Skocz do zawartości

Odrzut po uderzeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić odrzut po uderzeniu, czyli np walnie jeden obiekt w drugi (zalezy z jaką prędkością) to ten drugi odlatuje w stronę przeciwną tej w którą został uderzony z prędkością pierwszego obiektu ktory w niego uderzył?

 

czy to będzie może takie coś?:

w kolizji pierwszego z drugim:

drugi.speed=pierwszy.speed

dierction=pierwszy.direction*=-1

 

?

 

edit: a nie bzdura bo direction nie moze byc * -1 i w dodatku pierwszy obiekt nie ma predkosci tylko zmeinia sie jego x i y na x i y myszki i nie ma kierunku ;/

 

edit: ej no ludzie co z wami? dla was to proscizna powinna byc ;( pomozcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pierwszy obiekt porusza się z myszką to zróbn mu taką prędkość "fikcyjną" to znaczy zmienną przechowującą prędkość.

I obliczaj te prędkość używając:

xprevious - poprzednie x

yprevious - poprzednie y

chyba z pitagorasa dasz radę obliczyć zmianą położenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro obiekt podąża za myszką to zmienia swoje położenie.

Zamiana położenie jest jego prędkością.

Daj w step:

GML
sp=sqrt(sqr(x-xprevious)+sqr(y-yprevious))

Tak trudno z pitagorasa wyliczyć przemieszczenie?

Teraz w sp masz prędkość obiektu.

w kolizji z obiektem drugim daj:

GML
other.speed=sp

I będzie przejmował speeda.

Z directionem zrób podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej point_distance ? xD

Jak to się stało że ta funkcja mi uleciała z głowy O.o

xD

 

z direction to po prostu zrób point direction(xprevious,yprevious,x,y)

 

sp=point distance(xprevious,yprevious,x,y)

dir=point direction(xprevious,yprevious,x,y)

 

i przy kolizji przekazuj te wartości drugiemu obiektowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...