Skocz do zawartości

Easy Motion Blur


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mi się nudziło, a na dodatek wiedziałem, że miałem zrobić Shockerowi blura, a to se pomyślałem, że może wreszcie go zrobię.

A jako, iż z tego co się orientuję to nie było jeszcze na forum przykładu blura, to pomyślałem, że dam go jako przykład - a może ktoś się czegoś tam nauczy.

 

DOWNLOAD v1.0

 

Dwa słowa wyjaśnienia, jak to cuś działa:

 

Mamy sobie surface'a o nazwie [srf_blur]. Co Stepa malujemy na nim te obiekty, które nas interesują, które mają być smugą.

A, aby on zanikał, wystarczy również co Stepa namalować na nim aktualną zawartość ekranu.

 

Dodatkowo, wykorzystuję "podwójne" malowanie śladów - nie tylko co Stepa a pozycji piłki, ale co jeden piksel przebytej drogi. (to w Drawie piłki - ale jest to w sumie dodatek)

 

PS: Mimo, iż skrypt i tak jest wydajniejszy od przeciętnego blura opartegona instance_create(), to mógłby ddziałać jeszcze szybciej - a to przez to, iż do poprawnego działaia blura jest potrzebna zawartość ekranu (bez smugi) w surface'sie [srf_screen] - ale, niestety, nie widzę w GMie innej możliwości załadowania zawatości ekranu do surface'sa niż użycie screen_redraw()... ;/

Jest w GMie jakaś funckja wczytująca zawartość ekranudo surface'sa, ale zgaduję, iż będize mniej wydajna od screen_redrawa.

 

PS2: A w GMie nie dało się przypadkiem jakoś wyłączyć automatycznego wykonywania eventów Draw...? Jeśli by się dało, rozwiązało by to problem :P

 

Edit: Hahaha! :P

Dajcie sobie coś takiego:

GML
speed = 10;

if(keyboard_check(vk_left)){ direction += 8; }

if(keyboard_check(vk_right)){ direction -= 8; }

w Step piłki, i od razu po włączeniu gry trzymajcie strzałkę w prawo.

Typowa ikonka wczytywania... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350MB, no nie powiem, egzotyczna wartość ^_^

 

Jednak sprzęt nie jest taki zły.

Musisz mieć jakąś grafikę, która nie leży GMowi, bo sprzęcik naprawdę nie powinien mieć problemu z uniesieniem 3 surface'sów :P

 

PS: Próbowałem z wyłączeniem automatycznego malowania, ale, ku memu zdziwieniu, nie było żadnej zmiany w fpsie, także nie daje nowej wersji - nie warto na serwa wrzucać... ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...