peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Hello. Mam drobny problem.. Korzystam z kodu: draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,view_xview[0],view_yview[0],image_xscale ,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); czyli fajny kod na to by przy przesuwaniu (viev) obrazek był cały czas w 1 punkcie (w tym przypadku 0,0) W tym problem ze chciałem tak, ze gdy klikne na ten obrazek (mouse>left button) coś się stanie. Ale nic sie nie dzieje... nie reaguje.. Ktoś wie jak to zrobic? Dzieki i miłego dnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 w mouse pressed GML if(mouse_x>=x) &&(mouse_x<=x+sprite_width()) &&(mouse_y>=y) &&(mouse_y<=y+sprite_height()) { //akcja } EDIT: BANG!!! Nie słuchaj mnie! Kod prawidłowy: GML if(mouse_x>=view_xview[0]+x) &&(mouse_x<=view_xview[0]+x+sprite_width()) &&(mouse_y>=view_yview[0]+y) &&(mouse_y<=view_yview[0]+y+sprite_height()) { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Najpierw musisz czekać na kliknięcie myszki, później wyczytać pozycję myszki czy jest położona na jakimś regionie względem viewa ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Błąd przy włącaniu :/ Nie wie co to jest "sprite_width()" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Może podasz nam treść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 ehh.. sprite_width to nie funkcja... wywal te nawiasy. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Qrde, pomyłka, powinno być sprite_width i sprite_height, pomyliło mi się ze sprite_get_width() ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Error in code at line 2: &(mouse_x<=x+sprite_width()) at position 16: Unknown function or script: sprite_width Niby zamiast sprite_width() dałem sprite_width i odpaliło ale nic sie nie działo ------- EDIT: Z Editem XivroX jest to samo.. czyli nic :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 mi sie wydaje ze sprite_width i sprite_height odwoluje sie do sprite_index tego obiektu. tego co masz w create zaznaczone czy tam we wlasciwosciach obiektu. rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 dobra, zamiast tego wpisz liczbę, ile to ma pikseli w poziomie i pionie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 dobra, zamiast tego wpisz liczbę, ile to ma pikseli w poziomie i pionie tez nic... :/ Dobra.. nie bede zawracał wam gitary chłopaki... ale dzięki.. :) Jak ktos wpadnie na pomysl to piszcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 draw: var a,b,c,d; a=sprite_get_width(sprite_index) b=sprite_get_height(sprite_index) c=55 d=55 draw_sprite(sprite_index,0,c,d) if(mouse_x>=c) &&(mouse_x<=c+a) &&(mouse_y>=d) &&(mouse_y<=d+b) { show_message("tralala") } c - pozycja x d - pozycja y i za show_message("tralala") mozesz jakas inna dowolna akcje wklepac te dwie usalasz sobie sam powinno dzialac. z pamieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 niby to juz cos.. :) Tworzy się 2 obrazek w miejscu 1, taki sam, oczywiscie tralala jest.. ale ten 2 obrazek (ten co sie nowy pojawił) stoi w miejscu.. w tych punktach "c" i "d" i nie przesuwa sie przy przemieszczeniu ekranu (viev) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 moze c=view_xview d=view_yview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Świetnie.. dzieki... dałem c=view_xview+położenie obrazka_x d=view_yview+położenie obrazka_y Ok.. fajnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi