nadro Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Chcę zabrać się do zrobienia gry 3D w stylu Gothic I. Grafa i logika, a także fizyka oraz wygląd świta mają być podobne. Chcę jako silników użyć IRRLICHT + NEWTON + OpenAL. Chcę również zrobić tę grę na Windowsa i Linuxa używając dev-cpp jako IDE dla winy i lina. Niezbyt znam się na programowaniu ale dobrze idzie mi z 3d i 2d. Czy trudno jest połączyć kodem wszystko do kupy tzn. logikę, grafe, dźwięk, aby gra działała? Czy długo trzeba się uczyć i czego bo dosłowny c++ chyba nie jest potrzebny w stopni zaawansowanym i tylko wystarczy początkujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Tak, trudno. Najpierw musisz się nauczyć programować obiektowo i obsługiwać te silniki. Jeśli nie znasz się dobrze na C++, to nie masz szans! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Ha ha ... jak dla mnie to jest prowokacja. No bo gdzie chłopak który nie jest ekspertem w tworzeniu gier chce stworzyć grę podobną do gothic 1. Nie ma na to żadnych szans. A tak pozatym to było już wielu śmiałków próbujących stworzyć super produkcje(np. trójwymiarowa strzleninka w Warszawie, nie pamietam nazwy) i nic nigdy z tego nie wyszło. Daj sobie spokój, zapomnij o tym pomyśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Nie można tak mówić, żeby zapomniał! Niech się uczy, a po pewnym czasie, gdy już będzię pewny, że da sobie z tym radę niech powróci do tego projektu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Bigshark jest wściekły że pojawia się konkurencja dla Cario 3 (czy jak to się tam pisze). nadro@ Jeśli znasz jakiś inny język programowania (Turbo pascal np. =)) to powinno C++ Ci szybko wskoczyć do głowy. Jednak nie jest to kwestia 2-3 dni =] Aby grę 3D w C++ napisać trzeba kilku miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Niezły pomysł. Ale sam nie zrobisz. No bo jaki mutant zrobi do rpg'a modele postaci, broni, stworów, budynków, zaprogramuje kod, stworzy muze, dźwięki itp. całkowicie sam? Ke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Pietrus@ Niezbyt znam się na programowaniu ale dobrze idzie mi z 3d i 2d.:whistling: Efektów, muzyczek jest pełno w necie. Zrobi jak się uprze =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 10 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Hmm... dzięki za odpowiedzi ale ja tego proja nie zostawię. Nie jest tak że nie znam się kompletnie na c++ znam gdzies na podstawowym [notatnik, interf, mapki dla silniku potrafie robić] a pytam bo może ktoś już programował dla niego. Co do textur i 3d wierzcie mi że z tym sobie bezporoblemu sam poradzę kwestia tylko związania tech silników. A może wystarczy tylko irrlicht [ale musi być logika i fiza i niewiem jak to skleić i o to was się pytam]. Robiłem modyfikacje do Operation Flashpoint i Quake3 i było łatwo. Ale to ambitniejsze. Mam Aurox'a 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Bigshark jest wściekły że pojawia się konkurencja dla Cario 3 (czy jak to się tam pisze). Pożyjemy zobaczymy, rzadko się mylę, i gdy znów będe miał rację przypomne o tym wszystkim :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Wiesz nadro... ja Ci mogę dużo poopowiadać o pisaniu gier w C++, ale tutaj jest zbyt sztywny klimat, a ja bym chętnie opowiadał w stylu 'komunikatorów' (czyli brak polskich znaków w liczbie częstej) :) Jak chcesz to pisz do mnie na gg bądź tlena (zależy co masz). GG: 2555228 , tlen: pietrus_pan@tlen.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 10 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 O to bym był bardzo wdzięczny. Jutro złapię cię na gg bo dzisjaj to już niebędzie czasu. Jak by co (gdybyś lubiał hide na gg) to moje Kadu 7130085, z tlena nie korzystam bo w Linuksie jest mało popularny a ja w większości korzystam z lina a wina tylko dla tej giery wrzuciłem. A propo czy ktoś już korzystał z Irrlichta i czy może mi powiedzieć czy istnieje do linuksa dev-cpp który będzie zgodny z tym devem z wina czy muszę go emulować? Czy sam Irrlicht nie obsłuży także dźwięku i fizyki, a może i logika. Pytam bo nie jestem w tym doświadczony w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 O, skąd wiedziałeś żem ja na niewidocznych siedze...? Khm... dzisiaj jeszcze zostawie ci wiadomość na kadu. Z irrlichta swego czasu też korzystałem więc widać że sie rozumiemy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Piszecie że mam porzucić ten projekt. Ale dlaczego, czy dlatego że nie znam dobrze c++. Ale ja niechcę pisać własnego enginu tylko chcę korzystać z gotowego a cała trudność polega na sklejeniu i dobraniu silników. Jakie silniki do Irrlichta 8.0 dobrać aby otrzywać wszystkie efekty jak w gothic? Jako IDE używam dev-cpp 4.9.9.2. Czy łatwo jest przenieść gotoy projekt z dev-cpp na Linuksa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Piszecie że mam porzucić ten projekt. Ale dlaczego, czy dlatego że nie znam dobrze c++. Bo widzisz nadro, wiele było już prób zrobienia takiej rozbudowanej gierki. Była jakś bitwa Warszawska dwóch kolesi co twierdzili że zrobienie tej gry to bułka z masłem, był też quaztecool zr swoim vedui aure coś tam, który pisał że posiada wystarczające miejętności aby stworzyć "zręcznościówke z widokiem z góry w kliamatch fantasy, głównie do gry sieciowej". Na menusach się skończyło. Był też RPG manager ;) . Były też 2 super produkcje pietrusa nowhere i coś jeszcze nie pamiętam. Była także kariera ochroniarza którą miał tworzyc team marmota. Było tego dużo a jak narazie nie wyszła żadna grywalna wersja gry. Jeśli pokażesz demo, wersję beta lub coś w tym stylu, przyznam się do błędu. Jak narazie są tylko zapowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 11 Lutego 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Ja bym na twoim miejscu nie uczył się C++ tylko do napisania tej gry, ponieważ ten język jest jednym z najbardziej czasochłonnych i jednym z trudniejszych. Masz dwa wyjścia: - Zaopatrzyć się w Edytor gier 3D, co daje duże możliwości, język skryptowy itd. Tutaj z pomocą przychodzi 3D Game Studio, ale cena odstrasza... - Skorzystać z jakiegoś prostszego języka programowania, którego kod jest kompilowany, a nie interpretowany. PureBasic, GL Basic, itd. itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Ja bym na twoim miejscu nie uczył się C++ tylko do napisania tej gry, ponieważ ten język jest jednym z najbardziej czasochłonnych i jednym z trudniejszych. Masz dwa wyjścia: - Zaopatrzyć się w Edytor gier 3D, co daje duże możliwości, język skryptowy itd. Tutaj z pomocą przychodzi 3D Game Studio, ale cena odstrasza... - Skorzystać z jakiegoś prostszego języka programowania, którego kod jest kompilowany, a nie interpretowany. PureBasic, GL Basic, itd. itp. Wg. mnie dobrze, że się od razu bierze za C++, a nie za jakieś inne języki lub edytory, ale to już nie moja sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Ja nie chcę się uczyć c++ w stopniu do niewiadomo czego. na początek chcę poznać tylko to co jest potrzebne do obsługiwania silnka graficznego Irrlicht. Screeny z gry Bloodgiver odzwierciedlają styl Gothic'a a więc silnik ten ma możliwość stworzenia takiej gry rpg więc dlatego postawiłem właśnie na ten engin. O stworzeniu gry 3d myślałem już 2 lata ale nie miałem stałego dostępu do netu a to dla nowicjusza jest dyskwalifikacją. Teraz chcę stworzyć grę nie namiaqru Gothic'a 3 lecz 1. Rozmyślam też na zaimplementowaniu kilku modeli i textur z tej gry. Bo niechcę tworzyć czegoś o milionach polignotów na model tylko coś ze średnią grafą typu gothic 1 no najwyżej gothic 2. Aha Bigshark trzymam Cię za słowo jeśli prace ruszą i osiągną jakiś normalny stopień np. wersję domo to przyznasz się do błędu, a jeśli nie to ja tobie przyznam rację B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Hmm, może byś spróbował pobawić się na SDK Half-Life? Robiąc mod do HL, masz dobry engine graficzny (oczywiście mowa o Source) i ogólnie bardzo dobre wszystko. Takie gry jak HL Rally czy IOS pokazały, że na silniku HL nie tylko strzelanki można robić ale też inne gatunki gier. Rozwiązanie może być ciekawe, bo masz gotowy, bardzo dobry silnik na grę multiplayer. Dam ci link do SDK HL 1 zwykłego (nie Source, więcej ludzi go ma, ale słabszy): http://downloads.planetmirror.com/pub/game...ols/fullsdk.exe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 12 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Ale czy na tym enginie da się zrobić rpega i czy będzie on działał na linuksie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Jak na linuksa, to by trzeba było trochę siedzieć aby przygotować sdk pod owy system. A to wymaga większej znajomości C++. A, i polecam przejrzeć sobie (całkiem sporą) silników na tej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Wy tu gadu gadu o językach programowania, a przecież gra RPG to w dużej mierze (jeśli nie przede wszystkim) dobra fabuła, questy, NPC! Czy czujesz się w tym dobrze, nadro? Masz jakieś doświadczenie? Jeśli nie to według mnie projekt upada, bo nawet jeśli zrobisz wspaniały silnik, to i tak będzie to słaby RPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Mądrze prawisz, ale jak zbuduje cały świat i wszystko będzie gotowe, to potem NPC, questy można dorobić (NPC i questy to sam kod) a fabułe można połączyć sprytnie ułożonymi 'fabularnymi questami'. Więc równie dobrze teraz może budować świat, a potem dłuuugo myśleć nad fabułą itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Mądrze prawisz, ale jak zbuduje cały świat (...) No właśnie - chyba jeszcze nie zbudował, a to nie jest takie hop-siup. Ja ze swoim męczę się już dobrych kilka lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 No fakt, jak chce się zrobić pr0 produkt to trochę trzeba posiedzieć. Ale na - co jak co - amatorską produkcję dużo rzeczy można wymyśleć w tzw. "locie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Akurat pomysł na fabułe to już jako taki mam i o nic się nie boję poza programowaniem. Co do świata to też sobie bez trudu poradzę [bawiłem już się mapami do jedi academy a to ten sam format map i toolsow co do Irrlicht'a], a modele też nie powinny sprawić mi problemu. Nie zamierzam robić efektów z Doom'a 3 ale Gothic I może II w zupełności wystarcz, więc jedyną barierą może być tylko kod. Przerabiałem już kilka gierek tzn. nowe światy, misje, efekty itd. dla OPERATION FLASHPOINT, TESIII: MORROWIND, wspomiany JEDI ACADEMY i KotOR, więc doświadczenie jako takie jest. No ale tym razem to nie mod tylko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Ale nam nie chodzi o świat jako plik graficzny, ale ogólnie zaplanowany. Co ma w nim być, dziać się, jakie są zwyczaje mieszkańców, co każdy z nich robi, w jakim czasie się dzieje akcja itd. To jest naprawdę bardzo czasochłonne. Zrobienie takich dobrych światów jak są w Morrowind, czy Gothic będzie naprawdę trudne. Radziłbym ci zacząć lekturę o gatunku RPG, bo widzę, że pograłeś tylko w Gothica i się napaliłeś. RPG to gatunek bardzo inteligentny, przy każdej rzeczy w nim trzeba porządnie się napracować. To nie jest hop siup i masz RPG. Pomyśl, że nawet w takim rpg jakim są Pokemony, ktoś się musiał napracować, żeby wymyślić system walk, mieszkańców, rozmieszczenie miast i ich nazwy, co ma być w tych miastach, potworki (400 coś już Japończycy wymyślili Oo). Radziłbym ci najpierw poczytać o RPG jako gatunku gry, ale nie tylko jako gra komputerowa, ale również jako gra planszowa, ale głównie radziłbym ci pograć w prawdziwe RPG, gdzie jest mistrz gry i gracze. Lektura o systemach typu Neuroshima czy Dungeons&Dragons się może bardzo przydać, żeby poznać techniki mistrzów dot. kart postaci, systemu grania itp. Jeszcze kolejna bardzo ważna sprawa - questy. To nie jest takie hop-siup typu "idź do zamku, weź księżniczkę i przyprowadź mi ją". Nie! Questy muszą być skomplikowane, zagadkowe, dobrze przemyślane, musi być ich sporo i co najważniejsze, nie może być błędów w kodzie przy nich. Jest to naprawdę bardzo czasochłonne. Samo napisanie świata, systemu itd. zajmie ci ponad rok, a programowanie + grafika + reszta ok. 3 lat. Chcesz odrazu startować z tworzeniem gier w bardzo profesjonalnych systemach. Pochwalam to, nie gardzę, ale coś ci powiem. Irrlicht może i jest prosty, ale jednak C++ na poziomie średnio-zaawansowanym musisz znać. OpenAL to raczej sprawa bardzo skomplikowana, aczkolwiek bardzo fajna. A Newton. Ponoć prosty, ale im lepszy engine fizyczny, tym lepsza gra, ale też więcej pracy. Także zaimplementowanie takiego systemu pod Irrlichta wcale może nie być prostę. Dobra rada - nie zaniechaj projektu. Ucz się narazie C++ jak najlepiej potrafisz. Potem oceń, czy będziesz w stanie to zrobić. Narazie jesteś napalony, nie znasz swoich umiejętności i sądzisz, że to będzie proste. Takiego Gothica to potężny zespół programistów tworzył kilka lat, a co dopiero ty sam będziesz robił dobrą grę RPG. Pamiętaj, że takie sprawy jak questy, system statystyk, karty postaci, inteligencję bohaterów itd. nie zrobisz znając c++ na poziomie podstawowym i umiejąc obsługiwać silniki Irrlicht itp. Na to nie ma silnika, a dla początkującego programisty może być to kłopot, a największy to AI. Teraz podsumowanie: Weź się za porządną naukę C++, a potem oceń czy jesteś w stanie zrobić ten projekt. Zawsze można odłożyć go na później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 A może nadro@ pracuje w jakiejś korporacji jak np. EA Games :D. Myślę, żę koniec gadania tylko coś w końcu zrób. Jest takie powiedzenie: Kto dużo mówi, ten mało robi. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 BP dobrze gada, chociaż w niektórych miejscach przesadza. Wcale nie musi grać w prawdziwe rpg aby zrobić crpg. cRPG wg. mnie nigdy nie będzie dorównywać prawdziwym RPG, bo w tym prawdziwym można wszystko (np. sesja imć Mistrza Gry Pietrus i zagadka z drzwiami - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi). A cRPG... cóż, polega tylko na głupiej maszynie :mellow: Ale jak chce niech robi. Zawsze pomoc znajdzie. Jak nie tu to gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Lutego 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Wg. mnie dobrze, że się od razu bierze za C++, a nie za jakieś inne języki lub edytory, ale to już nie moja sprawa.No tak, lepiej nie zrobić nic, niż cośtam. :) Co mu da te C++? Nothing. Te jakieś tam edytory są z powodzeniem wykorzystywane do komercyjnych gier. Ja już się wyleczyłem z pozerowania kodem itd. Nie tędy droga panowie. Nie liczy się to w czym coś jest zrobione a efekty. Po co po raz kolejny odkrywać koło? Z C++ pracę jest dostać o wiele ciężej niż np. ze znajomością Javy, która jest znaaacznie łatwiejsza i czas pracy jest szybszy. Ten ostatni czynnik jest najważniejszy w marketingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Dużo prawdy w twoich słowach, Ranmus. I popieram, aby chwycił coś 3dgs-o-podobne. Doradze mu coś darmowego na gg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się