Skocz do zawartości

Babcia z parkinsonem a nie bot -,-


Rekomendowane odpowiedzi

mam taki kod u bota :

create:

GML
zaatakowany=0

idz=0

alarm[0]=70+random(40)

alarm[1]=50+random(30)

step:

GML
image_angle=direction

if zaatakowany=0

{

if idz=1

{

speed=3

if x<=image_xscale/2 or x>=image_xscale/2 or y<=image_yscale/2 or y>=image_yscale/2 then direction*=-1

}

else if idz=0

{

speed=0

}

}

else

{

if place_meeting(x,y,o_player) then speed=0

else

{

speed=4

direction=point_direction(x,y,o_player.x,o_player.y)

}

}

alarm[0]:

GML
if zaatakowany=0

{

idz=choose(0,1,0)

alarm[0]=70+random(40)

}

alarm[1]:

GML
if zaatakowany=0

{

direction=270

alarm[1]=50+random(30)

}

 

 

I gdy zaatakowany=0 to bot trzęsie sie jak stara babcia z parkinsonem zamiast isc. Czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Bo twoje warunki OR są ciągle prawdziwe i ciągle przemnażasz direction *-1;

 

Założmy, że image_xscale = 1;

image_xscale/2 = 1/2 = 0.5;

x=1

 

teraz warunek

GML
if x<=0.5 or x>=0.5 then direction*=-1;

podstawiamy

if 1<=0.5 (fałsz) or 1>=0.5 (prawda) then direction*=-1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if zaatakowany=0

{

if idz=1

{

Co to ma być?Jesli zaatakowany jest równy jeden,jeśli idź jest równy jeden?

Zamień to na to

if zaatakowany = 0{idz = 1}

EDIT:

gnysek popraw forum bo kiedy coś pisze w kodzie to pojawia się jakieś litery w nawiasach

EDIT2:To chyba pełna edycja nawala, bo kiedy dałem szybką edycje nie ma tego :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...