Skocz do zawartości

zmienne


Simon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Przeczytać helpa.

 

A skoro już piszę to powiem

przykładowy plik "plik.ini":

[test]
wart1=1
wart2=wartosc2
;komentarz
[sekcja2]
klucz=test
costam=76

ini_open(fname); - otwiera plik ini, np. ini_open('plik.ini'); TRZEBA WYWOŁAĆ

ini_read_real(section,key,default) - odczytuje liczby, w przypadku niepowodzenia zwraca default, np. ini_read_real('test','wart1',5); zwróci nam 1.

ini_read_string(section,key,default) - odczytuje zmienne, w przypadku niepowodzenia zwraca default, np. ini_read_real('test','wart2','blad'); zwróci nam 'wartosc' lub 'blad' w przypadku niepowodzenia.

ini_close(); - zamyka otwarty plik TRZEBA WYWOŁAĆ

 

ini_write_real(section,key,value) - zapisuje liczbe (jezeli sekcja / klucz nie istnieje to ją utworzy!)

ini_write_string(section,key,value) - zapisuje zmienną.

 

warto dodać że nie trzeba używac rozszerzenia *.ini, można uzywac innych, ale wtedy może być problem z ręczną edycją (wystarczy otworzyć taki plik w notatniku i będzie OK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

 

No nie mogę sobie poradzić męcze sie z tym drugi dzień i stwierdzam ,że to moja pięta achillesowa :P Mam przykład, czytałem helpa, czytałem forum ale nic. No dobra do rzeczy:

 

Mam przycisk który włacza i wyłacza muzykę oraz przełaczanie między fullscreen i window.

 

Mój plik config.ini wygląda tak:

[opcjegry]
muzykaon=1
screenon=0

 

 

 

W Game Start mam tak:

 

global.muzykaon = '';
global.screenon = '';

ini_open("config.ini");
global.muzykaon = ini_read_string("opcjegry","muzykaon",'');
global.screenon = ini_read_string("opcjegry","screenon",'');
ini_close();

 

Przy przyciskach jest obejkt ON/OFF:

 

W Stepie mam:

 

Do muzyki:

if global.muzykaon=1
image_single=0;

if global.muzykaon=0
image_single=1;

 

Do fullscreen:

if global.screenon=1
image_single=0;

if global.screenon=0
image_single=1;

 

Gdzie image_single=0 to sprite z napsiem ON, a 1 to OFF

 

Jeszcze są przyciski właczające i wyłaczające:

 

Mouse left pressed:

 

Do muzyki:

 

if global.muzykaon=1
global.muzykaon=0;

if global.muzykaon=0
global.muzykaon=1;

 

Do fullscreen,window:

 

if global.muzykaon=1
global.muzykaon=0;

if global.muzykaon=0
global.muzykaon=1;

 

no i oczywiscie jak global.muzykaon=1 to muzyka gra jak 0 to nie, i tak samo z fullscreen,window.

 

Włączam grę... włącza się wchodze w opcje gdzie są przyciski z ON i OFF

i oczywiście:

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for obejct music_on_off:

 

Error in code at line 1:

if global.muzykaon=1

 

at position 20: Cannot compare arguments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...