Skocz do zawartości

Gmlua [v0.2 Aktualizacja: 26 Grudnia 2009]


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnia aktualizacja: 26 December 2009

Wersja: 0.2

gmLua

 

Jest to wrapper interpretera Lua dla Game Makera który pozwala oczywiście uruchamiać skrypty Lua w twojej grze, co pozwala stworzyć ją modyfikowalną przez jej użytkowników.

 

Używanie standardowego execute_string nie jest do końca bezpieczne. W gmLua ty decydujesz jakie funkcje mają być dostępne dla użytkownika końcowego.

 

Manual:

  • luaNew() Tworzy nowy obiekt Lua i zwraca jego wskaźnik
  • luaRegister( Pointer, LuaFunctionName, scriptPointer ) dodaje twój skrypt do Lua, co umożliwia jego używanie
  • luaRegister( Pointer, GMFunctionName ) pozwala uruchomić funkcje GM w skrypcie Lua, np.: luaRegister( Pointer, "show_message" );
  • luaLoadFile( Pointer, FileName ) Ładuje skrypt
  • luaEvent( Pointer, EventName, ... ) Wykonuję funkcję zdefiniowaną w skrypcie Lua o nazwie EventName - prosty system eventów, zwraca 0 lub 1 w zależności od powodzenia zdarzenia
  • luaCall( Pointer, LuaFunctionName, ... ) Wykonuję funkcję, tylko, że zwracany typ jest dowolny
  • luaSetErrorScript( Pointer, GMScriptName ) Ustalanie callbacka dla błędów. Ustalasz co ma się dziać z treścią błędów, domyślnie wykonuje się show_message
  • luaDestroy( Pointer ) wiadomo...

 

Archiwum zawiera binarkę gmLua, Lua oraz przykład użycia.

 

Jeśli znalazłeś błąd, zgłoś go tutaj: http://code.google.com/p/gmlua/issues/list

 

Download:

 

Więcej: gmLua w Google Code

 

Dzięki Snake_PL za GMAPI <3

 

Kod źródłowy SVN:

 

Pozdrawiam,

Kofel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No.... trzeba by teraz zrobić jakiś test, ile czasu wykonywać będzie się taki sam program z tym DLLem i przy pomocy execute_string. Tymon z Ranmą wykonali taki test porównując w GM repat i for i to pierwsze wygrało - mam nadzieję, że u was podobny skok wydajnościowy będzie :)

Nie mniej myślę, że i tak można śmiało bić brawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...