Kargul Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Witam ponownie. Otóż w gamemakerze można dać taki event: show message. Wiadomo że wyskakuje okienko a w nim tekst który sami napiszemy. No cóż, jednak czy da się zmienić kolor tła tego okienka? Czy da się zmienić kolor liter? Zademonstruję: Oto okienko: Jest szare. A chcę żeby było takie: I tekst czarny. Jak to zrobić? Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Oknom można nadawać różne parametry typu tło itd.,oto kilka z nich: message_background(nazwa_tła) - tło okienka.message_alpha(alpha) - przezroczystość od 0 do 1 np. 0.4 lub 0.7(nie mylić kropki z przecinkiem!. message_button(przycisk) - zmienia zwykły przycisk na sprite.message_text_font(nazwa_czcionki,rozmiar,kolor,styl) - zmienia czcionkę okienka. message_input_color(kolor) - Służy do określenia koloru pola textowego message_input_font(nazwa_czcionki,rozmiar,kolor,styl) - Określa czcionke pole textowego message_button_font(nazwa_czcionki,rozmiar,kolor,styl)(czcionka) - zmiana czcionki przycisku. message_caption(1,'nagłówek' - nagłówek okienka (jeśli wpiszemy 0 to ten skrypt zostanie zignorowany). message_position(x,y) - pozycja okienka.message_size(szerokosc,wysokosc) - rozmiar okienka. Info: nazwa_czcionki - wpisujemy nazwe czcionki (o ile dodaliśmy ją wczesniej do gm'a)rozmiar - zamiast niego wpisujemy rozmiar w px np. 12 kolor - zamiast niego dajemy kolor np. c_black lub c_green styl - określamy styl: 0 - normalny, 1 - pogrubienie, 2 - kursywa, 3 - pogrubiona kursywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 W dokumentacjii jest o tym artykuł Lepiej zawsze najpierw sprawdź dokumentacje zanim zrobisz nowy temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 A ja sie dolacze :) Jak zrobic, aby okienko bylo tak jakby mniej wazne niz gra? Tzn. Gram, jest jakies zdarzenie i wyswietla mi sie okienko, a ja zanim klikne, chce jeszcze zabic wroga. tego nie ma w dokumentacji ;/ e: i jeszcze jedno: gdzie wsadzic kod typu message_position, tzn jest: show_message("...") i gdzie wrzucic message pos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 No to napisz własny system messagów, innego wyjścia nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Wszystko ustaw przed wyświetlaniem okna ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Dałem objektowi "poczatek lv1" w create kod: GML show_message('Elo elo czy dziala?') message_background(tlookna)message_alpha(0.7) I to nic nie zmienia. Okno nadal jest szare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 GML message_background(tlookna); message_alpha(0.7); //czytanie ze zrozumieniem...PRZED WYSWIETLENIEM OKNA show_message('Elo elo czy dziala?') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 zamień to miejscami: GML message_background(tlookna) message_alpha(0.7) show_message('Elo elo czy dziala?') powinno działać Edit:adam szybszy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Hehe nie rozumiem. Oba wasze kody dają taki efekt: Oto wasze okienko (na podstawie waszego kodu). Może tło jest ale gdzie reszta okienka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Dodaj jeszcze to: GML message_size(szerokosc,wysokosc); Wymiary oczywiście w pikselach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 powiększ obraz tła a na pewno pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Dzięki za pomoc. Okienko jest już spoko, jednak chciałbym zmienić czcionkę, kolor i rozmiar. Oto mój kod: (z dokumentacji) GML message_text_font(czcionka,11,c_black,styl) Zwróćcie uwagę na słowo: styl. Co mam tam wpisać? Chcę aby czcionka był normalna. Kiedy piszę bold (pogrubiona) wyskakuje błąd. Po za tym nie chce pogrubionej! Kiedy piszę italic (przekrzywiona) także błąd. Też nie chcę takiej :D Co robić? Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Info: nazwa_czcionki - wpisujemy nazwe czcionki (o ile dodaliśmy ją wczesniej do gm'a)rozmiar - zamiast niego wpisujemy rozmiar w px np. 12 kolor - zamiast niego dajemy kolor np. c_black lub c_green styl - określamy styl: 0 - normalny, 1 - pogrubienie, 2 - kursywa, 3 - pogrubiona kursywa naucz sie czytać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Bo trzeba napisać jeśli już "bold" a nie bold :) A pozatym 0 to normalny, 1 to pogrubiony, 2 to kursywa a 3 to pogrubienie wraz z kursywą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Nie ma to jak sprawne forum ;) Dzięki za pomoc. Nareszcie mogę zacząć robić pierwszy level mojej gry tower defence :D Jeszcze raz dziex xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się