filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Użyłem do mojej platformówki przykładu grawitacji z FAQ i zrobiłem animacje ludzika. Problem tkwi w tym, że animacja nie działa. Pokazuje się tylko pierwsza klatka. Jak zrobić żeby działała? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 GML image_speed=0.5 na przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Ale samo powinno się zmieniać z klatki na klatkę :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 GMLimage_speed=0.5 na przyklad Nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A gdzie to wkleiłeś, czy sprite ma kilka klatek, no i ostanie jaki jest room speed(to chyba też ważne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A gdzie to wkleiłeś, czy sprite ma kilka klatek, no i ostanie jaki jest room speed(to chyba też ważne). Sprite ma cztery klatki. Room speed to 30. Sprawdzałem na innych speedach, ale też nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 To spróbuj tak: w step daj GML alarm[0]=1 // chyba tak A w alarm0 daj: GML image_index+=1 alarm[0]=1 Mało wydajne, ale zobacz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 To spróbuj tak: w step daj GMLalarm[0]=1 // chyba tak A w alarm0 daj: GMLimage_index+=1 alarm[0]=1 Mało wydajne, ale zobacz :P To też nie działa. :crying: Trzeba jeszcze dodać, że mam dwa sprity lewo i prawo i każdy z nich ma animacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No o jak idzie w prawo draw_sprite(x,y,s_bohaterwprawo) i to samo w lewo, nie wiem czy dobre argumenty dałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No o jak idzie w prawo draw_sprite(x,y,s_bohaterwprawo) i to samo w lewo, nie wiem czy dobre argumenty dałem :P Chyba już wam nie będę głowy zawracał, bo znowu nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 pewnie rysujesz spr bohatera w drawie. I pewnie argumentem image_index jest ustawiany na 0, czyli żadna inna latka nie ma prawa być wyświetlona. Zastąp to tym: draw_sprite( s_bohaterwprawo, -1, x, y ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A ty to w drawie robisz?... tzn. "draw_sprite(blabla)" ? Jeśli tak, to musisz manipulować drugim argumentem w tym kodzie, przykładowo... o tak: draw_sprite(sprite,klatka,x,y); klatka += 1; :P (nie zapomnij zadeklarować) EDIT: O, szybszy marek. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 bzdura dawać do teko kolejną zmienną, gdy już takowa, wbudowana istnieje - image_index jako drugi argument wstaw -1 i po kłopocie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Czemuż bzdura... A jeśli ma kilka odmiennych spritów do rysowania? he? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 ale zazwyczaj odpala się je z taką samą prędkością - np bieganie, w obie strony animacja animuje się z taką samą prędkością :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Nie działa. Nic nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Musiałeś coś zepsuć bo animacja się odtwarza samoistnie, poszukaj co może być tego przyczyną. Może masz GML image_speed=0 Albo jest jakiś warunek animacji który nie jest spełniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się