Skocz do zawartości

Odwracanie się sprite'a


Beniamins9

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardzo amatorskie pytanie :

 

Dobra a więc, mamy sobie postać - o_hero (sprite s_hero) i chcę zrobić tak, aby jak idę w prawo postać odwracała się w prawo, a jak w lewo to żeby odwracała się w lewo. Zapewne to bardzo proste, jestem początkujący i nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie dlatego piszę tutaj. Proszę o wyrozumiałość oraz o podanie kodu ew. linków do przykładów a najlepiej wytłumaczenie tutaj jak to zrobić.

 

 

 

Dziękuję z góry.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie drogi:

1. Używasz klocka z napisem "var" (skrót od variable - zmienna) i wpisujesz w polu
value
image_xscale * -1, a w polu
variable
naszą zmienną, czyli image_xscale.

 

2. Drugi sposób to sprawdzanie klockiem z napisem "var", ile wynosi image_scale i na podstawie tejże informacji zmieniać kierunek sprite'a powyższym sposobem, lub też używając klocka z takim pacmanem i dwoma strzałkami.

 

Osobiście polecam prostszy sposób, czyli pierwszy.

 

Dlaczego image_xscale * -1?

 

1 - normalny sprite

-1 - odwrócony

 

1 * -1 daje nam -1

-1 * -1 daje nam z kolei 1

 

Więc owe działanie ma sens :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że nawet kolckiem można to zrobić. ; )

 

weź ty się schowaj.... nie piszcie takich bzdur... da się... oczywiście ze się da ... ale poco na klocku jak można na kodzie prościej, szybciej i przejrzyściej??

 

a jakim klockiem?

nie słuchaj go/jej... nie rób na klockach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie drogi:

1. Używasz klocka z napisem "var" (skrót od variable - zmienna) i wpisujesz w polu
value
image_xscale * -1, a w polu
variable
naszą zmienną, czyli image_xscale.

 

2. Drugi sposób to sprawdzanie klockiem z napisem "var", ile wynosi image_scale i na podstawie tejże informacji zmieniać kierunek sprite'a powyższym sposobem, lub też używając klocka z takim pacmanem i dwoma strzałkami.

 

Osobiście polecam prostszy sposób, czyli pierwszy.

 

Dlaczego image_xscale * -1?

 

1 - normalny sprite

-1 - odwrócony

 

1 * -1 daje nam -1

-1 * 1 daje nam z kolei 1

 

Więc owe działanie ma sens :) .

 

no i poszedłem tą pierwszą drogą, skopiowałem te image_xscale tak jak napisałeś i nie działa...

czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocków używac nikomu nie zabronisz i tak samo można na nich fajne rzeczy zrobic, ale nie tyle co z kodami i czesto trudniej.

jak kto woli;p

 

kurczę nie mam teraz dostępu do gma, ale jest tkai klocek 'obroc sprite' dajesz go w evencie chodzenia. np. tam gdzie masz w lewo to dajesz ten klocek i zaznaczasz na ktory sprite ma sie zmienic.

jesli dobrze pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob tak jak mowi pental tylko ze w kodzie:

 

GML
image_xscale=-1

 

a jezeli chcesz do ogry i na dol to:

GML
image_yscale=-1

 

dlaczego w kodzie??

a dlatego ze jak będziesz chciał mieć więcej akcji przy chodzeniu to łatwiej to będzie w kodzie napisać

 

tylko nie rozumiem poco my dalej drążymy ten temat jak autor powiedział dzięki... działa ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo musiałeś taką głupotę napisać. Warto robić na klockach, jeśli są dla nas czytelniejsze i prostsze. I to mówię ja, ktoś, kto już ich nie używa. A to co napisałeś ori to głupota. Bo jeśli image_xscale wynosi -1, to zmieni się znów na -1, zamiast na 1. Powinno być: image_xscale *= -1. I lepiej już sobie daruj odpowiadanie na mój post, bo się spam zaczyna robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...