Beniamins9 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Mam bardzo amatorskie pytanie : Dobra a więc, mamy sobie postać - o_hero (sprite s_hero) i chcę zrobić tak, aby jak idę w prawo postać odwracała się w prawo, a jak w lewo to żeby odwracała się w lewo. Zapewne to bardzo proste, jestem początkujący i nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie dlatego piszę tutaj. Proszę o wyrozumiałość oraz o podanie kodu ew. linków do przykładów a najlepiej wytłumaczenie tutaj jak to zrobić. Dziękuję z góry. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jeżeli domyślnie jest że postać skierowana jest w prawo, to aby była skierowana w lewo wystarczy użyć image_xscale = -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamins9 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Działa ! Dziękuje bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 jezeli operujesz na vspeed i hspeed no to poprostu: GML image_angle=direction edit: ops jak pisałem tego posta to nie było tego wyżej sorka ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamins9 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Ok to też może mi się przydać :) Zapisuję sobie takie polecenia, nie wiadomo kiedy się może przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 dodam jeszcze że nawet kolckiem można to zrobić. ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 a jakim klockiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Są dwie drogi: 1. Używasz klocka z napisem "var" (skrót od variable - zmienna) i wpisujesz w polu value image_xscale * -1, a w polu variable naszą zmienną, czyli image_xscale. 2. Drugi sposób to sprawdzanie klockiem z napisem "var", ile wynosi image_scale i na podstawie tejże informacji zmieniać kierunek sprite'a powyższym sposobem, lub też używając klocka z takim pacmanem i dwoma strzałkami. Osobiście polecam prostszy sposób, czyli pierwszy. Dlaczego image_xscale * -1? 1 - normalny sprite -1 - odwrócony 1 * -1 daje nam -1 -1 * -1 daje nam z kolei 1 Więc owe działanie ma sens :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 dodam jeszcze że nawet kolckiem można to zrobić. ; ) weź ty się schowaj.... nie piszcie takich bzdur... da się... oczywiście ze się da ... ale poco na klocku jak można na kodzie prościej, szybciej i przejrzyściej?? a jakim klockiem? nie słuchaj go/jej... nie rób na klockach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 OriPL, klocki są tak samo czytelne jak kod i ich używanie nie jest zabronione. Gdyby ich nie używano, to by je ostatecznie wyrzucono z GMa, a ten program straciłby zapewne swój potencjał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Są dwie drogi: 1. Używasz klocka z napisem "var" (skrót od variable - zmienna) i wpisujesz w polu value image_xscale * -1, a w polu variable naszą zmienną, czyli image_xscale. 2. Drugi sposób to sprawdzanie klockiem z napisem "var", ile wynosi image_scale i na podstawie tejże informacji zmieniać kierunek sprite'a powyższym sposobem, lub też używając klocka z takim pacmanem i dwoma strzałkami. Osobiście polecam prostszy sposób, czyli pierwszy. Dlaczego image_xscale * -1? 1 - normalny sprite -1 - odwrócony 1 * -1 daje nam -1 -1 * 1 daje nam z kolei 1 Więc owe działanie ma sens :) . no i poszedłem tą pierwszą drogą, skopiowałem te image_xscale tak jak napisałeś i nie działa... czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 -1 * 1 daje nam z kolei 1O.o' (tak, wiem, literówka...) Nie wiem, w czym tu problem. if(postać jest skierowana w lewo, nie wiem, jak to tam sprawdzasz){ image_xscale = -1; } Nie słuchaj Pentala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Co? Dawidsie, najbardziej prymitywny sposób dałeś, jaki istnieje. Nie dość, że w formie kodu, to jeszcze warunku używasz. Nie rób zbędnej dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Eh, coś żeśmy się nie zrozumieli. A jak przepraszam chcesz bez warunku obrócić bohatera ;/ ? Chyba, że posiada jakąś zmienną dir czy jakąś tam, ale nic on na ten temat nie napisał. A tak poza tym, to co jest złego w jednym warunku :| ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Można łatwiej: image_xscale *= -1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 klocków używac nikomu nie zabronisz i tak samo można na nich fajne rzeczy zrobic, ale nie tyle co z kodami i czesto trudniej. jak kto woli;p kurczę nie mam teraz dostępu do gma, ale jest tkai klocek 'obroc sprite' dajesz go w evencie chodzenia. np. tam gdzie masz w lewo to dajesz ten klocek i zaznaczasz na ktory sprite ma sie zmienic. jesli dobrze pamietam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Tak, jest to klocek z pacmanem i dwoma strzałkami. Wystarczy w polu image_xscale wpisać image_xcale * -1 i odznaczyć relative. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 zrob tak jak mowi pental tylko ze w kodzie: GML image_xscale=-1 a jezeli chcesz do ogry i na dol to: GML image_yscale=-1 dlaczego w kodzie?? a dlatego ze jak będziesz chciał mieć więcej akcji przy chodzeniu to łatwiej to będzie w kodzie napisać tylko nie rozumiem poco my dalej drążymy ten temat jak autor powiedział dzięki... działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Bo musiałeś taką głupotę napisać. Warto robić na klockach, jeśli są dla nas czytelniejsze i prostsze. I to mówię ja, ktoś, kto już ich nie używa. A to co napisałeś ori to głupota. Bo jeśli image_xscale wynosi -1, to zmieni się znów na -1, zamiast na 1. Powinno być: image_xscale *= -1. I lepiej już sobie daruj odpowiadanie na mój post, bo się spam zaczyna robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 image_xscale *= -1;Ale chłopie, gdzie Ty niby chcesz to dać ;/ ? W stepa? :P Jeśli dobrze Cię rozumiem, to chcesz wyłapywać moment, jak gracz zawraca, ale do tego już potrzeba warunku ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 A Event to co? Przecie klocków z kodem mieszać się nie da, on na pewno korzysta z eventów - i słusznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 A znasz taki event jak zmiana kierunku bohatera ;/ ? Weź się sprecyzuj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Logiczne myślenie. A skąd ja mam wiedzieć? Może bohater zmienia kierunek jak naciśnie strzałkę, może jak włączymy grę, a może jak zdobędziemy dwa punkty? Wiele warunków zastąpimy eventami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się