Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 witam , mam taki problem.Mam 2 hp bary (jeden poziomy inny pionowy) gdy robie viewa i dluzsza plansze , wtedy jak ide one zostaja w miejscu , mimo iz uzylem kodu :boxed: uzylem kodu: DRAW: draw_sprite(spr_spirit,0,view_x+view_width-20,0) draw_sprite_ext(spr_spirit_bar,0,view_x+view_width-24,91,1,global.spirit/100,1) draw_sprite(spr_hp,0,view_x+view_width/2,0) draw_sprite_ext(spr_hp_bar,0,(view_x+view_width/2)-121,4,global.hp/100,1,1) prosze o pomoc. thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 zamiast x daj view_left[0] a zamiast y daj view_top[0] EDIT 100 post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 witam dziala! ale jest nastepny problem: jak sie idzie w lewo lub prawo do hp bar idzie OK. ale jak sie skacze to HP bar zostaje w miejscu :( i mozna na niego skoczyc :( oto kod: DRAW: draw_sprite(spr_spirit,0,view_left+view_width-20,0) draw_sprite_ext(spr_spirit_bar,0,view_left+view_width-24,91,1,global.spirit/100,1) draw_sprite(spr_hp,0,view_left+view_width/2,0) draw_sprite_ext(spr_hp_bar,0,(view_left+view_width/2)-121,4,global.hp/100,1,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Zapomniałeś o view_top i dlatego tak się dzieje Ps. Dlaczego używasz jeszcze GM'a 5.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 jest lepszy ;) ale view top gdzie mam dodac? mam jeszcze jedno pytanie.Da sie zrobic a by po ataku lodu ( atakuje przeciwnik) z deaktywowal sie w pozycji w ktorej aktualnie jest i zmienil swoj kolor na jasnoniebieski? thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Wszystko się da ale musisz trochę pokombinować :) Co do koloru niebieskiego no to możesz zrobić sprite, może lepiej by wyglądał w bryłce lodu :) Co do wersji GM 5.3 znacznie szybciej chodzi, i ma chyba więcej komend :/ Nie wiem czemu w kolejnych wersjach z niektórych zrezygnowali. I gry z GM'a 5.x pójdą na prawie każdym komputerze na 6.x już nie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 ale co z tym view_top?gdzie to mam wlozyc? zamiast view_width? @tomalas: chodzi o to ze ja moge zrobic sprita , ale chce aby zostal zamroznoy i posostal w takiej pozycji w jakiej zostal zamrozony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 No ale pisałeś: Da sie zrobic a by po ataku lodu ( atakuje przeciwnik) z deaktywowal sie w pozycji w ktorej aktualnie jest i zmienil swoj kolor na jasnoniebieski Co do dezaktywowania rozwiązań jest wiele ale nie wiem czy one będą dobrze wyglądały 1. Przy zamrożeniu objekt postaci zamienia się w objekt postaci zamrożonej która nie ma żadnych tam przypisanych klaiwszy. Robisz alarm, żeby postać zamrożona zamieniła się spowrotem w normalną. 2. Albo użyj warunków. Że np.: chodzić może tylko: if zamrozony=false. Nie wiem dokładnie jak gra wygląda. Ale jeżeli prouszanie masz w stepie no to łatwo będzie to zrobić dasz na sam szczyt warunków. Istnieje napewno dużo rozwiązań... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 No ale pisałeś: Co do dezaktywowania rozwiązań jest wiele ale nie wiem czy one będą dobrze wyglądały 1. Przy zamrożeniu objekt postaci zamienia się w objekt postaci zamrożonej która nie ma żadnych tam przypisanych klaiwszy. Robisz alarm, żeby postać zamrożona zamieniła się spowrotem w normalną. 2. Albo użyj warunków. Że np.: chodzić może tylko: if zamrozony=false. Nie wiem dokładnie jak gra wygląda. Ale jeżeli prouszanie masz w stepie no to łatwo będzie to zrobić dasz na sam szczyt warunków. Istnieje napewno dużo rozwiązań... :) wiem jak zdeaktywowac.Ale napisalem ze chodzi mi oto aby powiedzmy jak ma animacje uderzenia mieczem i w polowie tej animacji zostal zamrozony.Chce aby byl zamrozony wlasnie w pozycji w ktorej zostal zamrozony ( w tym przypadku polowa animacji miecza) a niechce robic dla kazdej animacji osobnego sprita ;/ PS.I co z tym view_top!?gdzie mam to wsadzic?zamiast view_width? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Proponuję w momencie zamrożenia dać image_speed=0. Wtedy zatrzyma się animacja ludzika. O to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Tak zamiast view_width spróbuj, zresztą krychu90 już pisał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 tak , ale chce zeby zmienil sie na jasno-niebieski kolor. thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Jeśli masz zarejestrowanego GMa, to jest odpowiednia funkcja służąca do kolorowania spritów. Nie pamiętam w tej chwili jaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 sprite_fade(ind,col,amount) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 tak mam registera. @tomalas: niewiem co jest ale podmienilem i niedziala :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 tak mam registera. To spróbuj z funkcją image_blend bodajże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 mam tylko gm5.3 :P TOMALAS: sprite_fade(ind,col,amount) co jest IND , co Col a AMOUNT TO WIEM :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Ind to nazwa sprita, i czy dobrze kolor napisałeś daj kod jak to zrobiłeś jak działać nię będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 jush wszystko dziala OK :). mam pytanie czy mozliwe jest w gm ze powiedzmy zapisuje wszystkie pozycje kazde sprita na mapie , idzie do innego roomu ( menu) i tam jest w takim malym okienku wybor spritow , powiedzmy na poczatku masz nr1 , i zdobywasz tak az do 90 tyle ze w roznych kolejnosciach , np. w pierwszej planszy nr25 a w innej nr 5 wiec da sie tak zrobic aby spriti byly uporzadkowane od 1-90 jak sie je zlapie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 jush wszystko dziala OK :). mam pytanie czy mozliwe jest w gm ze powiedzmy zapisuje wszystkie pozycje kazde sprita na mapie , idzie do innego roomu ( menu) i tam jest w takim malym okienku wybor spritow , powiedzmy na poczatku masz nr1 , i zdobywasz tak az do 90 tyle ze w roznych kolejnosciach , np. w pierwszej planszy nr25 a w innej nr 5 wiec da sie tak zrobic aby spriti byly uporzadkowane od 1-90 jak sie je zlapie? OMG, niezbyt czaję o co chodzi... :boxed: Mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 powiem to tak: jesli zlapie dwa duchy jeden ma nr 25 a drugi nr 1. i chce aby one byly wyswietlane wedlug nr. czyli nie wazne czy nr1 zlape piewszego , czy ostatniego to zawsze chce aby byl pierwsz , a nr25 , 25.jednym slowem , chce aby nr sie porzadkowaly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Ja i tak nie rozumiem ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Chodzi o sortowanie? (np. ustawianie elementów tablicy w zależności do ich wartości?) nap.: mamy 5, 7, 3, 9, 1 a to ustawia: 1, 3, 5, 7, 9 ? Ale o co chodzi z tymi duchami? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 19 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 wlasnie chodzi mi o sortowanie a te duchy to poprostu maja swoje nr1 ;) duchnr1 , nr2 itp... to da sie tak zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Może Ci to pomoże: http://www.republika.pl/dyniax/index.html Tam masz opisy algorytmów sortowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 19 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 czy to jest do gm? btw. z Tym zamrazaniem dalej nie dziala ;/ chce aby animacja zostala wstrzymana i ten animacja zamienila sie w jasno niebieski kolor.Ma ktos moze jakies pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 A próbowałeś z image_blend? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 19 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 niema image_blend w gm5.3A ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Eee... To tylko opisy algorytmów, wątpie żeby istniały jakieś kursy opisujące jak te to wcielic do GM... Zmiana planow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Zmienienie koloru sprita na jasno niebieski jeszcze raz powtarzam: sprite_fade(sprite0,c_aqua,150); sprite0 to nazwa sprita oczywiście :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się