chichako Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 gra polega na sianiu zboża i późniejszym jego zbieraniu, by zdobyć punkty ale gra nie działa. wyskakuje mi, że gdzieś tu jest błąd: GML if zbieranie=true and press_check(vk_space) and collision(object3) { then score+=1 } czy mógłby mi ktoś pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axlii Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 gra polega na sianiu zboża i późniejszym jego zbieraniu, by zdobyć punkty ale gra nie działa. wyskakuje mi, że gdzieś tu jest błąd: zbieranie=true and press_check(vk_space) and collision(object3) { then score+=1 } czy mógłby mi ktoś pomóc? GML if zbieranie=true && keyboard_check_pressed(vk_space) && collision_line(x,y,x,y,object3,0,1) // nieznam sie zabardzo na collison line ale chyba tak jest dobrze mi dzialalo takie collision przez kod { score+=1 // mozna bez "Then" } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 GML if zbieranie=true and press_check(vk_space) and collision(object3) then score+=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 a tutaj: GML if instance_create(0,0,object3) { then zbieranie=false } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 to samo zrób bez {} then używaj zamiast "{}" to jest chyba to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Hudy: nie może być samo collision... musi być collision_line lub collision_cirle itd. A tu masz dobrze więc o co chodzi?? I tak jak mówil wyżej nie musisz przed zmienną dawać then. Może być zbieranie= false :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zasada z THEN jest taka: GML if <costam> then <costam>; if <costam> then { <costam>; <costam>; } if <costam> { <costam>; <costam>; } i tylko tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 chichako , skąd ty wziąłeś ten kod? GML if instance_create(0,0,object3) // instance_create() zwraca id obiektu którego stworzymy, więc nie czaje w ogóle tego if / {} { then zbieranie=false // to then jest tu w ogóle nie potrzebne } GML if zbieranie=true and press_check(vk_space) and collision(object3) // nie istnieje funkcja jak "press_check" ani "collision" chyba że sobie je stożysz;p { then score+=1 // tu tak samo } Ja bym to dał do eventa kolizji z "object3" GML if zbieranie=true && keyboard_check_pressed(vk_space) { score+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 nie będę cytował wszystkich tamtych postów bo zajęłoby to za dużo miejsca więc odpowiem jedną odpowiedzią na wszystkie pytania: jestem bardzo początkujący i musicie mi wybaczyć wiele błędów, bo się dopiero uczę a te wszystkie kody to sam wymyśliłem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się