hoffer Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 potrzebuje przykladu ala crmison land...... po zabiciu jednego potworka pojawia sie 2....potem 4......8.... ( i tak co wybrana zmienna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Zrób sobie zmienną określającą ile potworków ma się pojawić: Create: potworki=1; Po każdym zabiciu potworka sprawdzaj czy jeszcze jakiś został, a jak nie to stwórz nowe: if(instance_number(potworek)==0) { potworki*=2; for(i=0;i<potworki;i++) instance_create(x,y,potworek); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoffer Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 mozna to prosic w postaci przykladu...bo jestem swiezy w GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 mozna to prosic w postaci przykladu...bo jestem swiezy w GMPodał ci kod, wystarczy przeanalizować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 wystarczy wkleić :P czemu ludzie używają for zamiast repeat? ;> if( instance_number(potworek) == 0 ) { potworki *= 2; repeat( potworki ) instance_create(x,y,potworek); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 czemu ludzie używają for zamiast repeat? ;> Zboczenie zawodowe :) Skoro nie kumasz to może opatrzę kod w komentarze: GML if(instance_number(potworek)==0) //jeśli liczba potworków w roomie jest równa 0 { potworki = (potworki*2); //teraz ma się pojawić dwa razy więcej potworków więc zwiększamy zmienną dwukrotnie repeat(potworki) //ten kod powoduje że poniższa instrukcja wykona się tyle razy ile wynosi zmienna "potworki" instance_create(x,y,potworek); //a więc tyle razy wykona się tworzenie potworka w podanej pozycji (x i y) :) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoffer Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Zboczenie zawodowe :) Skoro nie kumasz to może opatrzę kod w komentarze: GML if(instance_number(potworek)==0) //jeśli liczba potworków w roomie jest równa 0 { potworki = (potworki*2); //teraz ma się pojawić dwa razy więcej potworków więc zwiększamy zmienną dwukrotnie repeat(potworki) //ten kod powoduje że poniższa instrukcja wykona się tyle razy ile wynosi zmienna "potworki" instance_create(x,y,potworek); //a więc tyle razy wykona się tworzenie potworka w podanej pozycji (x i y) :) } a jak mam zrobic aby potworki pojawialy sie w losowych miejscach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 zamiast x i y zrób w instance_create random(room_width) random(room_height) random ci losuje wartość z przedziału od 0 do podanej w nawiasie wartości. W naszym przypadku będzie to szerokość i wysokość rooma :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 GML if(instance_number(potworek)==0) //jeśli liczba potworków w roomie jest równa 0 { potworki = (potworki*2); //teraz ma się pojawić dwa razy więcej potworków więc zwiększamy zmienną dwukrotnie repeat(potworki) //ten kod powoduje że poniższa instrukcja wykona się tyle razy ile wynosi zmienna "potworki" { miejsce = round( random( 3 ) ); // losowa zaokrąglona liczba od 0-3 switch( miejsce ) { case 0: xx = 0; yy = random( room_height ); break; case 1: xx = room_width; yy = random( room_height ); break; case 2: xx = random( room_width ); yy = 0; break; case 3: xx = random( room_width ); yy = room_height; break; } instance_create(xx,yy,potworek); //a więc tyle razy wykona się tworzenie potworka w podanej pozycji (x i y) :) } } O ile pamiętam, w Crimsonland potworki pojawiały się na krawędziach poziomu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Robiąc round(random(3)) 0 i 3 mają o połowę mniejsze szanse żeby być wylosowanym niż 1 i 2. Poza tym metoda ogólnie do niczego. Skoro mają być na krawędziach to ja bym to zrobił tak: GML O = 2*room_width+2*room_height //Obwód rooma poz = random(O); I tutaj 4 warunki zależnie od tego na której krawędzi dany punkt jest. Ale już mi się ich pisać nie chce :P W ten sposób tylko raz potrzebne będzie losowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Nie chce Ci się, czy nie potrafisz/za dużo kodu? Jak już zaczynasz to dokończ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się