Ghost Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Cze... Mam problem... Znowu ;) Więc zacznijmy: 1. Mam obiekt obj_character, obj_arrow i obiekt obj_bow. 2. Sposób walki jest taki, że jak zaznaczę potwora, to wtedy obj_character bije z jakiejś broni w potwora (automatycznie). 3. Jednak mam problem z łukiem. RPG bez łuku to nie RPG :) I nie wiem jak zrobić, aby w zaznaczony obiekt leciała strzała co 1 sekundę (max. odległość 200 px., a obiektów jest cała masa, nie tylko jeden). Więc jak? Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 to weź w zmiennej jakiejś przechowuj id zaznaczonego obiektu i zrób by strzała leciała do tego co przechowuje ta zmienna :P A co do tego że co 1 sekundę to na alarmach. I w stepie że jeśli odległość od gracza jest większa niż 200 to niszcz obiekt :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Pokombinuj z przykładem strzelania, to jest prawie to samo, zmienić parę funkcji i tyle ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Ale mi pomogliście, dzięki -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Re Freshhcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 alarm[0] GML var a; a = instance_create(x,y,objStrzala); a.direction = point_directon(x,y,zaznaczony.x,zaznaczony.y); a.speed=2; alarm[0]=room_speed; //1 sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 alarm[0] GML var a; a = instance_create(x,y,objStrzala); a.direction = point_directon(x,y,zaznaczony.x,zaznaczony.y); a.speed=2; alarm[0]=room_speed; //1 sek. poprawka: point_direction... Ale mniejsza o to. Te "zaznaczony" mam rysowanie w draw i nie wiem jak zrobić z tego obiekt, bo potworów jest kilka :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 nom tak, ale jak nad jakimś masz kursor, to wiesz nad którym nie ? no to w ten sam sposób jego ID możesz pobrać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 nom tak, ale jak nad jakimś masz kursor, to wiesz nad którym nie ? no to w ten sam sposób jego ID możesz pobrać :) Ja w niego nie ciskam pare razy, tylko raz i on mi sam bije. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 nom, ale jak naciskasz, to wiesz w którego nie? To w momencie naciśnięcie możesz pobrać jego ID przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 nom, ale jak naciskasz, to wiesz w którego nie? To w momencie naciśnięcie możesz pobrać jego ID przecież. Może ja wiem, ale GM nie wie. Możesz mi wytłumaczyć jak te ID pobrać i jak je wstawić, żeby strzała leciała do tego ID? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Kurde, a skąd wiesz kogo atakujesz? Przecież jak kogoś uderzasz, to w evencie kolizji other.id to właśnie jest obiekt uderzany. Skoro mówisz, że zaznaczasz przeciwnika do ataku, to jego ID to będzie właśnie zaznaczony, wystarczy w kliknięciu na przecinika dać objHero.zaznaczony = id; i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Dzięki, działa ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się