Simon Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 jak zrobić żeby wartość zmiennej odczytać pliku ini albo zapisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Stycznia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Przeczytać helpa. A skoro już piszę to powiem przykładowy plik "plik.ini": [test] wart1=1 wart2=wartosc2 ;komentarz [sekcja2] klucz=test costam=76 ini_open(fname); - otwiera plik ini, np. ini_open('plik.ini'); TRZEBA WYWOŁAĆ ini_read_real(section,key,default) - odczytuje liczby, w przypadku niepowodzenia zwraca default, np. ini_read_real('test','wart1',5); zwróci nam 1. ini_read_string(section,key,default) - odczytuje zmienne, w przypadku niepowodzenia zwraca default, np. ini_read_real('test','wart2','blad'); zwróci nam 'wartosc' lub 'blad' w przypadku niepowodzenia. ini_close(); - zamyka otwarty plik TRZEBA WYWOŁAĆ ini_write_real(section,key,value) - zapisuje liczbe (jezeli sekcja / klucz nie istnieje to ją utworzy!) ini_write_string(section,key,value) - zapisuje zmienną. warto dodać że nie trzeba używac rozszerzenia *.ini, można uzywac innych, ale wtedy może być problem z ręczną edycją (wystarczy otworzyć taki plik w notatniku i będzie OK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Odświeżam temat. No nie mogę sobie poradzić męcze sie z tym drugi dzień i stwierdzam ,że to moja pięta achillesowa :P Mam przykład, czytałem helpa, czytałem forum ale nic. No dobra do rzeczy: Mam przycisk który włacza i wyłacza muzykę oraz przełaczanie między fullscreen i window. Mój plik config.ini wygląda tak: [opcjegry] muzykaon=1 screenon=0 W Game Start mam tak: global.muzykaon = ''; global.screenon = ''; ini_open("config.ini"); global.muzykaon = ini_read_string("opcjegry","muzykaon",''); global.screenon = ini_read_string("opcjegry","screenon",''); ini_close(); Przy przyciskach jest obejkt ON/OFF: W Stepie mam: Do muzyki: if global.muzykaon=1 image_single=0; if global.muzykaon=0 image_single=1; Do fullscreen: if global.screenon=1 image_single=0; if global.screenon=0 image_single=1; Gdzie image_single=0 to sprite z napsiem ON, a 1 to OFF Jeszcze są przyciski właczające i wyłaczające: Mouse left pressed: Do muzyki: if global.muzykaon=1 global.muzykaon=0; if global.muzykaon=0 global.muzykaon=1; Do fullscreen,window: if global.muzykaon=1 global.muzykaon=0; if global.muzykaon=0 global.muzykaon=1; no i oczywiscie jak global.muzykaon=1 to muzyka gra jak 0 to nie, i tak samo z fullscreen,window. Włączam grę... włącza się wchodze w opcje gdzie są przyciski z ON i OFF i oczywiście: ERROR in action number 1 of Step Event for obejct music_on_off: Error in code at line 1: if global.muzykaon=1 at position 20: Cannot compare arguments Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Spróbuj dać if global.muzykaon = "1", bo zczytujesz je jako stringi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Eh ja się męcze nie wiem co źle, pisze wielkiego posta a tu wystarczy wstawić dwa cudzysłowia :D Cały czas się ucze i od teraz wiem ,że stringi zawsze w cudzysłowiu. Ok dzięki za pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się