Skocz do zawartości

LISTA ZADAŃ


Rekomendowane odpowiedzi

chodzi mi o to żeby po naciśnieciu "M" wyświetlała się lista żeczy np.

Idź po wino a później gdy sklepowa mi powie że wina nie ma to na tej liście zamiast idź po wino będzie zerwij wiśnie dla sklepowej a jak jej juz dam to będzie oddaj mamie tą jabole. Oczywiście to tylko przykład:P Wie ktoś jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create:current_mission = 0

mission[0] = "Idź do sklepu"

mission[1] = "Kup miecz"

mission[2] = "Zabij wszystkie smoki"

show_mission = false

Key press <M>: if show_mission = true then show_mission = false else show_mission = true

Draw:if show_mission = true

then draw_sprite(gui,-1,view_xview,view_yview) and

draw_text(view_xview+32,view_yview+32,mission[current_mission])

Chyba wykonanie misji umiesz zrobić?

BTW.Jaki dziwny nick! ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo 'and' zamień na ';'. Kolega się pomylił:)

 

E: ja zwykle robię system questów podobny do tego w Morrowindzie. Robię sobie tablicę dwuwymiarową: quest[id, procent ukończenia] i na jej podstawie robię resztę. Np. briefing jest w indeksie 1, a reszta z kontekstu. Quest[1,1]="mam iść po wino" quest[1,10]="byłem po wino, ale nie było, mam iść po wiśnie" quest[1,100]="dostałem jabole"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)
c_mission = 0;

mission[0] = "Idź do sklepu";

mission[1] = "Kup miecz";

mission[2] = "Zabij wszystkie smoki";

sh_mission = false;

GML (Key Press M)
sh_mission = !sh_mission;

GML (Draw)
if( sh_mission )

{

draw_sprite(nazwa_sprite_z_tlem_na_ktorym_bedzie_tekst,-1,view_xview[0],view_yview[0]); // ewentualnie wywalić...

draw_text(view_xview[0],view_yview[0],mission[c_mission]);

}

 

47, idź pan w cholerę, ile poprawiania twojego kodu...

Makary, taaak najlepiej niszczyć instancję zamiast przestać rysować tekst ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średniki i nawiasy do ifów nie są wymagane

aleś ty mądry, jakby o tym Nobody nie wiedział ... Ale o tym, że te rzeczy robi się dla ładu i składu to chyba już nie wiesz.

Najlepiej w ogóle cały kod napisać w jednej linijce, tak ? Bo używanie entera nie jest wymagane ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47: Jeżeli jeszcze nie zauważyłeś nie poprawiłem tylko estetyki a i pracę. Nawiasy klamrowe pozwalają wykonać kilka operacji po warunku lub w pętli, wiedziałeś o tym? Skoro już tak bardzo uczepiłeś się pascala mogłeś chociaż napisać begin i end, żeby narysować nie tylko tło ale i tekst tylko, gdy będzie to potrzebne. Druga sprawa: po co pisać if( costam == true ) costam = false; else costam = true;. Łatwiej i estetyczniej jest costam = !costam;. Jest to równoznaczne z poprzednim kodem a krótsze. Tak samo z wyrażeniem algebraicznym. Wolisz zapisać x + x + 4 * x = y, czy skrócić to do 6x = y? Pamiętaj: najlepszy algorytm to taki, który wykona dane mu zadanie, będzie krótki, sprawny i czytelny. Chyba łatwiej byłoby Ci odczytać mojego posta również, gdybym go trochę porozdzielał? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...