ichigo the shinigani Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 chodzi mi o to żeby po naciśnieciu "M" wyświetlała się lista żeczy np. Idź po wino a później gdy sklepowa mi powie że wina nie ma to na tej liście zamiast idź po wino będzie zerwij wiśnie dla sklepowej a jak jej juz dam to będzie oddaj mamie tą jabole. Oczywiście to tylko przykład:P Wie ktoś jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Create:current_mission = 0 mission[0] = "Idź do sklepu" mission[1] = "Kup miecz" mission[2] = "Zabij wszystkie smoki" show_mission = false Key press <M>: if show_mission = true then show_mission = false else show_mission = true Draw:if show_mission = true then draw_sprite(gui,-1,view_xview,view_yview) and draw_text(view_xview+32,view_yview+32,mission[current_mission]) Chyba wykonanie misji umiesz zrobić? BTW.Jaki dziwny nick! ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 wyskoczył mi w drawie taki błąd COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 5: then draw_sprite(gui,-1,view_xview,view_yview) and at position 49: Unexpected symbol in expression. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Słowo 'and' zamień na ';'. Kolega się pomylił:) E: ja zwykle robię system questów podobny do tego w Morrowindzie. Robię sobie tablicę dwuwymiarową: quest[id, procent ukończenia] i na jej podstawie robię resztę. Np. briefing jest w indeksie 1, a reszta z kontekstu. Quest[1,1]="mam iść po wino" quest[1,10]="byłem po wino, ale nie było, mam iść po wiśnie" quest[1,100]="dostałem jabole" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 a teraz cos takiego Error in code at line 5: then draw_sprite(gui,-1,view_xview,view_yview) ; at position 19: Unknown variable gui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Brak sprita o nazwie gui. Zresztą kolejność tych argumentów jest nie halo. E:nie, jest w porządku, sory. Musisz sprita nazwać 'gui' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 zrobiłem taki sprite i działa tylko jak znowu klikam m to tablica zadań znika(to jest ok) ale zostają napisy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Daj do innego obiektu i wydaj polecenie 'instance_destroy()' jeśli tablicy ma nie pokazywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 a w jakim evencie to wpisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Aleś ty niecierpliwy. Wydaje mi się że w key release, to wtedy tablica zniknie jeśli puścimy klawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 GML (Create) c_mission = 0; mission[0] = "Idź do sklepu"; mission[1] = "Kup miecz"; mission[2] = "Zabij wszystkie smoki"; sh_mission = false; GML (Key Press M) sh_mission = !sh_mission; GML (Draw) if( sh_mission ) { draw_sprite(nazwa_sprite_z_tlem_na_ktorym_bedzie_tekst,-1,view_xview[0],view_yview[0]); // ewentualnie wywalić... draw_text(view_xview[0],view_yview[0],mission[c_mission]); } 47, idź pan w cholerę, ile poprawiania twojego kodu... Makary, taaak najlepiej niszczyć instancję zamiast przestać rysować tekst ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 średniki i nawiasy do ifów nie są wymagane ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 średniki i nawiasy do ifów nie są wymagane aleś ty mądry, jakby o tym Nobody nie wiedział ... Ale o tym, że te rzeczy robi się dla ładu i składu to chyba już nie wiesz. Najlepiej w ogóle cały kod napisać w jednej linijce, tak ? Bo używanie entera nie jest wymagane ? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Czasem kod napisany w jednej linijce jest czytelniejszy niż w kliku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Czasem tak, jak jest krótki, ale miałem na myśli coś w stylu 5 ifów i 4 for-y w jednej linijce. Ogólnie chodzi o to, że czytelność w kodzie też jest ważna a 47isków się czepia jakby o tym nie wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 47: Jeżeli jeszcze nie zauważyłeś nie poprawiłem tylko estetyki a i pracę. Nawiasy klamrowe pozwalają wykonać kilka operacji po warunku lub w pętli, wiedziałeś o tym? Skoro już tak bardzo uczepiłeś się pascala mogłeś chociaż napisać begin i end, żeby narysować nie tylko tło ale i tekst tylko, gdy będzie to potrzebne. Druga sprawa: po co pisać if( costam == true ) costam = false; else costam = true;. Łatwiej i estetyczniej jest costam = !costam;. Jest to równoznaczne z poprzednim kodem a krótsze. Tak samo z wyrażeniem algebraicznym. Wolisz zapisać x + x + 4 * x = y, czy skrócić to do 6x = y? Pamiętaj: najlepszy algorytm to taki, który wykona dane mu zadanie, będzie krótki, sprawny i czytelny. Chyba łatwiej byłoby Ci odczytać mojego posta również, gdybym go trochę porozdzielał? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się