XxMichałxX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 a więc tak: tworzę sobie tabele: wpis[0-500] w create i kazdy wpis=0 i gdy chcę dodać wpis to mam taki kod: GML for(i=0; i<500; i+=1) { if wpis=0 //jezeli wpis jest rowny zero czyli pusty { wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0) break; } } gdy chce dodac wpis 0 to wszystko git, ale gdy następny to: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Key Press Event for 2-key Key for object o_find: Error in code at line 3: if wpis[i]=0 at position 14: Cannot compare arguments. dabljutief? Zła nazwa tematu. Warn +1 gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 moze tak: GML for(i=0; i<500; i+=1) { if wpis['i']=0 //jezeli wpis jest rowny zero czyli pusty { wpis['i']=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0) break; } } zamiast daj moze ['i'] ale nie wiem czy bd chodzić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dany wpis nie istnieje? Też tak mam jak nie stworzę danej zmiennej lub czegoś podobnego xd A nie! Już wiem czyja to wina xd for(i=0; i<500; i+=1) { if wpis==0 //jezeli wpis jest rowny zero czyli pusty { wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0) break; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 no nie wiem ;p to nie cpp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Patrz = to jest że ustawia zmienną do równej wartości A == sprawdza czy dana wartość jest równa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 lol, zasada jest prosta: nie mozesz przypisac zmiennej ktora miala liczbe, wartosc tekstowa. musisz to sprawdzac tak: if(wpis='') tak dla jasnosci, chodzi o to: GML if wpis=0 // liczba { wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0) // tekst</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 To tutaj te == czy = nie ma różnicy? if wpis=0 Tak moze być? czy musi być if wpis==0 To chyba też wina tego! Fajna nazwa tematu xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 To tutaj te == czy = nie ma różnicy? Nie ma, GM traktuje je tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 to moze uzyc if !wpis ? e: ale nie dobra pozamienialem 0 na '' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Nie ma, GM traktuje je tak samo Dziwne u mnie w tedy pisze że nie rozumie xd Ale to chyba przez wersję... Dobra... Sorry za offtop xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 zamiast if wpis=0 daj if wpis="0" , może zadziała ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 to moze uzyc if !wpis ? Napisałem Ci jak sprawdzać to po kiego grzyba na siłę chcesz po swojemu? to że idziesz swoją drogą na około nie zawsze znaczy że to dobrze. Musisz po prostu pamietac ze string to string a nie liczba. mozesz tez pozostawic swoj sposob z sprawdzaniem czy to liczba, ale zamiast get_string() uzyj get_integer() bo jak widze to chodzi Ci o lapanie liczb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 dodaj do create jakąś zmienną np. xx i potem w evencie GML wpis[xx] = get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(xx),0) xx += 1; naprawdę puki co nie wiem jak ten błąd rozwiązać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 dobra juz wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 A ja tak dodam od siebie... Taki kod też jest poprawny: GML (Stworzenie zmiennych) var n; for( n = 0; n < 500; n += 1 ) text[n] = 0; // <--- Liczba</span> GML (Inicjacja zmiennych) var n; for( n = 0; n < 500; n += 1 ) if( text[n] == 0 ) // <--- Liczba ( Zabronione jest używanie odmiennych typów danych w ifach! ) text[n] = get_string('Podaj... '+string(n), 0 ); // <--- Tekst ( Nadanie zmiennej nowego typu )</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Konrad: Hmm, nie wiem na jakiej wersji to sprawdzales bo na pewno na GM6 nie idzie przypisanie tekstu zmiennej liczbowej, więc pewnie GM7, a On nie ma gm7 bo.. jego sytuacja mu na to nie pozwala aby legalnie korzystać z siódemki, więc mu nie zadziała :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 To muszę cię* Cię zaskoczyć drogi PsichiXie :3 Bo działa ;) * Jakim że haniebny czyn uczynił wobec Ciebie ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się