Skocz do zawartości

Opóźnienia


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej grze występują około półsekundowe opóźnienia, ale tylko i wyłącznie ze strony dołączającego do gry (joinera), bo u hostera wszystko działa idealnie. Widziałem, że OriPL założył temat z takim samym problemem - było napisane pod koniec, że trzeba w pętlę while(true) {....} wsadzić odbieranie, no to tak zrobiłem - gra się cała zacięła. Pomóżcie.

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w jednym stepie wysyłam tylko jedną wiadomość z danymi różnymi.

GML
/* WYSYŁANIE */

case 0:

image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

clearbuffer()

if keyboard_check(ord('W')) && place_free(x,y-4)

{

writebyte(1)

y-=4

}

else if keyboard_check(ord('S')) && place_free(x,y+4)

{

writebyte(2)

y+=4

}

if keyboard_check(ord('A')) && place_free(x-4,y)

{

writebyte(3)

x-=4

}

else if keyboard_check(ord('D')) && place_free(x+4,y)

{

writebyte(4)

x+=4

}

if mouse_check_button(mb_left) && rd

{

writebyte(5)

var b,xt,yt;

xt=x+lengthdir_x(60,image_angle-7)

yt=y+lengthdir_y(60,image_angle-7)

rd=0

alarm[1]=4

b=instance_create(x,y,o_bullet)

b.speed=22

b.direction=image_angle

b.image_angle=image_angle

}

if image_angle!=lang

{

writebyte(6)

writeshort(image_angle)

}

if buffsize()>0 sendmessage(global.server)

 

 

/* ODBIERANIE */

var msg;

msg=receivemessage(global.joiner)

if msg

{

for(i=0; i<buffsize(); i+=1)

{

switch(readbyte())

{

case 1:

y-=4

break;

case 2:

y+=4

break;

case 3:

x-=4

break;

case 4:

x+=4

break;

case 5:

var b,xt,yt;

xt=x+lengthdir_x(60,image_angle-7)

yt=y+lengthdir_y(60,image_angle-7)

b=instance_create(xt,yt,o_bullet)

b.speed=22

b.direction=image_angle

b.image_angle=image_angle

break;

case 6:

image_angle=readshort()

break;

}

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. no ja zrobiłem w switch-u parser który z danym nagłówkiem robi co trzeba, i parser powtarza się tyle razy, ile bajtów było w odebranym pakiecie. to przecież nie powinno tak ciąć.. poradź cos jak to inaczej zrobic?

edit: a z resztą czemu hoster tak nie tnie, tylko joiner?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...