Skocz do zawartości

Problem z bramą


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze stworzeniem bramy otwieranej kluczem. Mianowicie chodzi mi o kontakt gracza z bramą przed wzięciem klucza. Próbowałem na różne sposoby, ale gracz w kontakcie z bramą, albo przez nią przenika, albo zatrzymuje się, lecz po ponownym nacisnięciu klawisza "w górę" przechodzi jakby "nigdy (...)". Moje kody :

 

W create gracza :

var i;

for( i=0;i<4;i+=1 )

{

global.zlotykluczma = 0

global.brazowykluczma = 0

}

 

W kolizji z "zlotyklucz" "

 

with(other) instance_destroy()

 

global.zlotykluczma = 1;

 

W kolizji z bramą :

 

if global.zlotykluczma = 0

{

speed=0

}

________________________

 

if global.zlotykluczma = 1

{

global.zlotykluczma -=1;

with( other ) instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do deklarowania zmiennych nie potrzebujesz pętli, deklarujesz je normalnie:

 

zmienna1 = 1000;

zmienna2 = 'sasd';

 

itp.

 

Petle potrzebne ci np do tego aby nie pisac

zmienna1, zmienna2... tylko zmienna dzieki temu mozemy wypełnic tablice wartosciami.

 

Oczywiscie petle służą nie tylko do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz racje. Jednak ja dopiero zaczynam moją przygodę z Game Maker'em. Gra, którą właśnie pisze jest moim 'debiutanckim' projektem i szukam najprostszych sposobów do wdrażania moich pomysłów w grę.

 

Sorry za off_topic ale nie mogłem się powstrzymać:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...