Skocz do zawartości

Łuk?


Ghost

Rekomendowane odpowiedzi

Cze... Mam problem... Znowu ;) Więc zacznijmy:

1. Mam obiekt obj_character, obj_arrow i obiekt obj_bow.

2. Sposób walki jest taki, że jak zaznaczę potwora, to wtedy obj_character bije z jakiejś broni w potwora (automatycznie).

3. Jednak mam problem z łukiem. RPG bez łuku to nie RPG :) I nie wiem jak zrobić, aby w zaznaczony obiekt leciała strzała co 1 sekundę (max. odległość 200 px., a obiektów jest cała masa, nie tylko jeden).

 

Więc jak? Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to weź w zmiennej jakiejś przechowuj id zaznaczonego obiektu i zrób by strzała leciała do tego co przechowuje ta zmienna :P

 

A co do tego że co 1 sekundę to na alarmach.

I w stepie że jeśli odległość od gracza jest większa niż 200 to niszcz obiekt :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
alarm[0]

GML
var a;

a = instance_create(x,y,objStrzala);

a.direction = point_directon(x,y,zaznaczony.x,zaznaczony.y);

a.speed=2;

alarm[0]=room_speed; //1 sek.

poprawka: point_direction... Ale mniejsza o to. Te "zaznaczony" mam rysowanie w draw i nie wiem jak zrobić z tego obiekt, bo potworów jest kilka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom, ale jak naciskasz, to wiesz w którego nie? To w momencie naciśnięcie możesz pobrać jego ID przecież.

Może ja wiem, ale GM nie wie. Możesz mi wytłumaczyć jak te ID pobrać i jak je wstawić, żeby strzała leciała do tego ID?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Kurde, a skąd wiesz kogo atakujesz? Przecież jak kogoś uderzasz, to w evencie kolizji other.id to właśnie jest obiekt uderzany. Skoro mówisz, że zaznaczasz przeciwnika do ataku, to jego ID to będzie właśnie zaznaczony, wystarczy w kliknięciu na przecinika dać objHero.zaznaczony = id; i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...