zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 1. Chodzi mi o to, żeby przeciwnik jeśli jest <200 od bohatera chodził w losowym kierunku na obszarze wyznaczonym przeze mnie, a kiedy bohater podejdzie i będzie >200 żeby szedł w stronę bohatera omijając przeszkody 2.Jeśli jest w odległości >100 od bohatera, żeby co 3 sekundy wystrzelił pocisk w stronę bohatera 3.Żeby w czasie chodzenia obracał się przodem w stronę, w którą idzie 4.Jeśli bohater jest w odległości <200 od wroga żeby on (wróg) powrócił do chodzenia w losowym kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 1.STEP: GML if distance_to_object(obj_player) < 200//jesli dystans do gracza jest mniejszy od 200... { direction = random(round(360))//...kierunek jest losowy } speed = 4 if distance_to_object(obj_player) > 200 { mp_potential_step(obj_player.x,obj_player.y,4,false) } 2.STEP: GML if distance_to_object(obj_player) > 100 { alarm[0] = 90 } ALARM0: GML instance_create(x,y,obj_bullet) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Pokręciły ci się znaki < > odsyłam do: distance_to_object random direction i speed alarmy i instance_create a przede wszystkim do instrukcji warunkowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 EEE...wszyscy idą do mnie, zatrzymują się tak mniej więcej 100 pikseli ode mnie i się trzęsą jakby robili nie powiem co :P (jeden strzelił raz, ale się nie obracają) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Daj do STEPa wroga: GML image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 e...to samo w stepie wroga mam tak: if distance_to_object(hero) < 200 { direction = random(round(360)) speed = 4 } if distance_to_object(hero) < 200 { mp_potential_step(hero.x,hero.y,4,false) } if distance_to_object(hero) < 100 { alarm[0] = 90 } image_angle = direction przed chwilą zmieniłem te < i > i teraz mi gdzieś pouciekali za ekran itp :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Twoją gre dopiero zaczynasz czy masz już dużo zrobione? Jeśli mało to daj plik gmd,gm6 lub gmk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 zobacz to moze pomoze: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=17391 lub: GML //create wroga: czyn='chodzi' alarm[0]=30+random(30) strzel=1 //step wroga: if distance_to_object(player)>200 and czyn!='chodzi' { czyn='chodzi' } else if distance_to_object(player)<200 and czyn!='goni' { czyn='goni' } if distance_to_object(player)>100 speed=4 else speed=0 if distance_to_object(player)<120 and strzel { strzel=0 alarm[1]=5 instance_create(x,y,pocisk) } image_angle=direction //alarm[0]: if czyn='chodzi' direction=random(360) alarm[0]=30+random(30) //alarm[1]: strzel=1 takie cos mozeby poszlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Dzięki działa idealnie tylko jest 1 szczegół... żeby strzelali np. co 3 sekundy a nie 2 czy 3 pociski na sekundę :) Jeszcze zauważyłem, że jakoś tak oni się nie ruszają...mam zmienić środek wroga gdzieś bliżej lufy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zrób to na alarmach :) Musiał bym widzieć cały kod żeby ci dokładniej to sprecyzować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 kod mam taki, jaki podał XxXmichałXxX ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 no to alarm = 3*room_speed e: ja daje tak: w alarmie: alarm[0] = 3*room_speed no i co robi alarm... w stepie w odpowiednim miejscu: alarm[0] = 3*room_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 hmm...ale jaki alarm? niezbyt łapie te alarmy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 GML alarm[tutaj_podajesz_numer_alarma] = czas_po_ktorym_jest_wykonywany_alarm Dajesz Event Add>Alarm>alarm[numer_nastawionego_alarma] GML [akcja] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Alarm to "event" czyli wydarzenie. Musisz podać jego wartość w CREATE np. alarm[2]=30 W alarm 2: strzel=1 W Step: //create wroga: czyn='chodzi' alarm[0]=30+random(30) strzel=1 //step wroga: if distance_to_object(player)>200 and czyn!='chodzi' { czyn='chodzi' } else if distance_to_object(player)<200 and czyn!='goni' { czyn='goni' } if distance_to_object(player)>100 speed=4 else speed=0 if distance_to_object(player)<120 and strzel { alarm[2]=30 strzel=0 alarm[1]=5 instance_create(x,y,pocisk) } image_angle=direction //alarm[0]: if czyn='chodzi' direction=random(360) alarm[0]=30+random(30) //alarm[1]: strzel=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Na dziś muszę kończyć, ale dzięki za wszystko...coś tam działa :) będę jutro. E: Problem rozwiązałem, do zamknięcia :) (egzekutor napisał mi na pm idealny skrypt :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się