Kofel Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Ostatnia aktualizacja: 26 December 2009 Wersja: 0.2 gmLua Jest to wrapper interpretera Lua dla Game Makera który pozwala oczywiście uruchamiać skrypty Lua w twojej grze, co pozwala stworzyć ją modyfikowalną przez jej użytkowników. Używanie standardowego execute_string nie jest do końca bezpieczne. W gmLua ty decydujesz jakie funkcje mają być dostępne dla użytkownika końcowego. Manual: luaNew() Tworzy nowy obiekt Lua i zwraca jego wskaźnik luaRegister( Pointer, LuaFunctionName, scriptPointer ) dodaje twój skrypt do Lua, co umożliwia jego używanie luaRegister( Pointer, GMFunctionName ) pozwala uruchomić funkcje GM w skrypcie Lua, np.: luaRegister( Pointer, "show_message" ); luaLoadFile( Pointer, FileName ) Ładuje skrypt luaEvent( Pointer, EventName, ... ) Wykonuję funkcję zdefiniowaną w skrypcie Lua o nazwie EventName - prosty system eventów, zwraca 0 lub 1 w zależności od powodzenia zdarzenia luaCall( Pointer, LuaFunctionName, ... ) Wykonuję funkcję, tylko, że zwracany typ jest dowolny luaSetErrorScript( Pointer, GMScriptName ) Ustalanie callbacka dla błędów. Ustalasz co ma się dziać z treścią błędów, domyślnie wykonuje się show_message luaDestroy( Pointer ) wiadomo... Archiwum zawiera binarkę gmLua, Lua oraz przykład użycia. Jeśli znalazłeś błąd, zgłoś go tutaj: http://code.google.com/p/gmlua/issues/list Download: v0.2 v0.1 Więcej: gmLua w Google Code Dzięki Snake_PL za GMAPI <3 Kod źródłowy SVN: svn checkout http://gmlua.googlecode.com/svn/trunk/ gmlua Pozdrawiam, Kofel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 No.... trzeba by teraz zrobić jakiś test, ile czasu wykonywać będzie się taki sam program z tym DLLem i przy pomocy execute_string. Tymon z Ranmą wykonali taki test porównując w GM repat i for i to pierwsze wygrało - mam nadzieję, że u was podobny skok wydajnościowy będzie :) Nie mniej myślę, że i tak można śmiało bić brawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Dla mnie kompletnie zbędny dll. Wypowiadam się w temacie, bo Kofel narzeka, że mało komentarzy jest. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ranmus, owszem, zastosowania dużego nie ma, ale jeśli ktoś pisze serwer, to czemu takiego czegoś nie użyć? ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Bo pisanie serwera w GM jest automatycznym failem i nawet lua tu nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Przecież nie napisałem że GM się nadaje do pisania serwerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 nooo ;) ciekawie to wygląda.. Zlookam i dam ocenę w edicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Poprawka pod tym samym linkiem. Kto nie miał Visuala to DLL mu się nie odpalał. Pieter, jak możesz to przetestuj. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 się robi... zrobię przykład... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 89KB czyli 5/5 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Powiem tylko tyle, że kiedy chcę wywołać lua_event... gra się zwiesza i się nie odwiesza... e: kiedy robię nową grę... wywala mi błąd albo w ogóle grę ;] here : https://gmclan.org/up44_3_hir.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Napewno w dobrej kolejności wykonujesz i jakie argumenty dajesz? Edit: Dziwne, narazie nie sprawdzę bo nie mam GM. ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 dałem Ci to co zrobiłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Mi działa dobrze, nie wiem czemu ty masz taki problem ;D, spróbuj przebadać. Vista? :> EDIT: Sprawdziłem na drugim komputerze gdzie nie ma Visual SDK, i działa ;o http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtop...8&st=0& Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 XP... nadal nie działa... I tried to make a test example to see how fast it ran and the game just closed instantly on run :/ nie tylko u mnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Aaaa! Jeśli masz GM6 to nie będzie działać, zapomniałem, dziś wrzucę poprawioną wersję. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Refresh: W tym samym linku poprawiona wersja, myślę ze powinna z GM6 działać :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 nadal to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Update! Dodane funkcje GMa ( rysowanie, dźwięk - bez niebezpiecznych, matematycznych itp. ) Przykład ( gm7 i gm6 ) Dodałem źródło Obsługa GM6 Przejrzeć pierwszy post, tzn. przeczytać cały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 coś Ci nie bangla ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 To przez Snakea! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Najlepiej zrzucić winę na kogoś innego ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Dobra update, powinno działać. omg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 no i teraz bangla tak jak założono :) świetna robota 5/5 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 I o to chodzi. ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Update do wersji 0.2... changelog: renamed GM scripts support for registering default GM functions added luaCall function which make able to call Lua function rewritten code some bug fixed usage of new GMAPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 gm8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 not yet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 To już zależy od Snakea kiedy wyda GMAPI dla GM8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Grudnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 No to pewnie długo nie poczekamy, skoro zabezpieczenia złamali po kilkunastu godzinach, to Snake niedługo też GMAPI zrobi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się