Roki Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Mam sobie grę, a w niej edytor mapek, no i moje pytanie brzmi, jak zrobić osobny edytor map, bez PRO? A jeżeli się da to jak to wczytywać w grze? Aha, jeszcze jedno, gdzieś widziałem przykład, ale nie moge go znaleść, był bez PRO, a w nim było savewowanie, że sami wybieramy nazwe pliku i gdzie zapisze? Ma ktoś może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 1. Były takie przykłady, wystarczy poszukać... 2. GML game_save( get_save_filename( "Save'y|*.sav", "sejw" ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Po to tutaj pisze, bo nie moge znaleźć przykładu! <_< Chodzi mi o osobny edytor, czy wystarczy tylko wyjąć kod edytora z gry, zapisać jako nowa gre i czy będzie chodzić? I czy da się wczytywać potem w grze? Bez PRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Na stronie był na 100% artykuł o pracy na plikach ini. A jak nie było to jest w dokumentacji przetłumaczone. W edytorze zapisujesz wszystkie potrzebne informacje o mapie do pliku ini, a w grze robisz by wczytywało te informacje. Operacje na ini są bardzo proste więc myślę sobie poradzisz :) Tyle, że nie jestem pewny czy to jest dostępne bez PRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Operacje na ini, może i są proste, czytałem dokumentacje, ale nie wiele wiem, mógłbyś napisać skrypt, do zapisu i wczytania tej mapki, a po 2 jak to się ma do sprite i object? W edytorze muszą być te same co w grze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Nie pamiętam nazw funkcji do ini więc będę umownie uzywał ini_zapisz i ini_wczytaj, a ty sam sobie sprawdzisz jak one się nazywały :P (argumenty też jakoś inaczej były, ale to sobie sprawdzisz) Ogólnie chodzi o to, że na przykład w edytorze przechowujesz w jakiejś zmiennej (nazwijmy ją n) ile obiektów masz ustawionych i zapisujesz do pliku ini liczbę obiektów które ustawiłeś na mapie ini_zapisz("liczba",n) potem dla każdego obiektu ustawionego na mapie zapisujesz do ini jaki to obiekt i jego pozycje x i y (ewentualnie inne potrzebne ci zmienne). ini_zapisz("obiekt1",typ_obiektu); ini_zapisz("obiektx1",x_obiektu); ini_zapisz("obiekty1",y_obiektu); i tak dla każdego obiektu. Potem gra wczytuje sobie zmienną n. n=ini_wczytaj("liczba") Dzięki temu wie ile obiektów musi wczytać i stworzyć. Więc robi to n razy w pętli for(i=1;i<=n;i+=1) { a=ini_wczytaj("obiekt"+string(i)); b=ini_wczytaj("obiektx"+string(i)); c=ini_wczytaj("obiekty"+string(i)); instance_create(a,b,c); //mogłem pomylić kolejność argumentów } ogólnie to jakoś tak będzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Nie wiem jak to pozamieniać :P, co mam tam dać jako typ_obiektu? GML ini_open(nazwa) - Wczytuje plik ini. Plik musi być w tym samym folderze co gra, a jeżeli go nie ma, tworzy go. ini_close() - Zamyka aktualnie otwarty plik ini. ini_read_string(sekcja,klucz,domyślna) - Czyta ciąg znaków(string) z wskazanej sekcji i klucza. Kiedy klucz albo sekcja nie istnieje wartość domyślna jest zwrócona. ini_read_real(sekcja,klucz,domyślna) - Czyta wartość rzeczywistą(real) z wskazanej sekcji i klucza. Kiedy klucz albo sekcja nie istnieje wartość domyślna jest zwrócona. ini_write_string(sekcja,klucz,wartość) - Pisze ciąg znaków(string) dla wskazanej sekcji i klucza. ini_write_real(sekcja,klucz,wartość) - Pisze wartość rzeczywista(real) dla wskazanej sekcji i klucza. Bug w GM 6.1 sprawia, że liczby zawsze zapisują się z kilkunastoma pozycjami po przecinku. Zalecamy używanie ini_write_string(sekcja,klucz,string(wartość)) dla uniknięcia błędów. ini_key_exists(sekcja,klucz) - Sprawdza czy dany klucz istnieje w danej sekcji. ini_section_exists(sekcja) - Sprawdza czy dana sekcja istnieje ini_key_delete(sekcja,klucz) - Usuwa wskazany klucz z wskazanej sekcji. ini_section_delete(sekcja) - usuwa wskazaną sekcje. Tu są funkcje z dokumentacji, pozamieniasz? Nie śmiać się ze mnie, nie umiem nic na ini robić :jezor: @EDIT: A co z ID obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 sekcje to niech będą poszczególne mapy, a klucze to te wszystkie dane danej mapy czyli liczba obiektów, typy poszczególnych obiektów i ich pozycje... Nakreśliłem ci ogólnie "algorytm". Powinieneś sobie poradzić z zaimplementowaniem tego. Zrobię jakiś przykładzik może później jak mi się zachce. Zresztą był chyba jakiś przykład na stronie. Pewno był on taki że gra i edytor był jednym plikiem, ale to przecież nie problem sobie przerobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Jak możesz to zrób przykład, a narazie popróbuję coś z tym zrobić, ostaynie pytanie, jak określić x i y obiektu? Obiekt ten się kładzie, więc czy jest jakaś funkcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 funkcja instance_create() tworzy dany obiekt na danej pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 To wiem, ale mi chodzi o ten zapis *.ini, i tam trzeba podać x i y obiektu, skąd to wykombinować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Wiki sie klania http://www.gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=29 Tam jest ladnie wytlumaczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Coś mi nie idzie, proszę o przykład, bardzo proszę... @Pliz pomocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 ODŚWIEŻAM Dajcie ktoś chociaż cały kod, na to że tworzy i zapisuje do ini, i na to wczytywanie, nie umiem sam tego zamienić na tamto, na co zamienić ini_zapisz? Dajcie normalnie napisany kod... @EDIT: Wiem, niestety mam wolnego neta i czsami klikam kilka razy :/ Może pomożesz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Roki: Usunąłem te zbędne powielone posty, ale pamiętaj na przyszłość: jest opcja EDIT dla posta i z niej korzystaj aby nie pisać kilku postów pod rząd. Double posty itp są dozwolone tylko w przypadku umieszczenia na prawdę ważnych informacji wnoszących wiele do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Kolejny problem, jak zrobie żeby zapisywało do danej sekcji i klucza to będzie się gryzło(po położeniu takich samych obiektów), jak dodawać kolejną liczbę do sekcji i klucza? Proszę odpiszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Tabeli lub ds-ów użyj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Łapaj przykład: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=17324&hl= Smacznego =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się