Exigo Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Tada! GML // Kierunek głównego "dira" dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); // Atakowanie if mouse_check_button(mb_left) { atak = true; } else {atak = false;} // Zmiana wartości sinusa w stosunku do akcji postaci.. Więc zaczynamy... if atak = true // Jeśli atakuje... { if wyzeruj = true {sinus = 0;wyzeruj = false;} sinus = sin(degtorad(sin_p))*25; sin_p += 25; dir += (sinus*1.5); } else // Jeśli nie... { wyzeruj = true; if mouse_check_button(mb_right) // I... będzie szedł... { sinus = sin(degtorad(sin_p))*10; sin_p += 16; dir += sinus; } else // Jeśli zaś nie będzie szedł... (będzie po prostu stał, i nie atakował) { sinus = sin(degtorad(sin_p))*5; sin_p += 6; } } if mouse_check_button(mb_right) && mouse_check_button(mb_left) {sin_ruch = 0;} else {sin_ruch = sinus;} // Chodzenie.. (nie, nie animacja - chodzenie konkretne, takie z poruszaniem) if mouse_check_button(mb_right) { x+= lengthdir_x(pred_ruch,dir); y+= lengthdir_y(pred_ruch,dir); pred_ruch+= 0.2; sin_ruch_p += 16; } else { pred_ruch = 0; } // Maksymalna prędkośc ruchu... if pred_ruch >= 4 {pred_ruch = 4;} Przy naciśnięciu lewej myszki postać zaczyna atakować.. ok, atakuje - ale dodałem też wyzerowywanie sinusa żeby po kliknięciu miecz nie kończył zamachu.. sęk w tym że nie działa jego mać. Nie mogę znaleźć usterki. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Myśleć mi się nie chcę, ale muszę się czepić kilku rzeczy, bo się płakać chce... ;P 1. GML // Atakowanie if mouse_check_button(mb_left) { atak = true; } else {atak = false;} ==GML atak = mouse_check_button(mb_left); 2. GML if pred_ruch >= 4 {pred_ruch = 4;} ==GML pred_ruch = min(4, pred_ruch); Sory za spam, ale te dwie rzeczy tak się w oczy rzucają, że nie mogę się powstrzymać... :P Kodu jako kodu nawet nie analizowałem, ale... co to jest "mać" O.o Macka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Dzięki za tą "korektę" - przyznam że się nauczyłem kilku rzeczy. :P Oczywiście problem nadal istnieje... nie mogę znaleźć tej usterki. :/ (tam wszystko pisze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 zaznacz w którym miejscu nie działa, bo nie widze xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Hm... zwróć uwagę na to "wyzerowanie". Chodziło mi o to, że przy każdym rozpoczęciu ataku sinus miał wartość zerową. Kiedyś działało... coś do kodu dodałem, odjąłem... i lipa. Sęk w tym że na pierwszy rzut oka można powiedzieć że wszystko będzie chodzić jak powinno. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 GML if mouse_check_button(mb_left) sin_ruch = 0 //?? Btw. ten sin ruch zeruje sie tylko jak naciśniesz dwa klawisze na raz? Dla czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Animacja nóg ma taki kod, że przy atakowaniu i chodzeniu zaczyna szaleć, więc zeruje i problem z głowy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się