Skocz do zawartości

Przesuwanie HP bar


Matt

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam taki problem.Mam 2 hp bary (jeden poziomy inny pionowy) gdy robie viewa i dluzsza plansze , wtedy jak ide one zostaja w miejscu , mimo iz uzylem kodu :boxed:

uzylem kodu:

DRAW:

draw_sprite(spr_spirit,0,view_x+view_width-20,0)
draw_sprite_ext(spr_spirit_bar,0,view_x+view_width-24,91,1,global.spirit/100,1)
draw_sprite(spr_hp,0,view_x+view_width/2,0)
draw_sprite_ext(spr_hp_bar,0,(view_x+view_width/2)-121,4,global.hp/100,1,1)

 

prosze o pomoc.

 

 

thx , Matt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dziala! ale jest nastepny problem:

jak sie idzie w lewo lub prawo do hp bar idzie OK. ale jak sie skacze to HP bar zostaje w miejscu :( i mozna na niego skoczyc :(

oto kod:

DRAW:

draw_sprite(spr_spirit,0,view_left+view_width-20,0)
draw_sprite_ext(spr_spirit_bar,0,view_left+view_width-24,91,1,global.spirit/100,1)
draw_sprite(spr_hp,0,view_left+view_width/2,0)
draw_sprite_ext(spr_hp_bar,0,(view_left+view_width/2)-121,4,global.hp/100,1,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest lepszy ;)

ale view top gdzie mam dodac?

mam jeszcze jedno pytanie.Da sie zrobic a by po ataku lodu ( atakuje przeciwnik) z deaktywowal sie w pozycji w ktorej aktualnie jest i zmienil swoj kolor na jasnoniebieski?

 

thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da ale musisz trochę pokombinować :) Co do koloru niebieskiego no to możesz zrobić sprite, może lepiej by wyglądał w bryłce lodu :)

Co do wersji GM 5.3 znacznie szybciej chodzi, i ma chyba więcej komend :/ Nie wiem czemu w kolejnych wersjach z niektórych zrezygnowali. I gry z GM'a 5.x pójdą na prawie każdym komputerze na 6.x już nie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pisałeś:

Da sie zrobic a by po ataku lodu ( atakuje przeciwnik) z deaktywowal sie w pozycji w ktorej aktualnie jest i zmienil swoj kolor na jasnoniebieski

 

Co do dezaktywowania rozwiązań jest wiele ale nie wiem czy one będą dobrze wyglądały

 

1. Przy zamrożeniu objekt postaci zamienia się w objekt postaci zamrożonej która nie ma żadnych tam przypisanych klaiwszy. Robisz alarm, żeby postać zamrożona zamieniła się spowrotem w normalną.

 

2. Albo użyj warunków. Że np.: chodzić może tylko: if zamrozony=false. Nie wiem dokładnie jak gra wygląda. Ale jeżeli prouszanie masz w stepie no to łatwo będzie to zrobić dasz na sam szczyt warunków.

 

Istnieje napewno dużo rozwiązań... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pisałeś:

Co do dezaktywowania rozwiązań jest wiele ale nie wiem czy one będą dobrze wyglądały

 

1. Przy zamrożeniu objekt postaci zamienia się w objekt postaci zamrożonej która nie ma żadnych tam przypisanych klaiwszy. Robisz alarm, żeby postać zamrożona zamieniła się spowrotem w normalną.

 

2. Albo użyj warunków. Że np.: chodzić może tylko: if zamrozony=false. Nie wiem dokładnie jak gra wygląda. Ale jeżeli prouszanie masz w stepie no to łatwo będzie to zrobić dasz na sam szczyt warunków.

 

Istnieje napewno dużo rozwiązań... :)

wiem jak zdeaktywowac.Ale napisalem ze chodzi mi oto aby powiedzmy jak ma animacje uderzenia mieczem i w polowie tej animacji zostal zamrozony.Chce aby byl zamrozony wlasnie w pozycji w ktorej zostal zamrozony ( w tym przypadku polowa animacji miecza) a niechce robic dla kazdej animacji osobnego sprita ;/

 

PS.I co z tym view_top!?gdzie mam to wsadzic?zamiast view_width?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jush wszystko dziala OK :).

mam pytanie czy mozliwe jest w gm ze powiedzmy zapisuje wszystkie pozycje kazde sprita na mapie , idzie do innego roomu ( menu) i tam jest w takim malym okienku wybor spritow , powiedzmy na poczatku masz nr1 , i zdobywasz tak az do 90 tyle ze w roznych kolejnosciach , np. w pierwszej planszy nr25 a w innej nr 5 wiec da sie tak zrobic aby spriti byly uporzadkowane od 1-90 jak sie je zlapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jush wszystko dziala OK :).

mam pytanie czy mozliwe jest w gm ze powiedzmy zapisuje wszystkie pozycje kazde sprita na mapie , idzie do innego roomu ( menu) i tam jest w takim malym okienku wybor spritow , powiedzmy na poczatku masz nr1 , i zdobywasz tak az do 90 tyle ze w roznych kolejnosciach , np. w pierwszej planszy nr25 a w innej nr 5 wiec da sie tak zrobic aby spriti byly uporzadkowane od 1-90 jak sie je zlapie?

OMG, niezbyt czaję o co chodzi... :boxed: Mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem to tak:

jesli zlapie dwa duchy jeden ma nr 25 a drugi nr 1.

i chce aby one byly wyswietlane wedlug nr. czyli nie wazne czy nr1 zlape piewszego , czy ostatniego to zawsze chce aby byl pierwsz , a nr25 , 25.jednym slowem , chce aby nr sie porzadkowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...