. to przecież nie powinno tak ciąć.. poradź cos jak to inaczej zrobic? edit: a z resztą czemu hoster tak nie tnie, tylko joiner? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 a może weź stwórz jakąś jedną tablicę/zmienną i pod koniec stepa wysyłaj wiadomość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 bedzie za malo wydajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 bedzie za malo wydajne.hah wcale nie ;x if (keyboard_check(vk_up)) { zmienna = 1; } itd... if (zmienna>0) { clearbuffer(); writebyte(zmienna) ... } zmienna = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 no nie bo juz tak mam ze do bufora dodaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Mam to samo co fervi, dałem while(1), ale wciąż są lagi!!! I tylko u joinera, nawet jak się łącze z moim kompem <lol>! Spróbuj fervi używać UDP, bo może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 jedyna rada dla was to kurs: https://gmclan.org/index.php?czytajart=46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 heh okazało się, że to tylko u mnie sie tak tnie, u innych nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się