Skocz do zawartości

Byułąd ;d


Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak:

tworzę sobie tabele:

wpis[0-500] w create i kazdy wpis=0

i gdy chcę dodać wpis to mam taki kod:

GML
for(i=0; i<500; i+=1)

{

if wpis=0 //jezeli wpis jest rowny zero czyli pusty

{

wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0)

break;

}

}

gdy chce dodac wpis 0 to wszystko git, ale gdy następny to:

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Key Press Event for 2-key Key
for object o_find:

Error in code at line 3:
    if wpis[i]=0

at position 14: Cannot compare arguments.

dabljutief?

 

Zła nazwa tematu. Warn +1

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dany wpis nie istnieje?

Też tak mam jak nie stworzę danej zmiennej lub czegoś podobnego xd

 

A nie!

Już wiem czyja to wina xd

 

for(i=0; i<500; i+=1)

{

if wpis==0 //jezeli wpis jest rowny zero czyli pusty

{

wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0)

break;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, zasada jest prosta:

nie mozesz przypisac zmiennej ktora miala liczbe, wartosc tekstowa. musisz to sprawdzac tak: if(wpis='')

 

tak dla jasnosci, chodzi o to:

GML
if wpis=0 // liczba

{

wpis=get_string('Podaj wartosc wpisu numer '+string(i),0) // tekst</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tutaj te == czy =

nie ma różnicy?

Nie ma, GM traktuje je tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze uzyc if !wpis ?

Napisałem Ci jak sprawdzać to po kiego grzyba na siłę chcesz po swojemu? to że idziesz swoją drogą na około nie zawsze znaczy że to dobrze. Musisz po prostu pamietac ze string to string a nie liczba. mozesz tez pozostawic swoj sposob z sprawdzaniem czy to liczba, ale zamiast get_string() uzyj get_integer() bo jak widze to chodzi Ci o lapanie liczb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak dodam od siebie...

Taki kod też jest poprawny:

GML (Stworzenie zmiennych)
var n;

for( n = 0; n < 500; n += 1 )

text[n] = 0; // <--- Liczba</span>

GML (Inicjacja zmiennych)
var n;

for( n = 0; n < 500; n += 1 )

if( text[n] == 0 ) // <--- Liczba ( Zabronione jest używanie odmiennych typów danych w ifach! )

text[n] = get_string('Podaj... '+string(n), 0 ); // <--- Tekst ( Nadanie zmiennej nowego typu )</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad: Hmm, nie wiem na jakiej wersji to sprawdzales bo na pewno na GM6 nie idzie przypisanie tekstu zmiennej liczbowej, więc pewnie GM7, a On nie ma gm7 bo.. jego sytuacja mu na to nie pozwala aby legalnie korzystać z siódemki, więc mu nie zadziała :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...